Verzamelwoede...nu een 960 erbij
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 16:36 #1424100
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Zie titel bovenstaand
Dat vermoeden had ik ook al wel, gezien de sensor inderdaad communiceerd met een ECU welke de boost stopt als er een fout code komt of een verkeerde input.
Ik had de vraag ook eigenlijk anders moeten stellen.
Zijn er bekende alternatieven voor de EGTC sensor?
Voor de prijs van een nieuwe sensor van de dealer doe ik liever andere dingen
Ik had de vraag ook eigenlijk anders moeten stellen.
Zijn er bekende alternatieven voor de EGTC sensor?
Voor de prijs van een nieuwe sensor van de dealer doe ik liever andere dingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 17:10 #1424101
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien eens direct bij Bosch proberen? Als je bij Volvo een lambdasonde bestelt krijg je ook een Bosch sonde, maar dan wel voor bijna de dubbele prijs dan wanneer je m bij de automaterialenzaak bestelt (ik meen € 220 vs € 140 oid, in ieder geval een groot verschil). Of bij een Bosch servicepunt. Dealerprijs was geloof ik € 700, een paar jaar terug? Al twijfel ik na het lezen van de links hieronder of het wel een Bosch onderdeel is/was.
IK weet niet of er alternatieven zijn, misschien in het tuning gebeuren, met standalone injectiesystemen? Volgens mij is de regeling met EGT sensor weinig gebruikt.
Johan Vlagsma heeft er met zijn 780 ook problemen mee gehad. Iets met een blokgolf die er niet goed uit kwam. Wellicht valt er nog wat te reverse-engineeren en/of te vervangen.
Leesvoer:
volvo700vereniging.nl/node/16332
volvo700vereniging.nl/node/16343
volvo700vereniging.nl/node/16809
volvo700vereniging.nl/node/10622
IK weet niet of er alternatieven zijn, misschien in het tuning gebeuren, met standalone injectiesystemen? Volgens mij is de regeling met EGT sensor weinig gebruikt.
Johan Vlagsma heeft er met zijn 780 ook problemen mee gehad. Iets met een blokgolf die er niet goed uit kwam. Wellicht valt er nog wat te reverse-engineeren en/of te vervangen.
Leesvoer:
volvo700vereniging.nl/node/16332
volvo700vereniging.nl/node/16343
volvo700vereniging.nl/node/16809
volvo700vereniging.nl/node/10622
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 17:16 #1424102
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bovenstaande
Bovenstaande overigens gewoon gevonden met zoeken op "EGT"
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2015 19:05 #1424105
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Gevonden
Bedankt voor het posten van die topics een aantal kende ik al, maar niet allemaal. Ik heb ze eens bekeken en door gelezen en ze zijn zeer leerzaam, maar sluiten niet helemaal aan op mijn 'probleem'.
Dat is ook niet helemaal waar, want we beschrijven allemaal hetzelfde probleem, echter ontstond dit bij mij pas na de demontage van de EGTC sensor uit het uitlaatspruitstuk.
De foutcode is vandaag gereset en na ca. 10 km kwam die weer terug...let op het betreft dus alleen code 3-4-4, voor de rest waren er geen foutcodes.
De prijs bij de dealer was nu iets lager, maar ik was benieuwd of er alternatieven zijn of waardoor de sensor kapot gaat. Of bijv. het ijzeren pijpje verbogen is of hoe dat ding überhaupt functioneert.
Zoals gezegd heb ik een reserve liggen welke nog steeds gemonteerd is in het spruitstuk, maar ik wil voorkomen dat die mogelijk ook beschadigd raakt.
Voor hetzelfde geldt gaat de sensor standaard al kapot bij demontage en kan ik beter het spruitstuk overzetten.
Dat is ook niet helemaal waar, want we beschrijven allemaal hetzelfde probleem, echter ontstond dit bij mij pas na de demontage van de EGTC sensor uit het uitlaatspruitstuk.
De foutcode is vandaag gereset en na ca. 10 km kwam die weer terug...let op het betreft dus alleen code 3-4-4, voor de rest waren er geen foutcodes.
De prijs bij de dealer was nu iets lager, maar ik was benieuwd of er alternatieven zijn of waardoor de sensor kapot gaat. Of bijv. het ijzeren pijpje verbogen is of hoe dat ding überhaupt functioneert.
Zoals gezegd heb ik een reserve liggen welke nog steeds gemonteerd is in het spruitstuk, maar ik wil voorkomen dat die mogelijk ook beschadigd raakt.
Voor hetzelfde geldt gaat de sensor standaard al kapot bij demontage en kan ik beter het spruitstuk overzetten.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-12-2015 15:02 #1424141
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Conditie
Vandaag een stuk gereden met de 960 richting het noorden van het land, allemaal 80 en 100 wegen incl. inhaalverbod...dus een ideale gelegenheid om de overdrive te gebruiken in combinatie met de cruisecontrol 
Zojuist weer thuis aangekomen na even getankt te hebben in Duitsland (en dat is niet verweg gelukkig) en het gemiddelde gebruik was 8.82 l/100 km oftewel 1 op 11,33km.
Zeker niet slecht dus, maar wel vrij bewust gereden met een aantal inhaalacties.

Zojuist weer thuis aangekomen na even getankt te hebben in Duitsland (en dat is niet verweg gelukkig) en het gemiddelde gebruik was 8.82 l/100 km oftewel 1 op 11,33km.
Zeker niet slecht dus, maar wel vrij bewust gereden met een aantal inhaalacties.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-10-2016 21:27 #1431238
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Gewicht in goud...bijna dan
Nou het is zo ver! Aanstaande maandag gaan we het wagen om de EGTC sensor te vervangen en hopelijk is daarmee de 3-4-4 foutcode verholpen.
Ik hou mijn hart vast, want m'n portemonnee is al weggewaaid
Ik hou mijn hart vast, want m'n portemonnee is al weggewaaid

- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2019 19:15 #1452717
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Oplossing
Ik zie dat ik helemaal niet meer gereageerd heb op mijn voorgaande bericht.
Het vervangen van de sensor heeft er voor gezorgd dat het probleem m.b.t. het inhouden is opgelost
Er staan nog een paar andere zaken op de planning, maar hier ben ik uit al heel blij mee!
Het vervangen van de sensor heeft er voor gezorgd dat het probleem m.b.t. het inhouden is opgelost

Er staan nog een paar andere zaken op de planning, maar hier ben ik uit al heel blij mee!
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2019 01:20 #1452731
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Reageren
op jezelf ?
Maar mooi dat het probleem de wereld uit is.!
Maar mooi dat het probleem de wereld uit is.!
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2019 19:34 #1452745
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Naslagwerk
Wel prettig om te weten voor andere lezers, ook in de toekomst, dat ik met het vervangen van de sensor het probleem m.b.t. het inhouden heb verholpen 
Ook al is het een vrij bekend probleem bij de B204FT/GT motoren.

Ook al is het een vrij bekend probleem bij de B204FT/GT motoren.
Moderators: Jerry Stam