Wat heb jij vandaag gedaan

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-11-2017 21:35 #1442478 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Tot het besluit gekomen dat ik de volvo 945 tzt in de etalage ga zetten. Ik had al eerder een draadje geopend over de V70n wat betreft de instap. Mijn vrouw heeft het er steeds vaker over dat ze het instappen in de 945 toch in vergelijking met de auto van haar ouders (nieuwe fiat panda) en de lesauto waar ze in rijd best wel een dingetje is. Maar ik hoor ook anderen die ik wel is mee neem dat ze echt in de auto vallen. Nu ben ik er zelf ook is op gaan letten en het begint mij ook op te vallen dat ik eigenlijk in de auto val en wat daarbij komt is dat ik ook elke keer met mijn rechterbovenbeen het stuur een tik geef waardoor deze in het stuurslot valt. En met uitstappen is dat hetzelfde. En het begint mij een beetje te irriteren. Daarbij is en blijft het ook een auto die zijn 21e jaar in gaat en ik ook wel snak naar een jongere en modernere auto. Een V70n heb ik al van mijn lijstje geschrapt. 1 die net over een ton heeft gelopen en van 2008 zitten boven mijn budget. Dan zal ik iets oudere moeten kiezen maar dan zijn de km’s te hoog. En dan rij ik een volvo die maar 6 jaar jonger is dan de 945.

Ik heb een lijstje gemaakt met een stel MPV’s die ik aantrekkelijk vind.

Toyota Verso 1,8 AUT 2008
Mercedes Benz B200 AUT 2007 0f 08
Citroën C4 Grand Picasso 2,0 of de 1,6 THP beide AUT
Opel Zafira 2,0 of de 2,2 AUT

Nou ben ik ook wel te porren voor een gedurft design en dan kom je uit bij Citroën. Normaal keek ik nooit naar een Citroën want een Picasso, joh wie is er zo gek om een auto te rijden waarbij je van de zijkant niet kan zien wat voor of achter is, maar op 1 of andere manier trok een foto op MP mijn aandacht en dan zie je dat de oude Picasso tegenwoordig een hele andere auto is geworden. En dan neem je is alle advertenties door en dan kom je tot de conclusie dat dit een zeer rijk uitgeruste auto is met heel veel ruimte en een prijsklasse waar ik mij in kan vinden.

Maar ik pin me nog niet helemaal vast aan de Picasso ik kijk ook nog steeds met een schuin oog naar de Mercedes B 200 en de Opel Zafira. De Toyota had in het begin mijn voorkeur maar die staat inmiddels op de laatste plaats en zal het niet worden denk ik.

Citroën op nr 1
Mercedes B200 op nr 2
Opel Zafira op nr 3

Mogelijk ga ik zaterdag wat gerenommeerde auto verkopers af om te zien wat ze te bieden hebben.

De 945 ga ik niet inruilen want ik weet zeker dat ik niet datgene terug krijg wat ik wel zou krijgen als ik hem particulier verkoop.

Maar we gaan eerst maar is proefrijden met nr 1 tot en met 3 en als we een keuze hebben gemaakt zal de 945 in de verkoop gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-11-2017 23:53 #1442480 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Bezint eer ge begint
De titel behoeft geen toelichting denk ik.
Ik herken je idee dat de instap wat laag is.
Ik heb destijds voor een rondrit in Zuid Amerika een baksteen verhoogd. Niet voor de instap maar voor de bodemvrijheid.
In het chassis heb ik 4 cm toegevoegd en in de grootte van de banden nog eens 3 cm gevonden.
Dat resulteerde in een heerlijke hoge instap. Ik heb er 17000 km mee gereden zonder centje pijn. Later heb ik het nog een jaartje onder mijn huidige auto geschroefd.
Om andere redenen heb ik de set er onder uit gehaald. Maar in mijn zojuist aangeschafte 940 zal ik het denk ik wel weer monteren. Moet alleen de voorpoten opnieuw maken omdat er 1 krom is gereden.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-12-2017 00:12 #1442481 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic en nog een
Tot op grote hoogte (ruim 4600 meter) geen problemen.

Ook nog een filmpje;

Dit kanaal heeft veel filmpjes van die reis. www.youtube.com/playlist?list=PLgnuwjrL6...cd10Z9LPj4HhmPLP7vER

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2017 08:02 #1442483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wytze, en de groene dan ?
Wytze, toen ik laatst wat bij je kwam ophalen dacht ik te zien dat de groene die er stond toch ook al hoger op zijn poten staat ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2017 08:08 #1442484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ff je vrouw meenemen ?
Als je voor een ander merk gaat vanwege de instap zou ik zeker je vrouw meenemen. Die van mij heeft zware rugreuma en vind de ruime instap en de hoogte bijna perfect. Zelf ga ik niet snel de 940 weg doen want ik weet zeker dat ik het comfort ontzettend ga missen, heb zowel een Zafira als C4 grand picasso gereden, zeker de C4 vond ik geweldig maar tegen de 940 is hij mbt tot comfort niet te vergelijken. En... bij een jongere auto krijg je absoluut met electronica te maken, bij onze bakstenen nauwelijks..

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
01-12-2017 11:15 #1442485 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Klopt Ronald
De chassisaanpassing zit er achter nog onder.
Voor is ie dus weggehaald omdat ie na een incident in de Atacama woestijn toch krom geraakt was.
Ook zag jij em op gewone 15 inch staal staan met standaard banden ipv 215/65/16 op Hydra velgen.
Die achterasaanpassing (gewoon 4 of 5 cm dik blok) haal ik er ivm verkoop nu ook vanaf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2017 15:20 #1442493 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoe rijd dat
En wat voor verschil merk je er met rijden dan van Wytze ?

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2017 21:45 #1442505 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Ik
Moet mijn vrouw wel meenemen want als zij d’r rijbewijs heeft, heeft ook zij inspraak in de nieuwe auto. Enne Ronald ik moet nog steeds wat bij jou ophalen. Die dorpel verbrekers die je bij Wytze heb opgehaald voor mij.

Ik doe el even een PB-tje

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-12-2017 22:03 #1442506 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Vandaag
Weer verder gegaan met de straalcabine, schoot niet echt op omdat mijn vader meer hulp van mij nodig had met het demonteren van de voorophanging van zijn fiat 850 dan ik dacht en je kan die oude man niet aan laten modderen dus ben ik hem gaan helpen. Pas halverwege de middag had ik de zijwand erin zitten.

S’morgens nog bezoek gehad van een fiat 600 bezitter die met zijn 600 en aanhangertje uit 1969 uit Apeldoorn was gereden om bij mij 2 843 cc motorblokken op te halen van een fiat 850 special. Hij heeft nog een fiat 600 en daar komt 1 van de blokjes in. Dat fiatje trekt ook een 280 kg zware Italiaans caravanetje door het land maar met een 600 blok komt ie niet boven de 70km/h vandaar dat hij een sterker blokkie wilde.

Wij deden er niets meer mee en dat ruimt weer lekker op.

Maandag ga ik weer verder met de straalcabine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2017 22:24 #1442507 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ze liggen rustig te wachten...
De dorpelkappen staan lekker droog in mijn schuur te wachten, ik hoor het vanzelf !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC