Een 940 voor de caravan

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 15:03 #1407119 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Niet verkijken
Je moet je er niet op verkijken. Als je een 940 vijf jaar wilt wegzetten, ga je 'm dus gebruiken als daagse auto op eht moment dat de allerjongste exemplaren 21 jaar oud zijn. Volvo kan nu al diverse onderdelen niet meer leveren (bijvoorbeeld voor mijn automaat alleen de hele automaat maar geen losse keerringen), en dat wordt niet beter maar alleen erger. Over vijf jaar ben je afhankelijke van specialisten vor onderdelen. Je moet de 700/900 inmiddels gewoon als oldtimer/hobby-auto zien, niet als daagse wagen voor de lange termijn, ondanks dat ze dat technisch waarschijnlijk nog heel lang aankunnen.
Verder: waarom zou je niet zelf kunnen sleutelen aan een V70? Volgens mij is dat ook gewoon een auto...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 18:57 #1407135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat keerringen zijn
Automaat keerringen zijn ruimschoots voorhanden bij ZF en bij revisiebedrijven......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 19:19 #1407136 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Aanhanger & remmen
De oplooprem druk nooit harder tegen het trekkende voertuig als de kracht die nodig is om de oplooprem te bedienen...............
Het is bij deze combi maar net waar het zwaartepunt (auto op de aanhanger) ligt.
Als tie in de slinger gaat, en het lukt je niet deze eruit te remmen, heb je met een 240 niks te vertellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 22:33 #1407146 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan
Kan dat, remmen bij een slingerende aanhanger? Alleen heel zachtjes zeker? Tot nu toe heb ik het maar bij gas loslaten gehouden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2014 22:48 #1407148 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Remmen
Op het moment dat de slingerende aanhanger "recht" achter je hangt, een flinke korte trap op de rem.
Na één of twee keer is de slinger er dan wel uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2014 11:00 #1407180 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Doe
Doet u mij dan maar een nieuwe keerring voor de schakelstangas. Tot nu toe heeft geen van de tien adressen die ik heb geprobeerd die kunnen leveren... inclusief ZF zelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2014 11:09 #1407182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt

struis schreef : Op het moment dat de slingerende aanhanger "recht" achter je hangt, een flinke korte trap op de rem.
Na één of twee keer is de slinger er dan wel uit.

Dank voor de uitleg. Slechte timing wordt bestraft in dit geval.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2014 14:07 #1407197 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nuttig
Nuttige tip, dank!
In slingerende aanhangers heb ik aardig kunnen oefenen met een 850 met autoambulance. Het geheel was niet eens te zwaar, hooguit 1400 kg terwijl de 850 er 1600 mag trekken, maar de koets van de auto op de ambulance stond dusdanig te veren, dat al bij 80 een passerende vrachtwagen (engelse motorway) het spul in onbalans bracht. Harder dan 80, en dus met de vrachtwagens meerijden, was niet verantwoord te doen.
Niet het comfortabelste ritje ooit dus, en ik was blij na zo'n 200 mijl het stuur weer over te kunnen geven aan de enige chauffeur in het gezelschap die E had en dus legaal met het spulletje mocht rijden...
Ik heb het spul toen telkens met gas los cq voorzichtig bijremmen weer in balans gekregen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2014 16:36 #1407200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook ongeremd?

struis schreef : Op het moment dat de slingerende aanhanger "recht" achter je hangt, een flinke korte trap op de rem.
Na één of twee keer is de slinger er dan wel uit.

Alleen met een geremde aanhanger neem ik aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-07-2014 18:46 #1407204 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Straf
Als je inderdaad verkeerd remt, is dat fataal!
Ooit een keer met m'n service wagen (10 Ton eigen gewicht) effe een geladen aanhanger ophalen in Utrecht.
Veeel te zwaar natuurlijk, geladen met onderdelen, moest naar de Europoort.
Ik voelde die aanhanger wel een beetje lelijk doen achter me.
Kon de aanhanger niet zien in m'n spiegels, auto was breder dan de aanhanger.
Beneluxtunnel naar beneden, had m'n raam open, zag ik hem flink slingeren, ik hoorde de banden gillen!
Na aankomst waaren de letters aan de zijkant van de banden af gesleten.........

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD