Kamperen
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Voor kleding pak ik voor mezelf en mijn vrouw minimaal. Voor de kinderen reken ik op een week kleding, omdat ik weliswaar 2 weken ga, maar de campings waar ik heenga hebben allemaal was- en droogfaciliteiten waardoor ik meer niet mee wil nemen. Deze neem ik mee in vacuümgezogen pakketten voor de ruimte. Vraag van mij aan iedereen met ervaring is: 1. Heb ik extra bagageruimte nodig? 2 Als ik extra ruimte nodig heb bovenop de laadruimte van de 940 neem ik dan een dakkoffer of een bagagekarretje?
Groet,
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met vriendelijke groet,
Erik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Oh, en camperen is in het nederlands kamperen met een k!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Regelmatig is er ruis om onderwerpen zoals ik dat dan maar noem.
De ene keer kan ik niet lezen nu kan ik niet spellen.
Het zal wel.
Ik wens je een prettige dag!
Met vriendelijke groet,
Erik
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Absoluut liever een dakkoffer dan een karretje. Met dakkoffer en 945 samen zou je echt mega veel moeten kunnen vervoeren.Cor-Jan schreef : 2 Als ik extra ruimte nodig heb bovenop de laadruimte van de 940 neem ik dan een dakkoffer of een bagagekarretje?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Let wel op het maximum gewicht wat je op het dak mag hebben. 100 kg en daar ben je met een grote dakkoffer zo. Dus de lichte spullen bovenin.
De auto kan met (te) veel gewicht op het dak behoorlijk instabiel worden en daar kom je liever niet achter als je met 120 op de peage schielijk uit moet wijken voor een invoegende vrachtwagen, weet ik uit ervaring.
Let om die reden ook even extra op de bandenspanning voordat je met zware belading vertrekt. Mag op de achterbanden best 2,8 - 3,0 bar zijn.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een lange dakkoffer waar vroeger ook nog wel eens (kinder)fietsen naast stonden, met onze eigen fietsen op de Twinnyload. Verzwaarde veren en Loadadjusters, geen enkel probleem.
Eén vakantie hebben we eens een vouwwagen geleend, qua inpakken pure luxe. Binnen no-time alles ingepakt, maar onderweg even parkeren in een leuk stadje of zo is een drama...
- V700 register
- Nieuw lid
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ja en dan is het puzzelen om het allemaal een beetje in die estate te krijgen. Des te meer ruimte je hebt des te meer neem je mee.
Mijn schoon ouders presteerde het om met zijn 2 de 145 vol te krijgen.
Dit jaar huren we een staan caravan dus kan de rolhoes bij mij uitgerold blijven, ook wel is lekker maar volgend jaar toch weer kamperen hoor.