Een 940 voor de caravan
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Verder: waarom zou je niet zelf kunnen sleutelen aan een V70? Volgens mij is dat ook gewoon een auto...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Het is bij deze combi maar net waar het zwaartepunt (auto op de aanhanger) ligt.
Als tie in de slinger gaat, en het lukt je niet deze eruit te remmen, heb je met een 240 niks te vertellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Na één of twee keer is de slinger er dan wel uit.
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor de uitleg. Slechte timing wordt bestraft in dit geval.struis schreef : Op het moment dat de slingerende aanhanger "recht" achter je hangt, een flinke korte trap op de rem.
- Nieuw lid
-
In slingerende aanhangers heb ik aardig kunnen oefenen met een 850 met autoambulance. Het geheel was niet eens te zwaar, hooguit 1400 kg terwijl de 850 er 1600 mag trekken, maar de koets van de auto op de ambulance stond dusdanig te veren, dat al bij 80 een passerende vrachtwagen (engelse motorway) het spul in onbalans bracht. Harder dan 80, en dus met de vrachtwagens meerijden, was niet verantwoord te doen.
Niet het comfortabelste ritje ooit dus, en ik was blij na zo'n 200 mijl het stuur weer over te kunnen geven aan de enige chauffeur in het gezelschap die E had en dus legaal met het spulletje mocht rijden...
Ik heb het spul toen telkens met gas los cq voorzichtig bijremmen weer in balans gekregen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen met een geremde aanhanger neem ik aan?struis schreef : Op het moment dat de slingerende aanhanger "recht" achter je hangt, een flinke korte trap op de rem.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ooit een keer met m'n service wagen (10 Ton eigen gewicht) effe een geladen aanhanger ophalen in Utrecht.
Veeel te zwaar natuurlijk, geladen met onderdelen, moest naar de Europoort.
Ik voelde die aanhanger wel een beetje lelijk doen achter me.
Kon de aanhanger niet zien in m'n spiegels, auto was breder dan de aanhanger.
Beneluxtunnel naar beneden, had m'n raam open, zag ik hem flink slingeren, ik hoorde de banden gillen!
Na aankomst waaren de letters aan de zijkant van de banden af gesleten.........