Forum etiquette of zoiets

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 01:45 #1461557 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Duidelijk
Nee het ging niet over jou. Dat gedeelte kan bestaan naast wat jij dus blijkbaar vind.
Toch is mijn indruk dat je iets op jezelf betrok dat niet over jou ging en daar nu een draai aangeeft.
Maar goed, dat weet je zelf het beste.

Het gaat niet alleen over mijn gedrag maar ook over jouw gedrag.
Of beter nog, beider gedrag. In mijn beleving mag ik jou niet aanspreken en jij mij wel ?
Let op het woord beleving. En als iemand mij aanspreekt is er ook een keerzijde , spiegeltje spiegeltje. Twee kanten op dus.

Je verbetert met opzet .
dat dacht ik dus al. Vraag is welke waarde je daaraan verbindt ?
Duidelijk een andere dan ik.
Je verwachting dat daar alles beter van wordt is weerbarstiger dan je denkt.
Iedereen zal vast snappen dat antiterugslagklepje en teruslagklepje op hetzelde ding slaat.
Daar is de verbetering van ene Mathy echt niet voor nodig. Daar doe je mij en andere lezers (zo schat ik het in, dus dat is een aanname) tekort mee.
Je verbetert "om niets" in mijn ogen waar ik dus stevig op ageer. Waarom doe je dat vraag ik me dan af.
Het voegt juist niets toe ( ook al denk je graag van wel)
Hou de sfeer leuk zou ik denken maar ergens draait het om en ben ik de sfeerverzieker geworden opeens en krijg ik een partij shit over me heen van Jan en alleman. Zit ik ook niet op te wachten.

In mijn beleving verbeter je teveel ten koste van dingen, dat is niet aardig voor degene die je verbetert en wellicht onnodig voor anderen die het zonder verbetering ook wel snappen.
Soms is het wijzer juist niet te verbeteren en mensen in hun waarde te laten. Ook al zeggen ze iets fout in jouw boekje.

Ik wil best aannemen dat terugslagklepje de gangbare term is hoor, geen enkel probleem. ( maar het blijft een techneuten term die niet techneuten minder zegt),
daarmee is niet gezegd dat antiterugslag-klepje faliekant fout is of minder duidelijk is of of klinkklare onzin.
Als je dat blijft denken en dingen op die wijze blijft verbeteren in topics waar je je kan afvragen wat de waarde daarvan is dan krijg ik er een hard hoofd in hoor of wij ooit op een 1 lijn komen. Dan blijf jij in dat verbeteren hangen ten koste van andere waarden is mijn indruk toch. Hopelijk heb ik het verkeerd. En dat hoop ik oprecht.
Ik zal er minder op reageren, dat is de les die ik eruit haal voor mezelf en voor de goede sfeer.

Voor nu een prettige nachtrust gewenst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 07:38 #1461560 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Kunnen jullie dit niet via pb
Kunnen jullie dit niet via pb uitvechten?
Of spreek ergens af, vanaf vandaag is toch weer meer toegestaan en dan kan de rest weer over auto's typen.
Bewijzen dat je gelijk hebt is toch nergens voor nodig?
Deden we vroeger in de kleuterklas maar toch niet hier?
Je kan je bevindingen/ervaring hier kwijt op het forum en wie er wat mee wilt doen die kan er voor kiezen om met die info te werk te gaan maar met dit doorzeuren bereikt niemand iets.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 11:31 #1461568 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klep!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 11:46 #1461569 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Over op de orde van de dag.
Jammer dat ik op deze toch al niet zo glorieuze, regenachtige ochtend geconfronteerd word met een uit de hand gelopen discussie tussen twee leden. Daaraan wil ik nog toevoegen dat naar mijn mening het kiezen van partij en inhaken in de discussie niet bevorderlijk is voor de sfeer hier. Laten we zoals het onderwerp van dit bericht al luid: overgaan op de orde van de dag en de onenigheid achter ons laten. Er zijn nog genoeg technische vraagstukken die opgelost moeten worden. Dat zie ik hier veel liever (-;

Vriendelijke groet, Adriaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 11:59 #1461573 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja....
Pfff....

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 19:16 #1461586 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou,
Ik ben een aantal dagen niet op het forum geweest en lees nu dit topic waarin topic starter stelt: Aan de andere kant is dit ook mijn forum (want betalend lid :-) )
Het is mij niet duidelijk wat :-)) te betekenen heeft, maar de rest van de stelling mag tegenwoordig blijkbaar op het forum.
Ondergetekende is enige jaren geleden ervan beschuldigd mede forum gebruikers aangesproken te hebben dat zij geen lid van de vereniging zouden zijn.
Ik ben nog steeds van mening dat ik destijds daarop ten onrechte ben aangesproken, op mijn verzoek daartoe is tot op heden ook nooit het bewijs geleverd.
Blijkbaar is het nu toegestaan aanspraak te maken op het feit dat men betalend lid is van de V700 vereniging.

Het kan verkeren,

Groeten,

Ton.

• F Nieuwenhuizen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 21:25 #1461592 door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic blij
@ fflunche: ik ben blij dat ik jou niet ben..

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 23:19 #1461600 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Waar het ook over gaat
Zo af en toe komt er een bericht langs in de klasse 'Is een Bosch bougie betrouwbaarder en duurzamer dan een NGK?' Of een verhaal waarin de magische krachten worden beschreven van de CIS klep (stationair regelklep) . Dan haal ik mijn schouders op en reageer met een badinerend verhaal. Ieder bericht lokt vaak een reactie uit, en daar is niets mis mee. Voor degene die de reactie op een bericht beklaagt geldt eigenlijk: Had je het bericht maar niet moeten schrijven.

Eve terzijde, een ander voorbeeld dat mij te binnen schiet is het item 'ik ben een betalend Volvo700verenigingslid. dat lokt direct bij mij de reactie uit 'nooit geweten dat onze vereniging ook niet-betalende leden kent. Wat ben ik toch eigenlijk een sukkel'. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2020 23:45 #1461604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Ton: achter de :-) moet je
@Ton: achter de :-) moet je niet teveel zoeken. Was zeker niet vervelend of respectloos bedoeld. Toen ik het schreef wist ik dat ik me op glad ijs begaf omdat er in het verleden discussie is geweest over de rechten van betalende vs. niet-betalende forumbezoekers. Ik was me er echter niet van bewust dat dat onderwerp zo gevoelig ligt.

Ik heb het alleen maar zo geschreven omdat ik het voor mezelf nog niet zo gemakkelijk vind om te bepalen wanneer ik iets 'mag' vinden van bijvoorbeeld de omgangsvormen in een groep waaraan ik als nieuweling deel ga nemen. In dit geval dus een forum.
Over het algemeen houd ik me de eerste tijd zeker op dat vlak wat gedeisd. Ik kijk eerst de kat uit de boom en hoe de hazen hollen.
Ondanks dat ik al ruim 5 jaar onderdeel ben van dit forum had ik blijkbaar toch een legitimatie nodig om de omgangsvormen op dit forum (ons forum) aan de kaak te mogen stellen. In dit geval heb ik de gemakkelijke keuze gemaakt door te stellen dat 'wie betaalt, die bepaalt'. Nu wetende hoe gevoelig dat onderwerp blijkbaar ligt zou ik het een volgende keer anders verwoorden. Omdat het onbedoeld een andere discussie uit kan lokken die de aandacht van het bedoelde onderwerp afleidt.

Voor de goede orde: bovenstaande uitleg zegt alles over mij en over de keuzes waar ik me prettig bij voel. Het zegt niets over wat ik van anderen verwacht en er zit dus ook geen (verkapte) veroordeling in van mensen die andere keuzes maken.
Dit om misinterpretatie van mijn woorden te voorkomen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2020 09:18 #1461613 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nee hoor
Mijn opmerking was absoluut niet persoonlijk bedoeld, ik ben ook van het standpunt dat forumlid iets anders is dan lid van de V700 vereniging.
Er wordt ook feitelijk een verschil gemaakt, iemand die geen V700 lid is kan niet bij alle documentatie komen.
Ik vind ook nog steeds dat we als vereniging best een jaarlijkse bijdrage voor alleen forumgebruik mogen vragen, iets waar een vorig bestuur naar op weg was.
Wat mij betreft hoeft wie betaalt bepaalt helemaal geen gevoelig onderwerp te zijn, een kwestie van duidelijke keuzes maken.

Groeten,

Ton.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC