OPGELOST!!!- Vialle: ik ben het nu echt beu; gestotter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het koelwater in de afgaande leiding is gemeten hoger van temperatuur dan in de oude situatie, ergo: Hij rijdt beter, bijna 100kmh in zijn 5 bij 3 graden.
Maar helaas, niet opgelost.
Tevens constateerde ik in mij 3 maanden oude koelvloeistof vertroebeling, en kleine witte vlokjes en ik ben een beetje bang voor de oorzaak hiervan.
Volgende zet is de verdelerkap en bougiekabels, meten dan, zoals boven genoemd.
Toch blijf ik vermoeden dat de stroming nihil is in de verdamper als het blok op temperatuur is, dus dan zou mijn verdamper toch bevriezen.
Een stromingsmeter (flowmeter/debietmeter), als iemand die ter test heeft, ik hou me aanbevolen, want met lopend blok de verdamperslang eraf rukken doe ik niet graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het niet zijn dat je koelvloeistof is 'aangelengd' met gewoon water? Wellicht is daardoor de bescherming tegen bevriezen minder dan bij normale koelvloeistof, waardoor vlokjes ontstaan. Die vlokjes kunnen er misschien de oorzaak van zijn dat je doorstroming niet optimaal is, en wellicht is er ook een link met het bevriezen van je verdamper.Baseman schreef : Tevens constateerde ik in mij 3 maanden oude koelvloeistof vertroebeling, en kleine witte vlokjes en ik ben een beetje bang voor de oorzaak hiervan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tevens is er niemand met zijn klauwen zondar mijn medeweten aan mij auto bezig geweest, dus dat water lijkt me uitgesloten.
Of dat het aan elkaar gerelateerd is, kan ik niet zeggen, maar een onderzoekje is het wel waard.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Was het een nieuwe radiator? In een oude kan ook de resten van een pil hebben gezeten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De kachelkraan lijkt wel invloed te hebben, kraan helemaal open, geeft na enige tijd iets verbetering denk ik te merken, maar 100% zeker kan ik het niet zeggen.
Overigens is er bij het vastzetten van de koelslangen iets tussen de ring blijven zitten denk ik, hij consumeerd nu een halve liter vloeistof op de 25 kms, wat me het volgende te denken geeft.
De expansievatdop zit een overdrukventiel op, maar ook een onderdrukventiel?Maw, zit er een ventiel in die onderdruk in het systeem automatisch opheft?
Ik heb gisteren het koelwater namelijk afgetopt en zojuist stond ie op min, dus dat kan twee dingen betekenen:
- er zit een lek ergens
- er zit een onderdrukventieltje op, wat de lucht uit mijn systeem heeft doen geraken nar de 20 kilometer die ik vanmorgen heb gereden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
houdt de dop op de kop peuter de rubber ring eruit en schudt het plaatje eruit.je ziet de twee ventielen in het plaatje, schoonspoelen met water waarbij je de ventielen openhoudt, overdrukklepje met een puntig voorwerp open houden. rubber ring er weer voorzichtig in masseren.
Met deze info neigen conclusies naar een bellenblazer, tenzij je een aansluitlek op een slang kan vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Euh,....bellenblazer? Hoebedoellu?
En dat pilletje kun je daar iets over zeggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Bellenblazer: een lek in de koppakking waardoor er gas in het koelwater geperst wordt. Kun je geen lek vinden, komen er bellen tevoorschijn in je expansievat, borrelt het hard, verlies je koelvloeistof, dan moet je daarmee rekening houden.
vervelend, maar na koprevisie is het weer nieuw.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb sinds de wissel van mijn radiateur nooit koelvloeistof hoeven bijvullen, dit is een resultaat van het geklus gisteravond, dus ik denk dat ik een klemmetje beter moet vast draaien, of dat het systeemzichzelf heeft ontlucht en ik daardoor een lager peil heb gehad in het expansievaatje.
Er borrelt niets in het vaatje, geen gaslucht. Verlies van koelvloeistof is niet gerelateerd aan het gestotter op gas, leid ik daaruit af.
Het lek zat onderaan de radiateur, daar waar de plastic kap omklemd zat door de aluminium radiateur, schijnt een bekende plek te zijn, maar ik begrijp dat het lastig is.Wat ik wel uit jouw antwoord afleid, is dat het niet ondenk baar is, dat de auto mij met een initieel lekke radiateur is verkocht en dat dit met een pilletje kan zijn afgedaan.
Verder is dit voor de rest niet erg relevant denk ik.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.