Forum etiquette of zoiets

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2020 20:09 #1461634 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Ton

Je schreef: "Ik vind ook nog steeds dat we als vereniging best een jaarlijkse bijdrage voor alleen forumgebruik mogen vragen, iets waar een vorig bestuur naar op weg was."

Dat eerste is inmiddels wel duidelijk. Maar "op weg" was geen enkel bestuur op dit punt. Er was een tijd, waarin moderatoren en regiocoördinatoren geregeld werden uitgenodigd voor bestuursvergaderingen, om daar mee te praten over zaken die bij hun takenpakket horen. Er is op die vergaderingen wel over een bijdrage voor forumbezoek van niet-leden gesproken, maar nadat de feiten gewogen waren, is steeds weer besloten om geen vergoeding te heffen.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2020 02:23 #1461637 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic ??
@ Venustus, Moet dat nou ? Persoonlijke aanval zonder onderbouwing of argumentatie ?
In dat in een topic waar het gaat over etiquette.
Kom dan ook met een beargumenteerd verhaal waar iemand het mee eens kan zijn of niet. Ipv eerst met een cynische steek onder water en dan daarna flauwe oneliners waaruit wel blijkt dat als het op etiquette aankomt je een heel dik pak boter op je hoofd hebt.

Je kan van mij in ieder geval niet zeggen dat ik niet met argumentatie kom.
Met die argumentatie kan je het eens zijn of niet maar denk niet mij als persoon dan volledig te kunnen kwalificeren door te zeggen dat je blij bent dat je mij niet bent want dan kom je aan wie ik als geheel ben en niet meer zozeer aan wat ik op een onderdeel zeg.
ik ken jou ook verder niet, maar ik heb het gehouden tot wat je zei en kwalificeer jou ook niet als een mens dat ik nooit zou willen zijn. Geen idee of ik het wil zijn maar dat is gewoon niet waar je op wil zitten in een discussie lijkt mij.

Lees eens goed zou ik zeggen. In de discussie met Mathy heb ik het over zijn gedrag en wat ie zegt en misschien doe ik dat in harde woorden en wellicht wordt hetgeen ik ervaar niet herkent door anderen of storen ze zich er niet aan, kan ook en mag ook. Maar ik serveer hem niet af op wie die is als mens (Wijs mij anders maar eens aan waar dat) staat.zoals jij nu wel doet naar mij door te zeggen dat je mij niet wilt zijn.

Voor wat betreft wel of niet betalen en bepalen. Een mening mag iedereen altijd hebben. En het blijkt ook dat mensen die niet betalen zich ook niet laten weerhouden een mening te hebben. Met andere woorden, dat is gewoon geen factor. Ook zijn er meningen van mensen die niet betalen waar je meer waarde aan kan hechten dan aan meningen van mensen die wel betalen. En andersom ook.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2020 08:11 #1461639 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat betreft betalen voor
Wat betreft betalen voor forumgebruikers: daar kan ik me inderdaad geen concreet bestuursplan voor herinneren.
Wel was er ooit een bestuur dat het plan had, om forumgebruik door niet-leden te beperken tot een periode van een jaar. Dat heeft indertijd tot de drukste ALV ooit (met uitzondering van de BALV denk ik) geleid: elk verenigingslid dat regelmatig op het forum was wilde daar iets over zeggen, en de meesten zeiden Nee tegen dat plan...

• noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-07-2020 11:20 #1461651 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Wordt een beetje moe van de
Wordt een beetje moe van de wel/niet betalen discussie.
Begrijp me niet verkeerd; prima dat die gevoerd wordt, daar ben ik absoluut niet op tegen.

Maar deze discussie duikt ALTIJD op in draadjes die daar niet voor bedoeld zijn.
Gevolg is één onoverzichtelijke bende, welke niets meer met het onderwerp te maken heeft.

Maak hier gewoon een apart draadje voor aan (voor mijn part sticky bovenaan vast zetten) en elke opmerking of vraag hierover gewoon naar de dat desbetreffende draadje verwijzen...

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2020 19:10 #1461661 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Het is zo dat je in de topic start al had kunnen lezen dat het deze kant op zou gaan noppen20.

Er werd door topic starter duidelijk gesteld: want betalend lid.

En de kwalificatie onoverzichtelijke bende vind ik ook niet erg vriendelijk klinken, het ging hier toch over forum etiquette of zoiets?

Groeten,

Ton
Lidnummer 116

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2020 21:04 #1461663 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Laat ik als initiator het
Laat ik als initiator het goede voorbeeld geven. Ik pas de beginpost aan en verwijder de betreffende tekst.

Het voorstel om de discussie over de rechten van betalende vs. niet-betalende forumgebruikers in een apart topic te behandelen vind ik een goede.
Als initiator van deze discussie over forum etiguette verzoek ik daarom iedereen om in deze discussie alleen discussie-relevante bijdragen te plaatsen. En voor andere onderwerpen aparte topics aan te maken.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2020 22:14 #1461666 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic hoewel
taal heel gevoelig ligt en niet alles kan uitdrukken en lichaamstaal veel meer zegt, gaat het mij maar om 1 ding en dat is onze gezamenlijke passie - hoop ik - voor onze Volvo's 940 en 740. En die rollend - hopelijk for live - te houden (Volvo = ik-rol, althans dat heb ik ergens gelezen).

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2020 01:12 #1461799 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Het is kletshoek
Dus beetje chaos kan best ook al zal een afgesplitst topic het overzichtelijker maken.
Dat de discussie steeds terugkomt is omdat het gat te groot is tussen wat niet leden betalen ( niets dus) en wel leden vwb de info die je hier kan halen. Dwz mijn indruk is dat het zo beleefd wordt. En beleving is voeding voor meningen.

Het donateurschap of hoe dat ook mag heten is te vaag qua definitie en een moeilijk bedenksel.
Afschaffen zou ik adviseren. Koppel donateurschap niet aan rechten of plichten maar aan de vrijgevigheid van mensen zonder dat er iets voor geleverd hoeft te worden. Ik doneer aan goede doelen maar verwacht niets terug, Sterker nog. Ik erger me eraan als er iets terug gedaan wordt want een donatie (gift) is belangeloos zonder wederkerige verplichting.

Introduceer een soort van "light" lidmaatschap (wel betaald maar dan met een lichtere bijdrage ) dat toegang geeft tot het forum plus docu maar niet tot clubactiviteiten en klaar is Klara.
Ook fijn voor de leden (betalend) die wel de vereniging een warm hart toe dragen qua bestaansrecht maar geen clubactiviteit instelling hebben (zoals ik zelf).
Niet dat ik daar zuur van wordt want dan zou ik het lidmaatschap wel opzeggen. Voor het hogere doel denk ik dan "ok, dan betaal ik wel voor dingen die ik niet afneem" Maar ik denk tegelijk toch ook dat het wel wat slimmer kan.

Met deze voorgestelde constructie is dat gat in de beleving kleiner en zal de kans dat mensen in welke categorie dan ook beleven dat ze te veel betalen of eigenlijk daarmee vinden dat een ander te weinig betaald kleiner zijn. Dan gaat de angel uit de discussie. Maar da's mijn inschatting en ik kan eigenlijk ook niet bedenken in welke groep dan nog weerstand zou kunnen zitten.

Iedereen happy, in meer of mindere mate want het blijft een compromis, altijd.
You can't please all of the people all of the time but you can please most of the people most off the time.

• Marcel Blauw
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2020 01:13 #1461800 door Marcel Blauw
Beantwoord door Marcel Blauw in topic Light lidmaatschap
"Introduceer een light lidmaatschap (betaald) wat toegang geeft tot het forum maar niet tot clubactiviteiten en klaar is Klara"

Wat mogelijk met zich mee zou kunnen brengen dat nu betalende leden hun
lidmaatschap om gaan zetten naar "light".

Waardoor het noodzakelijk zal blijken te zijn om het gewone lidmaatschap in prijs
te laten stijgen.
Persoonlijk maakt het mij niet uit als het wat duurder wordt, maar mogelijk gaan
anderen dan hun lidmaatschap opzeggen.
Wat weer een prijsverhoging in de hand zou kunnen gaan werken.

Ik heb niet de illusie dat dat opgevangen kan worden door het verkrijgen van
meer "light" lidmaatschappen.

Wat is wijsheid he, maar lastig is het wel.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-07-2020 09:54 #1461802 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Wat mij ook bij klachten betreffende het forum is opgevallen Peter, er wordt bij vragen over tekortkomingen aan het forum meestal via een moderator als antwoord gegeven dat het bestuur laat weten dat het onderhoud en de updates van het forum het een en ander kost en er zo min mogelijk aanpassingen gedaan zullen worden.
Vandaar dat ik zo af en toe mijn mening ventileer alle forumgebruikers een bijdrage te vragen, dus ook diegenen die geen lid zijn van de V700 vereniging.
Dus niet alleen vanwege alle informatie die hier te vinden is, ook om het mede mogelijk te maken.

Ik heb begrepen dat er enige tijd geleden een initiatief is genomen een en ander meer in eigen beheer te gaan doen, ben wel benieuwd hoe het daar mee staat.

Groeten,

Ton.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC