the fading away of the 940(945)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 10:05 #1425412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik zag laatst in Utrecht een
ik zag laatst in Utrecht een donkerbruin metalic 940 estate, op het oog in goede staat, wow!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 11:00 #1425418
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 250
Tja,
Maar mijn vrouw rijdt gelukkig wél iedere dag in de 740.
Voor mij was 250 km per dag net effe te veel op benzine en een kilometervergoeding helaas.
Maar hoe dan ook, als ik dan weer even turbo rij, dan geniet ik daar wel weer dubbel van.
Met vermogen en goede stoelen.
Best knap dat een auto van 26 jaar dat kan.
Maar mijn vrouw rijdt gelukkig wél iedere dag in de 740.
Voor mij was 250 km per dag net effe te veel op benzine en een kilometervergoeding helaas.
Maar hoe dan ook, als ik dan weer even turbo rij, dan geniet ik daar wel weer dubbel van.
Met vermogen en goede stoelen.
Best knap dat een auto van 26 jaar dat kan.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 11:17 #1425419
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic HIER!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 13:38 #1425427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou! Errug betrouwbaar! De
Nou! Errug betrouwbaar! De 780 zit er bijvoorbeeld al niet bij en de V en S 90 ook niet. (of ik kijk eroverheen) En wat zou een Volvo 642910 zijn? Ik denk een VOLV/DAF? Er zijn er 2091 van in NL.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 13:38 #1425428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij in het zuiden van
Bij mij in het zuiden van Brabant worden ze ook erg schaars. Als je een baksteen ziet rijden is het vaak een late 940 of een jonge 240. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Amsterdam, waar mijn vriendin woont. Hier zie je ze echt bij bosjes rijden, vaak ook niet meer de mooiste na het zware leven in de binnenstad.
De meningen zijn natuurlijk altijd verdeeld over onze oude brikken, de een vindt ze geweldig, de ander vindt het helemaal niks. Mijn vader zegt altijd dat hij uit-gelubberd en zompig is, maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Van het weekend nog 300KM gereden aan een stuk en wat een heerlijke auto blijf ik het toch vinden. Vooral de lange afstanden zijn naar mijn mening het fijnst rijden, met de goede stoelen en de stille motor. Er zijn denk ik weinig auto's van 25 jaar oud die nog zo goed mee kunnen komen met het verkeer en comfortabel rijden.
Persoonlijk denk ik wel dat je zelf een beetje moet kunnen knutselen voordat je een dergelijke auto gaat rijden. Er is altijd wel iets te vinden wat kan vervangen of verbeterd moet worden, maar misschien ben ik gewoon erg perfectionistisch. Ik denk voornamelijk dat dit de reden is waarom mensen hem weg doen. En het hoge verbruik speelt natuurlijk ook wel een beetje mee.
Wat mij betreft hou ik 'm nog een hele tijd, want het karakter van zo'n oude Volvo kun je vergeten bij een nieuwe auto.
De meningen zijn natuurlijk altijd verdeeld over onze oude brikken, de een vindt ze geweldig, de ander vindt het helemaal niks. Mijn vader zegt altijd dat hij uit-gelubberd en zompig is, maar dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Van het weekend nog 300KM gereden aan een stuk en wat een heerlijke auto blijf ik het toch vinden. Vooral de lange afstanden zijn naar mijn mening het fijnst rijden, met de goede stoelen en de stille motor. Er zijn denk ik weinig auto's van 25 jaar oud die nog zo goed mee kunnen komen met het verkeer en comfortabel rijden.
Persoonlijk denk ik wel dat je zelf een beetje moet kunnen knutselen voordat je een dergelijke auto gaat rijden. Er is altijd wel iets te vinden wat kan vervangen of verbeterd moet worden, maar misschien ben ik gewoon erg perfectionistisch. Ik denk voornamelijk dat dit de reden is waarom mensen hem weg doen. En het hoge verbruik speelt natuurlijk ook wel een beetje mee.
Wat mij betreft hou ik 'm nog een hele tijd, want het karakter van zo'n oude Volvo kun je vergeten bij een nieuwe auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 13:56 #1425429
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ff zoeken
kijk!
nrplaat.nl/merk/Volvo/model/780
het is even zoeken, maar dan komt er ook wat.
De truc is om een nummerplaat van een model te hebben, dan kan ja dat op dat specifieke model weer doorklikken
en heb je een lijstje met auto's
Dus als je een kenteken van een 960 dan wel V90 weet:
nrplaat.nl/merk/Volvo/model/V90
het is wel erg specifiek:
nrplaat.nl/merk/Volvo/model/780
het is even zoeken, maar dan komt er ook wat.
De truc is om een nummerplaat van een model te hebben, dan kan ja dat op dat specifieke model weer doorklikken
en heb je een lijstje met auto's
Dus als je een kenteken van een 960 dan wel V90 weet:
nrplaat.nl/merk/Volvo/model/V90
het is wel erg specifiek:
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 13:56 #1425430
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic 780
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 16:17 #1425432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker
Marc-f schreef: Er zijn denk ik weinig auto's van 25 jaar oud die nog zo goed mee kunnen komen met het verkeer en comfortabel rijden.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar het verschil tussen een Volvo van 25 jaar en een jongere auto van een jaar 10 begint toch wel groot te worden. Ik heb een andere auto gekocht uit 2007 en vind dat toch een hele vooruitgang. Hoewel dat wat duurder zal uitpakken dan een 240 of 940.
Een auto met karakter is natuurlijk leuk, en dat karakter hebben de 2 en 7 serie zeker. Maar bij mij gaat het karakter niet boven alles, wat meer hedendaags comfort mag ook wel.
Dat ben ik helemaal met je eens.
Maar het verschil tussen een Volvo van 25 jaar en een jongere auto van een jaar 10 begint toch wel groot te worden. Ik heb een andere auto gekocht uit 2007 en vind dat toch een hele vooruitgang. Hoewel dat wat duurder zal uitpakken dan een 240 of 940.
Een auto met karakter is natuurlijk leuk, en dat karakter hebben de 2 en 7 serie zeker. Maar bij mij gaat het karakter niet boven alles, wat meer hedendaags comfort mag ook wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 18:07 #1425437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relatief
Henk,
Je hebt zeker gelijk hoor. Een maatje van me heeft een BMW 1-serie uit 2007 en dan merk je wel een verschil. Vooral qua geluid en rust in het interieur. Maar alles is relatief, de Volvo is wel veel comfortabeler.
Qua luxe mis je niets vind ik. ECC, ABS, elektrische ramen, de stoelverwarming op de heerlijke stoelen, ruimte. Op zich heb ik niets te klagen. Behalve cruise control dan, dat is wel heel erg fijn om te hebben.
Maar goed, ik had hiervoor een 240 uit '91. Ik vond de 9 al een enorme verbetering op alle vlakken ten opzichte van die auto. Hoewel ik de looks van de 240 nog steeds de mooiste vind, een echte cult auto. Maar in alle andere opzichten is de 9 toch wel superieur aan de 240.
Je hebt zeker gelijk hoor. Een maatje van me heeft een BMW 1-serie uit 2007 en dan merk je wel een verschil. Vooral qua geluid en rust in het interieur. Maar alles is relatief, de Volvo is wel veel comfortabeler.
Qua luxe mis je niets vind ik. ECC, ABS, elektrische ramen, de stoelverwarming op de heerlijke stoelen, ruimte. Op zich heb ik niets te klagen. Behalve cruise control dan, dat is wel heel erg fijn om te hebben.
Maar goed, ik had hiervoor een 240 uit '91. Ik vond de 9 al een enorme verbetering op alle vlakken ten opzichte van die auto. Hoewel ik de looks van de 240 nog steeds de mooiste vind, een echte cult auto. Maar in alle andere opzichten is de 9 toch wel superieur aan de 240.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2016 18:49 #1425441
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha, ha, Ton, dank je wel!
Ha, ha, Ton, dank je wel! Mijn 780 staat er inderdaad tussen! Eén probleempje: de auto is al tijden geleden uitgevoerd en het kenteken staat dus op geëxporteerd! Als dat ook voor de 940 zo gaat, bestaat misschien inmiddels de helft niet meer in NL!
Ik zal eens zoeken op de oude NL kentekens van mijn twee 940's maar ik denk dat ik het al weet.....
Ik zal eens zoeken op de oude NL kentekens van mijn twee 940's maar ik denk dat ik het al weet.....
Moderators: Jerry Stam