Gerrit zoekt (en heeft gevonden) estate automaat

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2014 19:13 #1400037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm, begin aan een luxe 940
Hmmm, begin aan een luxe 940 automaat te denken vanaf 95, gebruik haar alleen voor langere ritten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-01-2014 22:30 #1400045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is niveauregeling standaard
Is niveauregeling standaard trouwens?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 16:47 #1400063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Donderdag ga ik voor de
Donderdag ga ik voor de eerste 940 kijken, een 2.3 limited edition.
Kan ik hier op het forum ergens terugvinden wat er standaard op hoort te zitten want de autoweek site is een beetje vaag op dat gebied.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 17:15 #1400064 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niveuaregeling is niet standaard.
Volgens mij is niveauregeling niet standaard. De allerkaalste versie (van de latere modeljaren) heeft al:- Stoelverwarming voor- Elektrische ramen voor- Elektrisch verstelbare + verwarmbare spiegels- ToerentellerEen limited edition is wel een van de meest luxe uitvoeringen, met oa: - CC- ECC (temperatuurgeregelde/volautomatische airco)- Elektrische ramen rondom- Buiten temperatuurmeter- Lederen bekleding- Hout op panelen L/R van het stuur, asbak en in de deurpanelen- Buitenspiegels in kleur- Dorpellijsten- Slot op klep in bagageruimte- wellicht nog wat andere zaken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 17:45 #1400065 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen hout, wel al het andere
Geen hout, wel al het andere luxe en ik kom er net achter dat het een model t/m 1996 is van 03/96.
Zitten hier nadelen aan vast ten opzichte van het laatste model en kan deze dame gewoon op G3??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 17:52 #1400066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Limited
Limited edition is alleen geleverd in modeljaar '98 voor zover ik weet. Dus vanaf bouwjaar 08-'97. Tussen modeljaar '96 en '98 zitten niet zulke grote verschillen. Motoren zijn gelijk en kunnen allemaal zonder problemen G3 op kenteken krijgen. Grootste verschillen zitten meer in pre-'95 en '95 en later. G3 kan pas vanaf boujwaar '94 wegens regels van de overheid. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 18:51 #1400070 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic 96er
Een complete 96er zal wel een Malmo zijn. Die werd ook nog in 97 verkocht.
www.volvo700vereniging.nl/files/Volvo%20...deljaar%201997_0.pdf
Voor 98:
www.volvo700vereniging.nl/files/Polar_Es...slijst_15_jan_98.pdf
Een 98er heeft taxi-stangen voor. Die reactiestang is iets langer en dat stuurt wat directer.
Of de nivomaten er nog onder zitten? Even zelf onder de auto kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 21:41 #1400083 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij is het dan een
Volgens mij is het dan een Malmö.
 
Kan je die Nivomatten er altijd onder zetten??
 
En zijn die van Monroe voor de 940 bij Carparts Direct net zo iets?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 21:52 #1400087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als je van nivomats naar gewone schokdempers wilt (of omgekeerd) moet je niet alleen de nivomats/dempers vervangen maar ook de veren. De veren dragen bij gewone schokdempers het gehele gewicht en bij nivomats een gedeelte waarbij de nivomats de rest dragen. De veren bij nivomats zijn dus slapper. Verder kun je gewoon wisselen.Bedoel je die ride-levelers? Moet je die niet oppompen met een compressor? Nivomats werken helemaal automatisch door de interne constructie, geen stroom of perslucht nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 21:59 #1400089 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Helemaal

henk 940LPT schreef : Bedoel je die ride-levelers? Moet je die niet oppompen met een compressor? Nivomats werken helemaal automatisch door de interne constructie, geen stroom of perslucht nodig.

Helemaal goed Henk. Heb je soms net een setje ride-levelers gemonteerd? Ik kan het aanraden. Een set van deze levelers met slangetjes en oppompmanometer is nog goedkoper dan 1 nivomat.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD