Belastingplan 2014 voor oldtimers

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 02:43 #1397636 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic voor de grap...
Kijk/lees eens op www.geenstijl.nl onder het item: "Kabinet rijdt nationale oldtimer in de prak"...
Het "leeft" best wel... Effe wachten op de 1 ste kamer, hoewel het wel een "hamerstuk" zal gaan worden...  ... Maar toch...
(blijkt weer wel dat zowel rechts als links, VVD / PvdA, geen enkele steun verlenen  )

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2013 09:02 #1397639 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PVDA honderduizenden
Reactie van de PVDA, uit de cijfers blijkt echter dat de groep die niet ontzien wordt om "maar"71.000 auto's gaat. De overige 134.000 in de "bijzondere"categorie is wel geregeld. Geachte heer, mevrouw, Hartelijk dank voor uw bericht waarin  u uw zorgen uit  over de aanstaande aanpassing van de vrijstelling van de motorrijtuigenbelasting (mrb) voor ?oldtimers?. Wegens het grote aantal reacties is het voor ons helaas niet mogelijk om op de verschillende specifieke situaties in te gaan. Wel lichten wij de gemaakte keuze graag nader toe.  In het regeerakkoord was opgenomen dat de vrijstelling voor mrb volledig wordt afgeschaft. Die maatregel werd genomen uit budgettaire overwegingen en vanuit oogpunt van het milieu. De Tweede-Kamerfracties van de PvdA en de VVD vonden dit een te vergaande maatregel en hebben reeds  vorig jaar aangedrongen op een versoepeling om het echte rijdende culturele erfgoed te ontzien.  De staatssecretaris is vervolgens na langdurig overleg met de autobranche (o.a . de FEHAC en de ANWB) tot een akkoord gekomen. Het akkoord voorziet in behoud van volledige mrb vrijstelling voor auto?s ouder dan 40 jaar. Voor auto?s van 26 tot 40 jaar oud met een benzinemotor geldt een overgangsregeling; zij betalen vanaf dat moment een kwart van het mrb-tarief. Diesels en auto?s met een LPG installatie ouder dan 25 jaar gaan het normale tarief betalen.  De Partij van de Arbeid vindt de afgesproken regeling redelijk. Er zijn in Nederland miljoenen auto?s die ook jaarlijks slechts tot enkele duizenden kilometers rijden, maar die het gewone mrb-tarief betalen. De mrb-vrijstelling voor oldtimers berust op de gedachte dat het om een zeer beperkt aantal voertuigen gaat waarmee een beperkt aantal dagen hobbymatig wordt gereden. Het is nooit de bedoeling geweest dat er een markt zou ontstaan voor honderdduizenden belastingvrije auto?s, die bovendien vaak relatief milieubelastend zijn. Het akkoord met de auto- en oldtimersbranche brengt de mrb-vrijstelling weer terug tot waar die voor bedoeld was: bescherming van het echte rijdende cultureel erfgoed en het voorkomen van hoge lasten voor mensen die sporadisch in deze voertuigen rijden. Met vriendelijke groet, Afdeling Voorlichting PvdAPlein 2 | Postbus 20018 | 2500 EA Den Haag Partij van de Arbeid | www.pvda.nl  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 14:43 #1398262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic blauwe envelop
Hier viel ie zojuist op de mat...de blauwe envelop van de belastingdienst.
'Onder voorbehoud van goedkeuring door de eerste kamer van de staten generaal wijzigt per 1 januari 2014 de vrijstelling...blablabla....vanaf 1 januari is er voor dit voertuig (Mazda Legato 929) dus weer motorrijtuigenbelasting verschuldigd'.
Helaas pindakaas...hij zal het veld moeten ruimen, aangezien hij als winterauto (vervanging Amazon) hier mocht wonen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2013 16:09 #1398265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik bof
Ik heb twee gekregen :-)
Moet toch braaf geweest zijn dit jaar. Leuk om die dingen met sinterklaas te versturen.
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2013 19:01 #1398329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ????
Ik heb mijn hele tuin vol staan met belastingvrijspul.
Nog geen briefjes gehad.
Wel behoorlijk laat allemaal.
Ben wat dagen aan het zoeken geweest op internet om de benodigde juiste info
te vinden, zie ander topic.

Hebben ze eerst massa's spotjes gemaakt dat pesten niet leuk is ....

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2013 19:08 #1398332 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn topic
Even een linkje naar mijn topic

www.volvo700vereniging.nl/node/51235

Groeten,
Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2013 19:10 #1398330 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mrb 2014
@ Cleo mogelijk heb jij alleen benzine oldtimers .
Die hoeven pas in maart 2014 te beslissen , dus zal waarschijnlijk de brief later komen
Heb er zelf ook nog geen een ontvangen voor de ''oldtimer'' volvo's , heb er zelf ook een paar .

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-12-2013 20:04 #1398333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Gerben
Bedankt voor dat topic.
Werkelijk waar, ik val de laatste tijd van de ene verbazing in de andere.
Op de meeste forums waar ik kom heerst er al om verwarring.
Ik ben er nu redelijk uit, maar degelijk is het hele overheidsgezeur allerminst.
Zelf heb ik één diesel en één LPG auto (benzine auto en motor).
Mijn diesel staat geschorst, misschien dat dat een rede is om de brief later te
versturen.

Let op straks tbv het wanneer schorsen, wanneer weer ontschorsen en het
verkrijgen van een nieuw kenteken(card) in 2014.

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
13-12-2013 19:08 #1398745 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Min. Financien niet akkoord
Vandaag bericht van het Ministerie van Financiën dat zij niet akkoord gaat met het voorstel om per 1 januari 2014 de grens voor vrijstelling op 30 jaar (ipv 40 jaar) te stellen.

Inmiddels is dit ook te lezen op de site van de Eerste Kamer.

www.eerstekamer.nl/behandeling/20131213/.../f=/vjfie7oxjiu9.pdf

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC