Kamperen

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 13:06 #1407586 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ruimte
Hoeveel ruimte je ook hebt, het past altijd net... heb je meer ruimte, dan neem je automatisch meer mee.
Vroeger thuis gingen we ook met z'n vijven kamperen, maar dan ging alle bagage mee in de 264 sedan, zonder gebruik van trekhaak, dakkoffer of andere uitsteeksels. De kunst van het weglaten gecombineerd met de kunst van het inpakken zeg  maar.
Maar ja, wij gebruikten dan ook geen enkele vijfpersoons tent van 700 liter, maar drie kleinere trekkerstenten van in totaal misschien 100 liter pakruimte. Het moet dus gemakkelijk zonder dakkoffer kunnen, als je maar graag genoeg wilt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 13:50 #1407591 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zonder honderek
Ik doe het andersom. Alle zware spullen (tent gasfles enz) gaan achter de achterbank. Dan de achterklep dicht en vanaf binnen elk gaatje dichtproppen met slaapzakken en kleren (niet in een koffer) ed.
Alles past er dan in en ik heb ook zo'n grote familietent in 6 van die zakken met dikke stokken en zwaar katoen.
Enige nadeel is dat als je aankomt alles uit je auto rolt als je de achterklep opendoet :-)
En ik ben het met Willem, eens "het past" uit "principe" :-)
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 14:54 #1407594 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dakkoffer of aanhanger
Op vakantie met de Volvo is altijd een plezier!
Elk voordeel kent ook zijn nadeel:
Met een dakkoffer heb je geen snelheidsbeperking behalve die van de fabrikant van de koffer.Je auto blijft dezelfde lengte houden waardoor je op een normale parkeerplaats kan staan. (Denk wel aan de hoogte van auto en koffer)
Nadeel is wel dat je 'stroomlijn' nóg minder wordt. Je hebt de bevestigingsrails op je dak en dat giert net als een ouderwetse imperiaal op je dak.
Met een aanhanger heb je een snelheodsbeperking en de lengte van de combinatie, dus parkeren onderweg kan ff lastig worden.
Wij gaan met 2 volwassenen en een Newfoundlander op de achterbank naar de Provence:
Laadruimte is helemaal volgestouwd, dakkoffer compleet vol en gaan met die jeweetwel.
Het is een afweging die je moet maken, neem je erg veel bagage mee en maakt de reistijd niet zoveel uit, pak dan een aanhanger. wil je door kunnen rijden en past de hele uitrusting in de auto met een koffer is dat de beste optie.
Voor beide is wat te zeggen:
Een aanhanger neemt ruimte in maar een koffer ook, wat is voor jou het handigste?
Veel plezier met alles wat er bij de vakantie komt kijken en een goede reis!
Groet,
Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 16:41 #1407597 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kramp, Erik.
Tsjonge, als je zo lichtgeraakt bent moet ik me maar inhouden hè? Het was niet kwaad bedoeld, maar als jij hier niet meer wilt komen verdwijn ik nu uit je draadje hoor. En uit al je volgende draadjes ook, no problem.
Prettige dagen verder en een fijne vakantie gewenst.

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 10:36 #1407637 door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Dank...
Beste mensen,
Hartelijk dank voor al jullie reacties met of zonder suggesties voor de correcte spelling van de Nederlandse (met hoofdletter, het gaat hier immers om een landsnaam in de vorm van een adjectief) taal. Ik ben nog niet zeker of ik een dakkoffer zal gebruiken. Kom ook nog genoeg suggesties tegen op internet hoe je het allemaal in de auto kunt krijgen en ben zelf nogal van het minimaal pakken. Probleem blijft wel, dat ik het gehuurde kampeerpakket pas een dag van tevoren heb. Dat maakt een switch naar toch een dakkoffer wel ingewikkeld. Misschien even zien of ik er één achter de hand kan houden.
Hartelijke groet,
Cor-Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 16:07 #1407646 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boetekleed dan maar!
Prettige vakantie Cor-Jan, er gaat inderdaad heel veel in de 940 als je goed pakt en zoals ik een hondenrek in de auto hebt!
En ha, ha, je hebt gelijk joh, stom! Zal ik niet meer doen hoor!
De betweter wordt verbeterd....mooi werk!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2014 17:14 #1407650 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip
Twee tips:

1) Als je met 4 personen gaat, doe dan 1/3 van de achterbank plat, verwijder het zitgedeeltje en zet een campingtafel (met een c) rechtop in de lengte en stapel tot het dak (o nee, plafond) dat 1/3e gedeelte van je achterbak vol (ik doe daar matjes en andere opgerolde dingen). Daarmee heb je al een hele boel weggewerkt (nadeel: niemand mag die achterdeur opendoen wegens instortingsgevaar). Doe het hondenrek (of honderek?) daarna naar beneden en gebruik de overgebleven M3 (ja een hele kubieke meter!) voor de rest. Een de Waard past in de lengte gemakkelijk.
2) Belangrijkste tip: pak zelf de auto in. Doe niets in de dakkoffer en doe deze dicht. Begin, na tip 1, op 2/3e van de achterbak te mekkeren dat de auto toch echt vol begint te raken nu. Doe pas op het allerlaatste moment de dakkoffer open. Alles wat teveel leek te zijn, doe je daarin. Of je schroeft hem er terplekke af...

Fijne vakantie

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2014 00:03 #1407668 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic tjee
Wat slepen jullie allemaal zeg ! gaan de stoelen uit de woonkamer ook mee of zo,
Of de koelkast.
Hier 2 auto's , de 740 en een ahum Fiat Punto dieseltje
Laatst 2 weken Frankrijk met 2 personen en 2 middenslag honden, zelfvoorzienend kamperen met de tent en mooi met de Punto want dat scheelt heel wat brandstof. Alles ging mee, wel op het dak een dakzak met wat volumineuzere maar lichtere spullen
Plus niet te vergeten, ook nog 2 "rugged canvas opblaaskano's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2014 09:14 #1407673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
Hé een onderwerp waar ik niks van weet!
nou ja, Dat bij mij alles paste met 6 man en een dakkoffer.
Maar ik nam mijn vluchtelingenwoning dan ook niet mee.  Want ik ga lekker in een huisje of hotel.
Hoe dan ook, een karretje zorgt er voor dat je minder opschiet, meer tol kwijt bent, meer verbruikt (milieu!) op de linkerbaan moet achter de vrachtwagens. Of anderen in de weg rijdt rechts, en dat wordt je niet in dank afgenomen.
Met een goeie dakkoffer kan je honderdzestig. Even een stukje rubber onder de klemmen, dan verschuift hij niet meer. (mag niet, werkt wel, tip van iemand bij Hapro)
Mocht het allemaal toch niet gaan, mag je bij mij een karretje komen lenen. Zomaar. gratis voor niks.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2014 10:27 #1407676 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ben benieuwd
Ik ben benieuwd. We gaan dit jaar op vakantie met vier man, in een Morris Ital (wat een stuk kleiner is dan het op de foto's lijkt). Er gaat wel een dakkoffer mee, maar we gaan ook kamperen...
En dan in Engeland een onderdelenmarkt bezoeken, dus er moet ook nog ruimte geschapen worden voor retourvracht. Gelukkig hebben we vorig jaar al een stel dorpels meegenomen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC