Belastingplan 2014 voor oldtimers
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 20:42 #1394275
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic Dus....
Als ik mijn '86 diesel 9 maanden schors, dan die ene enkele dag in de week met de '85 -er 760 ga rijden, en vervolgens die 3 wintermaanden voor de diesel netjes mrb ga betalen, dat is dan dus wel toegestaan?
. Heb ik (voorlopig) vrede mee. De 760gle wordt dan die drie maanden gespaardt van de eventuele pekel troep, waarmee kwistig wordt gestrooid. Vervolgens krijgt het Rendier voor zijn kiezen, na een echte "pekelperiode" even door de wasstraat dus..) Echter of dat de bedoeling is van Fransje W. ? ( met -20 C. in de vroege ochtend eerst even Rudolph voeren en warm laten lopen/worden alvorens te ..., zie je dat voor je op een woonerf?
)
Het is en blijft een soap... .
Het is en blijft een soap... .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2013 23:34 #1394317
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het vervelende is nu dat er
Het vervelende is nu dat er nog steeds geen duidelijk heid is. En de tijd wel begint te dringen. Als de regels wel worden aangenomen en de auto's die op 1 januari nop op lpg staan het hele jaar de volle mep betalen. Dan is het verstandig de lpg er nu uit te halen. Maar gaat het sraks niet door dan moet alles weer terug. Beetje vervelend dat we zolang aan het lijntje worden gehouden
- Siang Phoa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 00:36 #1394331
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic hoe dan ook,
links om of rechts om, die 53 miljoen zullen wij als doelgroep moeten gaan opbrengen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 21:17 #1394393
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja...
Wat een gezeur. Oplossing is simpel en heel eenvoudig: wegenbelasting in de brandstof verrekenen. Rij je niet, dan "vervuil" je ook niet en betaal je geen wegenbelasting. Rij je veel, dan betaal je de mep. Oude of nieuwe auto, elke eigenaar betaalt als je aan de pomp staat. En zoveel duurder hoeft de brandstof nu ook weer niet te worden misschien 10ct of minder. Klaar! Simpel, geen gezeur en een eerlijke en transparante regeling die iedereen begrijpt. Nog een voordeel: de buitenlandse wegdeelnemers dragen zo ook bij aan de wegenbelasting!!
Die hele wegenbelasting in NL maar ook B lijkt wel een soort stom kijk en luister geld van vroeger, maar dan hogere belasting. Ik word er werkelijk niet goed van. Het is uit de tijd en moet gewoon in de brandstof worden verrekend. Kan men net zo goed openbaar vervoerbelasting invoeren! Toch? Als je rijdt met openbaar vervoer betaal je openbaar vervoerbelasting! Vind ik logisch als je het naast de wegenbelasting zet met op de achtergrond: we hebben geld nodig.
Robert
Die hele wegenbelasting in NL maar ook B lijkt wel een soort stom kijk en luister geld van vroeger, maar dan hogere belasting. Ik word er werkelijk niet goed van. Het is uit de tijd en moet gewoon in de brandstof worden verrekend. Kan men net zo goed openbaar vervoerbelasting invoeren! Toch? Als je rijdt met openbaar vervoer betaal je openbaar vervoerbelasting! Vind ik logisch als je het naast de wegenbelasting zet met op de achtergrond: we hebben geld nodig.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 21:51 #1394395
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Lekker idee. 10 km naar BE en 15 km naar DE. Dus dan hoef ik ook geen MRB te betalen via de brandstof. OW ja..... Pomphouders in de grensstreken kunnen sluiten. Zo simpel is dat dus niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-09-2013 22:05 #1394396
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jawel....
Grensstreek blijft altijd een "probleem". Ik doe boodschappen in de supermarkt in NL omdat dat echt stukken goedkoper is. Mensen die in Heerlen wonen gaan regelmatig in Duitsland shoppen voor de boodschappen: reden: nog veel goedkoper dan in NL. Voor mij is D te ver, dat voordeel haal ik er niet uit en ben daar te lui voor.
Ikzelf zie de grensstreek niet als een probleem. De grenzen in Europa zijn open. Dat is nu eenmaal zo, maar daar hoeft de rest van de Nederlanders niet onder te lijden. En dat doen ze ook niet omdat het te ver is om vanuit Amsterdam te gaan tanken in Duitsland en weer terug te rijden.
In Frankrijk en Engeland betaal je ook veel meer aan de pomp dan de omringende landen en wegenbelasting kent men nauwlijks in Frankrijk dat zit grotendeels in de brandstof. Er zijn geen stribbelingen tussen de Belgische en Franse grens vwb pomphouders.
Ikzelf zie de grensstreek niet als een probleem. De grenzen in Europa zijn open. Dat is nu eenmaal zo, maar daar hoeft de rest van de Nederlanders niet onder te lijden. En dat doen ze ook niet omdat het te ver is om vanuit Amsterdam te gaan tanken in Duitsland en weer terug te rijden.
In Frankrijk en Engeland betaal je ook veel meer aan de pomp dan de omringende landen en wegenbelasting kent men nauwlijks in Frankrijk dat zit grotendeels in de brandstof. Er zijn geen stribbelingen tussen de Belgische en Franse grens vwb pomphouders.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2013 10:25 #1394419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accijns..
Het probleem is dat er al erg veel accijns in de brandstof zit. Waarom is de brandstof anders duurder dan in de omringende landen? In Frankrijk betaalt men helemaal geen wegenbelasting en de brandstof is goedkoper. Ra, ra, hoe kan dat? En ja, de tolwegen moet je betalen, maar je kunt het hele land door zonder een tolweg te gebruiken, dus dat heb je zelf in de hand.
In Nederland betaal je op een nieuwe auto BPM, daarover nog een keer BTW en dan nog wegenbelasting naar gewicht en brandstof. En dan pakken de provincies er ook nog iets van. Duidelijk? Jarenlang graaien dus van diverse regeringen en er is geen oplossing, behalve rekeningrijden en de invoering daarvan is veel te duur.
In Nederland betaal je op een nieuwe auto BPM, daarover nog een keer BTW en dan nog wegenbelasting naar gewicht en brandstof. En dan pakken de provincies er ook nog iets van. Duidelijk? Jarenlang graaien dus van diverse regeringen en er is geen oplossing, behalve rekeningrijden en de invoering daarvan is veel te duur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2013 17:43 #1394436
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jawel er is wel een
Jawel er is wel een oplossing. Vertrekken naar een land waar het gras zoveel groener is...
Niettemin, ondanks dat sommige dingen in dit land waardeloos zijn, ik blijf nog even.
Niettemin, ondanks dat sommige dingen in dit land waardeloos zijn, ik blijf nog even.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2013 20:22 #1394442
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic km heffing
kilometerheffing dan maar weer? Onee, dan moeten we een kastje in de auto - geen gezicht! Dan maar liever een paar maanden stallen per maand. Of helemaal de auto wegdoen. De oplossing was heel dichtbij een paar jaar geleden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-09-2013 20:59 #1394443
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hi, hi
Janneman, het gras is nergens groener hoor en zo ja, dan zijn de bomen kaler!!!
Moderators: Jerry Stam