the fading away of the 940(945)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2016 21:14 #1425160
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nee,...
Denk het niet
Een 245 is een cult auto.Die wordt geregeld in een reclamespotje gespot
De 7 serie Mark 1 is te Amerikaans om klassiek te worden (denk ik )
D,r zijn er veel te veel van.
Afwachten,......
Een 245 is een cult auto.Die wordt geregeld in een reclamespotje gespot
De 7 serie Mark 1 is te Amerikaans om klassiek te worden (denk ik )
D,r zijn er veel te veel van.
Afwachten,......
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 06:53 #1425169
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nou, er zijn er
Nou, er zijn er waarschijnlijk inmiddels al minder van dan van de 245 hoor... Het bestand gaat hard achteruit de laatste jaren.
Maar een cult-auto, geen idee. Het zal wel altijd de laatste RWD Volvo blijven, en dat geeft ook een bepaald publiek.
Maar een cult-auto, geen idee. Het zal wel altijd de laatste RWD Volvo blijven, en dat geeft ook een bepaald publiek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-02-2016 11:18 #1425176
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Laatste RWD Volvo
Dat is inderdaad waar en om eerlijk te zijn, ik vind ze een stuk fijner rijden dan een 850. De stap terug naar een 740 heeft, naast voor mij een hoop extra lol, toch wat nadelen merk ik. Iets simpels als een benzinefilter is voor een B230E al niet meer te vinden. Dat wordt B230F pomp en filter setup over klussen.
Het lijtk er op dat het hierna komende alternatief toch een MB zal moeten worden. De onderdelenvoorziening nekt op een gegeven moment dergelijke liefhebbersauto's. Het is spijtig, maar met alle 7/9 die naar de bangers gaan, gaat het nog harder.
Het lijtk er op dat het hierna komende alternatief toch een MB zal moeten worden. De onderdelenvoorziening nekt op een gegeven moment dergelijke liefhebbersauto's. Het is spijtig, maar met alle 7/9 die naar de bangers gaan, gaat het nog harder.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 6
01-02-2016 16:51 #1425192
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic In Bergen rijden er nog
In Bergen rijden er nog genoeg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-02-2016 18:34 #1425199
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Martin,
Martin,
Je hebt gelijk. Ik zie (in het B en NL Limburgse overigens) nauwelijks nog een 2/7/9/S/V90 in het straatbeeld. In NL af en toe nog wel, maar in Belgie vrijwel niks meer. Snokko bokko zeg maar. In NL zie je ze meer dan in Belgie. Onze brikken zijn weg van het straatbeeld. Ik ben de enige hier in de buurt met een baksteen. En buurt moet je dan groot lezen... een straal van tig kilometers. Er rijdt hier niks meer rond van onze bakstenen. Een RWD Volvo is zeldzamer dan een Porsche Cayenne, een Ferrari of een BMW X5 op de weg!!!! Niet te geloven. En onze bakstenen rijden zo lekker.. Gelukkig weet niet iedereen dat.
Groet,
Robert
Je hebt gelijk. Ik zie (in het B en NL Limburgse overigens) nauwelijks nog een 2/7/9/S/V90 in het straatbeeld. In NL af en toe nog wel, maar in Belgie vrijwel niks meer. Snokko bokko zeg maar. In NL zie je ze meer dan in Belgie. Onze brikken zijn weg van het straatbeeld. Ik ben de enige hier in de buurt met een baksteen. En buurt moet je dan groot lezen... een straal van tig kilometers. Er rijdt hier niks meer rond van onze bakstenen. Een RWD Volvo is zeldzamer dan een Porsche Cayenne, een Ferrari of een BMW X5 op de weg!!!! Niet te geloven. En onze bakstenen rijden zo lekker.. Gelukkig weet niet iedereen dat.
Groet,
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 12:46 #1425225
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier
In Twente rijden er ook nog best veel. Waar ik woon kom ik regelmatig 940, 740 en V 90 tegen. Op het winkelcentrum waar ik boodschappen doe, staan er regelmatig 2 of 3...Ik ben een vrouw ja, en rijd er dus ook 1...en ik groet ook hoor...
Vaak krijg ik een duim, bij een stoplicht van iemand in een moderne volvo.( zal dan zeker een liefhebber zjn)..of van iemand die in hetzelfde type rijd ...
Tja, en ze zijn nou eenmaal op leeftijd...niet iedereen heeft de mogelijkheid tot zelf sleutelen..En ik denk ze steeds meer naar alleen maar de echte liefhebber gaat. En terecht

Tja, en ze zijn nou eenmaal op leeftijd...niet iedereen heeft de mogelijkheid tot zelf sleutelen..En ik denk ze steeds meer naar alleen maar de echte liefhebber gaat. En terecht

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 13:35 #1425227
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Op leeftijd?
Zij die die duim opsteken, of de auto waar ze in rijden?
Groeten,
Groeten,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 14:05 #1425228
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik heb in de omgeving
Ik heb in de omgeving Roermond in de afgelopen 3 maanden meer verschillende 940 gezien dan in de gehele 5 jaren ervoor.
Dit Is niet alleen mij maar ook velen bekenden hiet uit de buurt.
Misschien hebben ze hier het licht gezien
In Duitsland worden ze ook steeds geliefder, zeker na de uitspraak van de ADAC dat het een hele goede gebrauchswagen Is die met relatief weinig onderhoudskosten heel erg lang meegaat.
Meteen zijn door deze uitspraak ook de prijzen van de 940 daar gestegen.
Kennis van me in Duitsland wilde er nog een bij kopen. Na 5 exemplaren te hebben bekeken van 2000 a 2500 euro heeft hij er een gekocht in Nederland voor 1450 die in veeeeerl betere staat Is.
Een beetje goede en mooie betaal je daar zeker 3000 a 4000 euro.
Dit Is niet alleen mij maar ook velen bekenden hiet uit de buurt.
Misschien hebben ze hier het licht gezien

In Duitsland worden ze ook steeds geliefder, zeker na de uitspraak van de ADAC dat het een hele goede gebrauchswagen Is die met relatief weinig onderhoudskosten heel erg lang meegaat.
Meteen zijn door deze uitspraak ook de prijzen van de 940 daar gestegen.
Kennis van me in Duitsland wilde er nog een bij kopen. Na 5 exemplaren te hebben bekeken van 2000 a 2500 euro heeft hij er een gekocht in Nederland voor 1450 die in veeeeerl betere staat Is.
Een beetje goede en mooie betaal je daar zeker 3000 a 4000 euro.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pieter Donders
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 14:35 #1425233
door Pieter Donders
Beantwoord door Pieter Donders in topic Ik zie er nog genoeg rijden
Ik zie er nog genoeg rijden hier in het oosten.
Bij mij in de straat lopen zelfs nog 2 940'sen 1 x 960 plus een fraaie 245.
Allemaal als tweede auto weliswaar en al heel lang in eigen bezit.
Zelf rijd ik de 945 al 18 jaren en bijna 500 K , zonder veel problemen.
Volvo Nieuwenhuijse heeft nog een paar oud gedienden, die veel weten en nog kunnen.
Bij mij in de straat lopen zelfs nog 2 940'sen 1 x 960 plus een fraaie 245.
Allemaal als tweede auto weliswaar en al heel lang in eigen bezit.
Zelf rijd ik de 945 al 18 jaren en bijna 500 K , zonder veel problemen.
Volvo Nieuwenhuijse heeft nog een paar oud gedienden, die veel weten en nog kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-02-2016 16:27 #1425235
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic haha
De auto...maar soms de bestuurder ook hoor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam