Belastingplan 2014 voor oldtimers

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-09-2013 11:49 #1394459 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic er is nog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-09-2013 21:48 #1394515 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Update Dijsselbloem
En nog weer een update: SP en PVV gaan niet buurten bij Dijsselbloem, dus het ziet er somber uit. Zie voor het hele verhaal <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2013/09/27/weekers...langen/#dijsselbloem ">mijn blogpost.

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
29-09-2013 09:00 #1394535 door Peter Borghs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 15:42 #1394546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belastingdienst
Gelukkig komt mijn 265 in aanmerking voor vrijstelling op 28-11-2013, volgens een schrijven van de belastingdienst, gedateerd 23-09-2013.
De 265 is van 1980, dus volgens mij viel deze in 2005 al in de regeling van de 25 jaar en ouder. Maar ook toen stond de auto gestald en dus geschorst. Maar daar krijg je dan weer geen vrijstelling voor.
Allemaal geldklopperij dus.
Ik ga het schrijven van vorige week in ieder geval goed bewaren en als ze de wet/leeftijd veranderen op 1-1-2014 en naar 40 jaar gaan, dit schrijven heel vaak insturen dat ik het niet met die wijziging eens zal zijn. Mij een beetje blij maken met een dode mus

Oh nee, een levende ekster, genaamd "staat" die elke glimmende euro graag wil jatten...
Maar dat wordt niemand blij van

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2013 18:35 #1394560 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Doe
mij en jezelf een lol en stuur een kopie van dat schrijven van de belastingdienst (mits je deze brief in 2013 hebt ontvangen) even door naar Wouter van Embden.
Postzegel en kopieerkosten betaal ik graag voor je als dit een probleem mocht zijn want hij zoekt nog zoveel mogelijk van deze brieven gedateerd in 2013 !

Bedankt voor je medewerking alvast !

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
30-09-2013 17:03 #1394599 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Maximaal haalbare?
Misschien lag het "maximaal haalbare" wel helemaal niet alleen aan Weekers als ik het meest recente bericht van de Bovag zo lees.Die vallen Weekers nu juist bij.Zie update op mijn blog

• Peter Borghs
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
30-09-2013 17:05 #1394600 door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Bovag pal achter klassieker akkoord
30-09-2013 BOVAG blijft onverkort achter de plannen van staatssecretaris Weekers staan voor wat betreft de wijzigingen in motorrijtuigenbelasting voor oldtimers. Ook nu de stichting Vrijstelling Oldtimer beweert dat Weekers de Kamer onvolledig heeft geïnformeerd. Dat meldt BOVAG-woordvoerder Tom Huyskens desgevraagd. ‘De actuele importcijfers doen helemaal niet ter zake, het gaat om de absolute aantallen die nu belastingvrij voor dagelijks gebruik worden ingezet.’
www.bovagkrant.nl/klassiekers/item/30345...sthash.x7kERcSL.dpuf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 17:31 #1394601 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HMM

Godspeed schreef : BOVAG blijft onverkort achter de plannen van staatssecretaris Weekers
Dat meldt BOVAG-woordvoerder Tom Huyskens desgevraagd. ‘De actuele importcijfers doen helemaal niet ter zake.’ www.bovagkrant.nl/klassiekers/item/30345...sthash.x7kERcSL.dpuf

Dat laatste is natuurlijk waar, maar iedereen een potje op zijn politicolimburgs liberaal-conservatief voorliegen is natuurlijk niet acceptabel.
En de rechtsongelijkheid (en weer niet in het voordeel van ons) die onstaat tussen 30 jaar elders en 40 jaar hier blijft.
de complexitieit, de discrepantie aan opbrengsten gepland en werkelijk, De milieueffecten
Maar de Bovag wil er zich niet meer aan branden. Door wie worden die betaald? en voor wie lobbyen ze eigenlijk.

En wie zegt nou wat,  Huyskens of van Embden?

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 20:09 #1394612 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic ...............................
Die 'Week'ers(what's in a name...) verteld net zoveel waarheid als Joran vd Sloot....en da is nie veel.
De Bovag, ANWB en al dat soort spul zijn allemaal meelopers en willen 'ons' doen geloven dat ze iets voor ons doen.....duh...(kots icoontje)
Het was milieu dit en milieu dat. In 2014 moet er weer gewoon HSB worden betaald naar gewicht vd auto en maakt uitstoot geen reet meer uit. Waarom moeten LPG en DIESEL dan wel de volle mep betalen(26-40jr)?? Waarom is dan het milieu weer wel belangrijk bij oldtimers?? De uitstoot maakt toch niks uit!!!Echt, ze kunnen nog geen dag hetzelfde beweren zonder te liegen. Wouter Embden zet dat mooi uiteen met eerlijke cijfers. Het gaat ze om euro's binnen te harken(zoveel mogelijk wel te verstaan) maar het gaat ze ontzettend tegenvallen als ze de huidige plannen doorzetten. Maarja, het zijn onkundige kortetermijn denkers die alleen aan zichzelf denken en het baantje wat ze na de politiek weer op slinkse wijze bemachtigen.

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-09-2013 21:16 #1394618 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Leon
En vergeet de KNAC niet, waar wij met z'n allen, als verenigng zijnde, een aanzienlijke bijdrage aan doen toeleveren. Opzeggen die bijdrage voor die meevreters. Onze categorie telt niet mee. Punt voor de ledenvergadering.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC