Belastingplan 2014 voor oldtimers
- Peter Borghs
- Junior lid
-
In het belastingplan 2014 wordt het 40 jaar compromis bevestigd en uitgewerkt. Eigenlijk zijn hier geen nieuwe spannende feiten over te melden. Opvallend is dat maar liefst 11 pagina's uit het 103 pagina's tellende belastingplan over de afschaffing van MRB-vrijstelling voor oldtimers gaan.
www.vrijstellingoldtimer.nl/index.php?op...goriseerd&Itemid=198
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om bij de inwerkingtreding op 1 januari 2014 de houder voldoende gelegenheid te bieden een keuze te maken zodat hij ook in 2014 gebruik kan maken van de overgangsregeling, zal de houder tijdig een brief ontvangen en krijgt hij, in afwijking van de reguliere procedure waarbij de betaling bij de aanvang van het tijdvak betaald moet zijn, tot 1 maart 2014 de tijd om te kiezen voor de overgangsregeling, waarbij in de maanden januari en februari 2014 gewoon gebruik van de weg kan worden gemaakt.
- Bikker
- Nieuw lid
-
Dus als je op of na 1 januari nog LPG op kenteken hebt staan zit je in de 'gewone' regeling en betaal je het hele jaar 2014 de volle mep.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Peter Borghs
- Junior lid
-
De Raad van State is een adviesorgaan, dit is dus geen bindend oordeel. Daarnaast vraag ik me af of dit formeel of informeel is.JMB schreef : Hoor ik net bij bnr, belastingplan op lucht gefundeerd, de nu bedachte regel over mrb niet handhaafbaar etc, is van tafel. Dus wat krijgen we nu, allemaal betalen, oude regeling ... www.bnr.nl/nieuws/politiek/899590-1309/r...moeilijk-uitvoerbaar
Zie ook <a href=" www.oudevolvo.nl/blog/2013/09/19/raad-st...oeilijk-uitvoerbaar/ ">mijn blogpost
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Kort gezegd hebben ze vooral kritiek op de overgangsregeling. Een ongewenste uitzondering als ik hun stukken zo lees....
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )