the fading away of the 940(945)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2016 18:55 #1425442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En ja hoor: alle twee staan
En ja hoor: alle twee staan er nog vrolijk bij! Pfff

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2016 18:57 #1425443 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij de turqoise staat oa:
Bij de turqoise staat oa: "Verval APK 3 jaar geleden" Goh!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2016 21:45 #1425455 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Met die kilometers blijkt een
Met die kilometers blijkt een 940 op lpg best een voordelige keuze. Ik houd momenteel maandelijks een prettig bedrag over aan mijn vergoeding van 19 ct/km...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2016 17:20 #1425570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterke punten van de 7/9serie
Sterke punten van de 7/9serie zijn de zitpositie en het zicht rondom, vele malen beter dan in de V70 van de vorige serie waar ik ook regelmatig in rijd. De hele auto heeft een soort directe respons, en (zelfs!) een wat steviger onderstel dan genoemde V70. De besturing is ook wat lichter, wat ik fijn vind. Verder gaan meer recente auto's steeds meer lijken op mobiele iPhones/PC's, de 940 is nog echt puur simplisme, eenvoud, en dat is juist een heel sterk punt van de auto.
Qua bediening zijn er ook superieure punten; zo moet je de stoelverwarming in de V70 bedienen met een tiptoets rechts op de middenconsole, en gezien de breedte van die auto betekent dat een beetje reiken. Verder heeft het toetsje twee standen, aangegeven met verlichting, wat betekent dat je je ogen van de weg moet halen om te zien waarin de verwarming staat.
Dat is qua ergonomie in de 940 gewoon beter voor elkaar; bedienen op de tast, aan/uit, klaar.
Niet alle nieuws is dus beter.
Uiteraard neem ik liever de V70 naar het buitenland, voor lage ritten, en dat heeft met het geluidsniveau te maken, al is de V70 ook niet de stilste. (wind &banden) De 2.4 vijfcilinder is veel soepeler dan de oude redblock motor, om het over de verhouding vermogen en verbruik niet te hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2016 21:15 #1425688 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 240/940
Wat mij opvalt is dat het verkopen van 940 onderdelen totaal niet meer wil lijkt.
Waar ik 4 jaar geleden binnen de kortere keren onderdelen van een 940 kwijt was schiet het totaal niet op en als er al iemand belt of mailt dan is het bedrag wat iemand bied diep triest en dan verkoop ik de spullen naar mijn idee vaak al goedkoop.
Laatst 4 hele nette zwarte deurpanelen zonder kreukels in de aanbieding , krijg je mails dat men bereid is 20 euro voor alle 4 te betalen met de vraag , kunnen we de verzendkosten delen. Tja.
Terwijl 240 spul nu juist hard gaat, niet alleen hier hoor, maar Italië en Amerika daar is men gek op ons 240 spul wegens de lage prijzen maar 7 en 9 spul op de EU lampen na wil ook niet echt.
Terwijl de 940 toch echt een modernere auto is, afgelopen jaar met de 240 ook bijna 40000 km gereden maar is toch harder werken.
Wat ik verder merk met de 245 dat regelmatig mensen mij aanspreken over de auto wat bij de 940 nooit gebeurde.
Maar de schattigheid of cult status zie ik bij de 940 niet zo snel komen

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-02-2016 22:21 #1425692 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Arjan

Volgens mij zijn er meer aanbieders van onderdelen voor onze auto's sinds "de bangers" ons (en wij hun) weten te vinden. Meer aanbod drukt de prijzen. En omdat veel mensen dankbaar gebruik maken van het aanbod van die bangers, is het voor bangers natuurlijk ook aantrekkelijk om onze auto's te slopen. Want ze weten dat ze die onderdelen toch wel kwijt worden. Dat maakt hun hobby (het bangeren van auto's) minder duur. m.a.w. Wij bekostigen hun hobby, waardoor zij meer van onze auto's slopen.

groetjes

Mathy

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2016 11:56 #1425716 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 88 Volvo's 760 GLE automatic,
88 Volvo's 760 GLE automatic, waarvan minimaal 15 import-exemplaren. Valt me eigenlijk nog heel erg mee, ik had een kleiner aantal verwacht.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2016 11:58 #1425717 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Oh, 103 stuks kennelijk, maar
Oh, 103 stuks kennelijk, maar er worden 88 numemrplaten getoond. Zonder mogelijkheid naar de rest door te klikken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2016 20:55 #1425752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,
Mathy,
Ben ik het niet mee eens, banger country is om de hoek en ik mag daar zelf ook graag rond kijken.
Ook daar is de 7/9 minder aanwezig dan de 2 serie, sterker nog, de ford Granada, ford Scorpio en de siërra zie je er al meer dan de 7/9 serie.
Vast een gek voorbeeld , maar een Volvo 240 is te ruilen tegen 2 Scorpio's de 7/9 een op een.
Het aanbod van 7/9 delen is ook niet heel groot vind ik op dit moment. Heeft volgens mij ook te maken dat veel 940's slecht onderhouden worden en er ook weinig leuks meer op zit als ze naar banger country gesleept worden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC