Verzamelwoede...nu een 960 erbij
- ADRIAANB234FT
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
18-09-2014 21:58 #1410319
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Elektrische stoelbediening
Zie nu dat blijkbaar niet elke 960 van dat bouwjaar elektrische stoelbediening heeft. Volgens mij zat dat er standaard op, maar ik kan me vergissen. Niet te versmaden voor zo'n luxe wagen, uiteraard met memorie. Of zijn naderhand de stoelen soms vervangen (grijs voor zwart leder)?
Adriaan
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2014 13:15 #1410347
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Interieur
Zou het niet durven te zeggen, zoals eerder vermeld is de auto geleverd via de Diplomat Sales, dus wellicht dat daar ook een afwijkende keuze voor het interieur is gemaakt.Er zitten bijv. ook Hydra's onder de auto, terwijl volgens mij dat standaard Nova velgen zouden moeten zijn.
Ik vermoed niet dat het interieur is vervangen door zwart leder. Bij de auto's met grijs leder of stoffen bekleding zijn de deurpanelen en de onderkant van het dashboard ook grijs gekleurd. De eerste eigenaar zal wel hetzelfde als mij gedacht hebben over elektrische stoelen
Leuke optie, maar je gebruikt het maar 1 keer als jij de enigste bestuurder bent haha
Ik vermoed niet dat het interieur is vervangen door zwart leder. Bij de auto's met grijs leder of stoffen bekleding zijn de deurpanelen en de onderkant van het dashboard ook grijs gekleurd. De eerste eigenaar zal wel hetzelfde als mij gedacht hebben over elektrische stoelen

- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2014 22:13 #1410430
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Interieurcode
Hallo ZwerverRoodbaard
Kijk eens op het VIN-plaatje. Daar staat een viercijferige code (zonder streepjes of spaties ertussen) die waarschijnlijk begint met een 5 of een 6. Dat is de interieurcode, hieruit is af te leiden, wat ze er in de fabriek ingezet hebben.
Tenzij je zelf aan je auto sleutelt of de monteur met jouw stoelinstellingen kan leven, kun je de stoel na ieder bezoek aan de werkplaats verstellen. Ik heb een 940 met handbediende stoelen en heb al regelmatig gemerkt, dat ik na een bezoek aan de garage m'n stoel weer moest verstellen. Op zich is het geen probleem dat iemand die in m'n auto moet rijden de stoel verstelt, maar voor je dan je eigen favoriete positie weer gevonden hebt...
groetjes
Mathy
Kijk eens op het VIN-plaatje. Daar staat een viercijferige code (zonder streepjes of spaties ertussen) die waarschijnlijk begint met een 5 of een 6. Dat is de interieurcode, hieruit is af te leiden, wat ze er in de fabriek ingezet hebben.
Tenzij je zelf aan je auto sleutelt of de monteur met jouw stoelinstellingen kan leven, kun je de stoel na ieder bezoek aan de werkplaats verstellen. Ik heb een 940 met handbediende stoelen en heb al regelmatig gemerkt, dat ik na een bezoek aan de garage m'n stoel weer moest verstellen. Op zich is het geen probleem dat iemand die in m'n auto moet rijden de stoel verstelt, maar voor je dan je eigen favoriete positie weer gevonden hebt...
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2014 10:18 #1410436
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Meestal
Meestal wijzigen anderen bij mij vooral de lengte-isntelling (begrijpelijk, ik zit ver naar voren) en die instelling heb ik altijd binnen twee tellen weer correct met een handbediende stoel. Electrisch duurt langer...
Maar bij een auto die door meer mensen wordt bereden is natuurlijk electrisch met geheugenposities wel heel fijn, zoals de 960 van mijn ouders bewijst.
Maar bij een auto die door meer mensen wordt bereden is natuurlijk electrisch met geheugenposities wel heel fijn, zoals de 960 van mijn ouders bewijst.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2014 20:10 #1410452
door Chris Kobes
De code is 6910, dus inderdaad af fabriek zwart leder.Qua zetels zijn elektrische verstelbare ook wel praktisch. Mijn 940 heeft wel elektrische stoelen en dan is het inderdaad erg prettig om maar op 1 knop te hoeven drukken, om de juiste instelling weer terug te krijgen.
Ik heb ooit wel eens gezocht naar specifieke documentatie over de 960 met een B204 motor, maar helaas nog niks kunnen vinden. Totdusver geen folder/prijslijst o.i.d. kunnen vinden, maar wellicht iemand anders in de club wel?
In de handleiding, welke bij mijn auto zit, is bijv. op het 'Specificaties' blad extra informatie met de hand bijgeschreven over de B204FT .
PS: Jammer genoeg ben ik ook mijn servicehandboeken kwijtgeraakt welke Vaan als eens had ingescand. Zijn deze wellicht nog ergens online te verkrijgen?
Beantwoord door Chris Kobes in topic Productieplaatje
Helemaal niet aan gedachtMathy schreef : Kijk eens op het VIN-plaatje.

Ik heb ooit wel eens gezocht naar specifieke documentatie over de 960 met een B204 motor, maar helaas nog niks kunnen vinden. Totdusver geen folder/prijslijst o.i.d. kunnen vinden, maar wellicht iemand anders in de club wel?
In de handleiding, welke bij mijn auto zit, is bijv. op het 'Specificaties' blad extra informatie met de hand bijgeschreven over de B204FT .
PS: Jammer genoeg ben ik ook mijn servicehandboeken kwijtgeraakt welke Vaan als eens had ingescand. Zijn deze wellicht nog ergens online te verkrijgen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2014 20:44 #1410453
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik denk dat ik die heb, van Vaan maar er nooit aan toe gekomen die online te zetten. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden. Als dat het geval is, dan alle credits naar Vaan zou ik zeggen.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2014 16:35 #1412249
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Update
Afwachtend op de Wasted Spark set voor m'n 940 van BTI (Fabian Bijlsma) gebruik ik de 960 nu als dagelijks vervoer.Nu er toch een beste smak onderhoud aan uitgevoerd is begin ik de auto meer te waarderen, rijdt toch goddelijk zo'n auto 
Ik ben nog niet teruggeweest voor de banden, maar het is minder geworden.Binnenkort maar even doen, voordat die echt de stalling in kan voor de winter.Kan ik mooi het actielijstje bijwerken voordat het weer wat beter weer gaat worden.
Ik heb echter wel één raar probleempje viel me op. Het knipperlicht doet af en toe raar, als in:- niet regelmatig knipperen- regelmatig knipperen, maar vervolgens weer ophouden - soms helemaal niet knipperen/aangaan als de auto uit is geweest.
Wanneer ik echter de alarmschakelaar aan en uit doe, dan doen de lichten het vaak weer normaal voor een poosje.Heb het relais 1362895 (M) al vervangen, maar dat gaf geen verbetering.
Weet iemand waar het eventueel anders zou kunnen zitten of hoe ik het kan traceren?

Ik ben nog niet teruggeweest voor de banden, maar het is minder geworden.Binnenkort maar even doen, voordat die echt de stalling in kan voor de winter.Kan ik mooi het actielijstje bijwerken voordat het weer wat beter weer gaat worden.
Ik heb echter wel één raar probleempje viel me op. Het knipperlicht doet af en toe raar, als in:- niet regelmatig knipperen- regelmatig knipperen, maar vervolgens weer ophouden - soms helemaal niet knipperen/aangaan als de auto uit is geweest.
Wanneer ik echter de alarmschakelaar aan en uit doe, dan doen de lichten het vaak weer normaal voor een poosje.Heb het relais 1362895 (M) al vervangen, maar dat gaf geen verbetering.
Weet iemand waar het eventueel anders zou kunnen zitten of hoe ik het kan traceren?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-11-2014 17:30 #1412250
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massablokjes
Hoi,
Ook hiervoor zou ik eens naar de massablokjes kijken.
Groet
Ook hiervoor zou ik eens naar de massablokjes kijken.
Groet
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-11-2014 21:18 #1412480
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Juustem
Helemaal juist! De massapunten bij de koplampen even losgehad en schoongemaakt en het functioneert weer als vanouds.Was wel ff een geworstel om de filterbak even weg te halen, die zat goed strak in het hoekje.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-01-2015 17:24 #1415024
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Advies
Zo het is al weer ff geleden dat ik hier wat gepost heb.
Ondertussen heb ik de onsteking op de 940 vervangen voor een Wasted Spark set van BTI en de eerste ervaringen zijn goed.
Er zijn nog zat dingetjes die gedaan moeten worden aan de 940, maar ik dacht weer even verder te gaan met de 960.
Al sinds aanschaf van de auto was bij nadere inspectie opgevallen dat een tapeind van het uitlaatspruitstuk was afgebroken. Echter sinds het repareren van een lek in de uitlaat begon dit probleem echt duidelijk te worden.
Door de weer gasdichte uitlaat is de pakking uiteindelijk doorgebrand en reed ik in een trekker.
Afgelopen week is de auto naar een revisiebedrijf gebracht om te proberen het uitlaat tapeind eruit te laten boren, terwijl de kop nog gemonteerd zat.
Helaas heeft dit niet mogen baten en moet de kop er dus af...
Nu de kop er dan toch af moet zijn er dan bijzondere punten om op te letten?
Ondertussen heb ik de onsteking op de 940 vervangen voor een Wasted Spark set van BTI en de eerste ervaringen zijn goed.
Er zijn nog zat dingetjes die gedaan moeten worden aan de 940, maar ik dacht weer even verder te gaan met de 960.
Al sinds aanschaf van de auto was bij nadere inspectie opgevallen dat een tapeind van het uitlaatspruitstuk was afgebroken. Echter sinds het repareren van een lek in de uitlaat begon dit probleem echt duidelijk te worden.
Door de weer gasdichte uitlaat is de pakking uiteindelijk doorgebrand en reed ik in een trekker.
Afgelopen week is de auto naar een revisiebedrijf gebracht om te proberen het uitlaat tapeind eruit te laten boren, terwijl de kop nog gemonteerd zat.
Helaas heeft dit niet mogen baten en moet de kop er dus af...

Nu de kop er dan toch af moet zijn er dan bijzondere punten om op te letten?
Moderators: Jerry Stam