Kamperen

• Cor Jan van Rhijn
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-07-2014 21:38 #1101604 door Cor Jan van Rhijn
Kamperen is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Gewoon even om te polsen. Ik ga met mijn gezin kamperen in Oostenrijk en huur daarvoor een tent voor max. 5 volwassenen. Het pakket (tent en kampeerspullen)is max. 700 liter (maar is naar alle waarschijnlijkheid minder!)
Voor kleding pak ik voor mezelf en mijn vrouw minimaal. Voor de kinderen reken ik op een week kleding, omdat ik weliswaar 2 weken ga, maar de campings waar ik heenga hebben allemaal was- en droogfaciliteiten waardoor ik meer niet mee wil nemen. Deze neem ik mee in vacuümgezogen pakketten voor de ruimte. Vraag van mij aan iedereen met ervaring is: 1. Heb ik extra bagageruimte nodig? 2 Als ik extra ruimte nodig heb bovenop de laadruimte van de 940 neem ik dan een dakkoffer of een bagagekarretje?
Groet,
Cor-Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 08:12 #1407565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Extra bagageruimte.
Wij gaan jaarlijks met zijn vijfen camperen in zuid Frankrijk, voor drie weken sleep je aardig wat mee. Zelf gekozen voor de grootste dakkoffer die ik vinden kon, geen spijt van, zit altijd bomvol. Bagagewagen is ook een fraaie oplossing. Echter best wel prijzig voor die ene keer per jaar en verder een sta in de weg. Koffer hangt bij mij in de schuur aan het plafond.
Met vriendelijke groet,

Erik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 08:41 #1407567 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doen!
Eén van beide opties doen: je kunt vacuümpakketten maken, maar normaal gesproken wil je alles ook weer mee terug nemen. Beter te veel bagageruimte dan te weinig. Met een aanhanger rijdt je wat minder snel, al mag je in Frankrijk op de tolwegen 130 met het ding, een dakkoffer maakt wat meer geluid....
Oh, en camperen is in het nederlands kamperen met een k!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 10:19 #1407570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Tom,
Jammer maar jij bevestigd mijn terughoudendheid om te reageren op vragen / opmerkingen op deze mooie site.
Regelmatig is er ruis om onderwerpen zoals ik dat dan maar noem.
De ene keer kan ik niet lezen nu kan ik niet spellen.
Het zal wel.
Ik wens je een prettige dag!
Met vriendelijke groet,
Erik

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 10:32 #1407571 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Cor-Jan schreef: 2 Als ik

Cor-Jan schreef : 2 Als ik extra ruimte nodig heb bovenop de laadruimte van de 940 neem ik dan een dakkoffer of een bagagekarretje?

Absoluut liever een dakkoffer dan een karretje. Met dakkoffer en 945 samen zou je echt mega veel moeten kunnen vervoeren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 10:51 #1407574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dakkoffer
Wij zijn een paar keer met 5 personen, een tent, nog een tentje en een complete doch spartaanse kampeeruitrusting op vakantie geweest. Met een beetje selectief inpakken, kofferbak tot het dak vol (i.c.m. hondenrek) en een groot formaat dakkoffer paste het net. Ook meteen weer een goede test voor de nivomats :)
Let wel op het maximum gewicht wat je op het dak mag hebben. 100 kg en daar ben je met een grote dakkoffer zo. Dus de lichte spullen bovenin.
De auto kan met (te) veel gewicht op het dak behoorlijk instabiel worden en daar kom je liever niet achter als je met 120 op de peage schielijk uit moet wijken voor een invoegende vrachtwagen, weet ik uit ervaring.
Let om die reden ook even extra op de bandenspanning voordat je met zware belading vertrekt. Mag op de achterbanden best 2,8 - 3,0 bar zijn.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 10:56 #1407575 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Dakkoffer
Zo'n dakkoffer is prima als je geen haast en geen zware rechtervoet hebt. Ik had zo'n ding gekocht en scheurde door Duitsland met een aardig gangetje en eenmaal op de camping of kamping (what the hell) kwam ik er achter dat je max 120km/uur met zo'n ding mocht... Enfin het was een Volvo original dus dat zal mijn redding wel geweest zijn want alles zat nog dicht. Overigens bied de 945 inderdaad ongelofelijk veel ruimte en met een bagagerek is het letterlijk volstouwen maar. De kleine fietsjes van de kids stonden er toen rechtop in... Koffer heb ik verkocht want we gaan nu met twee van die 945 beulen op weg, wat een armoe he?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 11:29 #1407579 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG tank + dakkoffer
Wij gaan al jaren met z'n vieren kamperen. Wel een beetje passen en meten, en zonder dakkoffer zou het zeker niet passen, vooral niet door de LPG-tank icm rechtopstaand reservewiel. Wel tot het dak vol, een honderek heb je dan echt wel nodig, zonder is levensgevaarlijk! Met inpakken ben je wel minstens een uurtje zoet.
Ik heb een lange dakkoffer waar vroeger ook nog wel eens (kinder)fietsen naast stonden, met onze eigen fietsen op de Twinnyload. Verzwaarde veren en Loadadjusters, geen enkel probleem.
Eén vakantie hebben we eens een vouwwagen geleend, qua inpakken pure luxe. Binnen no-time alles ingepakt, maar onderweg even parkeren in een leuk stadje of zo is een drama...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-07-2014 12:18 #1407583 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We
We zijn vroeger eens met z'n vijfen (ik was een van de kinderen) in een 850 estate 2 weken door Zweden getrokken. Met dakkoffer met daarin de tentstokken en slaapzakken. Rest van de auto zat behoorlijk vol, met een grote De Waard tent en 2 a 3 verhuisdozen met spullen (kookgerei, een beetje eten). Ik denk dat dat (veel) minder dan 700 liter was. Ik zou denk ik voor de zekerheid toch uitbreiding regelen en dan het liefst voor een dakkoffer gaan. Wat licht (maar volumineus spul) erin en je houdt veel ruimte vrij in de kofferbak.

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-07-2014 12:48 #1407584 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic vorig jaar
voor het eerst met de 940 estate op vakantie. De grootste staion die ik heb gehad. Ik heb ook nog een 245. Maar met een 940 estate denkje van de ruimte is oneindig. 2 jongens van 15 en 16 jaar oud en beide 1.85. Een schotse terrier ertussen in. 5 persoons tunneltent van polyester katoen en allerhande spullen op het dak in een koffer die net zo lang was als het dak en de helft van de breedte van het dak. Koelkast, lekkere dikke lucht matrassen, bench voor de hond een paar flinke tassen met kleding, tafels en stoelen en gasfornuis met kastje e.d. en wat je nog meer nodig hebt om te gaan kamperen

Ja en dan is het puzzelen om het allemaal een beetje in die estate te krijgen. Des te meer ruimte je hebt des te meer neem je mee.

Mijn schoon ouders presteerde het om met zijn 2 de 145 vol te krijgen.

Dit jaar huren we een staan caravan dus kan de rolhoes bij mij uitgerold blijven, ook wel is lekker maar volgend jaar toch weer kamperen hoor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC