Accu

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-02-2020 16:04 #1458838 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Top
Bedankt heren!
Stemmig plaatje, Ton :-)

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-02-2020 16:07 #1458827 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Meestal vanwege ruimtegebrek.
Meestal vanwege ruimtegebrek. Bij mijn 960 zit er op de plek van de accu nu een Mann Provent 200 catch can aangesloten op de carterventatie. En die zit nu eenmaal aan de linkerkant van het blok.

Adriaan

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-02-2020 16:22 #1458836 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic citaat van de site, zonder de plaatjes ;-)
Als je zoekt onder Uploaden vind je de originele post met de plaatjes

"Ik begrijp best dat er soms beperkingen aan een bepaald systeem zitten die zonder verdere investeringen niet zijn te verhelpen. Maar als je eenmaal weet hoe het werkt, valt foto's invoegen toch wel mee?

Onder het veld waar je je tekst intypt, staat een blok met "normale tekst". Die zet je op "HTML-Editor":

Daarna forumscherm minimaliseren, de gewenste foto openen en kopiëeren via de rechtermuisknop. Forumscherm weer maximaliseren, met de muis naar de tekst gaan en via de rechtermuisknop plakken. Een nieuw schermpje opent dan, nog een keer plakken en klaar is Kees."

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2020 16:25 #1458840 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Dank!
Zaanse Schans Adriaan, bijna de achtertuin.

Groeten,

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2020 13:26 #1458871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK=APK toch?
Kan toch niet zo zijn dat er in Zwolle bij de APK zus wordt aangehouden en in Heereveen ze het zo doen ?
We gaan er nog even over na denken hoe de kabel komt te "lopen"
Als de motor en bak en aandrijfas er onder weg zijn kun je hem makkelijk onderlangs leggen.
Steenslag en beschadigingen ? ,tja misschien een extra beschermhoes er om heen ?

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
03-02-2020 22:10 #1458888 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic het is zo, zwolle en heereveen zijn niet hetzelfde
Ik wed zelfs dat er binnen Zwolle verschillen zijn. "apk-voorschriften en interpretatieruimte, de ene apk-keurmeester is de andere niet... "

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-02-2020 23:02 #1458891 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Variabele factor
Henk, waarom niet via de kabelgoot? Lijkt me bepaald minder werk dan ’buitenom’ fixeren via de cardantunnel. In mijn sedan was dat zo gepiept. Bovendien is daarmee de ’variabele factor keurmeester’ bij voorbaat uitgeschakeld.

Adriaan

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
03-02-2020 23:12 #1458810 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic RDW-regels
In verband met APK-keuring: RDW schrijft met betrekking tot plaatsing van de accu het volgende voor:
Accu en bedrading
Artikel 5.2.12
Actuele regelgeving
1. De accu van personenauto’s moet deugdelijk zijn bevestigd.

Wijze van keuren
- visuele controle. 

Toelichting
- Controle bevestiging accu
:
De bevestiging van een accu moet u altijd controleren. Ook als u hiervoor bijvoorbeeld onderdelen zoals een deksel of een achterbank moet verwijderen. Het verwijderen van zo’n  onderdeel wordt niet gezien als demontage.  
2. De elektrische bedrading van personenauto’s moet deugdelijk zijn bevestigd en goed zijn geïsoleerd.
Wijze van keuren
- Visuele controle.

Verder heb ik niets kunnen vinden met betrekking tot de locatie van de accu en de daaraan gekoppelde voorschriften.
Omdat de accu van mijn 960 sedan eveneens naar de kofferbak is verhuisd, heb ik me nog wel verdiept in de voorschriften met betrekking tot eventuele gasvorming (het zogenaamde knalgas) en de daaraan verbonden regelgeving. Interessant onderwerp, veel adviezen, maar bij de RDW vond ik hierover geen voorschriften. Iemand anders wél, misschien?
Overigens heb ik een accubak en 50mm2 kabels gekocht bij Biltema in Zweden, toen ik daar was voor klussen aan de 960. De pluskabel heb ik uit veiligheidsoverwegingen verbonden aan een hoofdschakelaar in de koffer. Staat bovendien extra verzorgd. De kabel via de linker kabelgoot naar de motorruimte getrokken. Voordat je de kabel door een doorvoerrubber in het schutbord trekt, de kabel eerst even goed invetten. Anders trek je geheid het rubber uit het schutbord. En dat is vanwege de (on)bereikbaarheid een lastig gefriemel. Zekering van de voeding wordt bij mij verzorgd door een speciale relais- en zekeringkast die ik, samen met het MaxxEcu motormanagement heb gekocht.
www.maxxtuning.eu/products/engine-contro...u-relay-and-fuse-box
Is ongetwijfeld ook elders te koop, maar dan zonder inhoud en bedrading.
Omdat op internet het nodige over lekdichtheid etc. wordt opgemerkt, heb ik wél een Varta AGM 70Ah deep cycle accu gekocht. Die is veilig en lekvrij, zelfs wanneer hij stuk zou gaan.
Succes, Henk!

Adriaan

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2020 23:41 #1458892 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Een keer draadjes getrokken
via die route naar de bak voor parkeersensoren.
Viel reuze mee.
Nog wel even in je motorruimte komen. Achter het handschoenenkastje zit ook een doorvoertule.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2020 16:22 #1458963 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Er zit een vette geluidsinstallatie in Zoeperd
Dus ook lekkere dikke pluskabels.
We gaan maar "weer" de kabels verleggen binnendoor .
Verrekte APK meesters ;-)
Bedankt voor jullie input .
Tot de volgende keer.!
V6 groeten of .........spannend

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC