We vallen wel eens over een d of t , maar dit
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2013 22:26 #1385237
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al lang
Heb ik al lang gelezen Victor, maar in dat bericht staat dat er geen spellingshervorming plaats zal vinden. Slechts het woordenbestand zal geüpdatet (mijn hemel wat is dat een lelijk woord) worden. Vandaar.
Was jouw vak trouwens niet naar bouwplaatsen gaan? Dat bleek laatst immers uit je zoektocht naar een SUV. Om maar weer eens een nieuwe dwarsstraat in te slaan.
Was jouw vak trouwens niet naar bouwplaatsen gaan? Dat bleek laatst immers uit je zoektocht naar een SUV. Om maar weer eens een nieuwe dwarsstraat in te slaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 08:59 #1385318
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verantwoording
Een opsomming:
- Eerst wordt een adverteerder ter verantwoording geroepen over zijn uitermate belabberde taalgebruik.
- Dan wordt @fredjdejong ter verantwoording geroepen over zijn opmering hierover.
- Vervolgens wordt @Tomaat ter verantwoording geroepen over zijn "domme Koeiekop", wat in mijn ogen een zeer verantwoorde kwalificatie is van de schrijver van de advertentie (het is overigens Koeienkop, met n ertussen).
- Voorts wordt @A_A op het matje geroepen door @willemvAnbenthem omdat hij gemailed verkeerd zou spellen.
- Dan wordt @jeex gekapitteld over een volstrekt correcte uitleg over de taalverandering die geleid heeft tot het Nederlandse woord email.
- En tot slot word ik dan nogmaals ter verantwoording geroepen, omdat iemand zich afvraagt of ik wel weet wat mij vak is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 09:03 #1385319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zie je maar
Hoe belangrijk juiste spelling is
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 09:06 #1385321
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Van een mug word een olifant gemaakt, van die olifant een mammoet en van deze mammoet een dinosaurus.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 10:52 #1385324
door V700 register
Ik vind niet dat het verkeerd is, maar ik begrijp het niet.
John
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het even over het laatste
Ik rust mijn kaas, zou je dat willen uitleggen?jeex schreef : Een opsomming:
Ik rust mijn kaas.
- Eerst wordt een adverteerder ter verantwoording geroepen over zijn uitermate belabberde taalgebruik.
- Dan wordt @fredjdejong ter verantwoording geroepen over zijn opmering hierover.
- Vervolgens wordt @Tomaat ter verantwoording geroepen over zijn "domme Koeiekop", wat in mijn ogen een zeer verantwoorde kwalificatie is van de schrijver van de advertentie (het is overigens Koeienkop, met n ertussen).
- Voorts wordt @A_A op het matje geroepen door @willemvAnbenthem omdat hij gemailed verkeerd zou spellen.
- Dan wordt @jeex gekapitteld over een volstrekt correcte uitleg over de taalverandering die geleid heeft tot het Nederlandse woord email.
- En tot slot word ik dan nogmaals ter verantwoording geroepen, omdat iemand zich afvraagt of ik wel weet wat mij vak is.
Ik vind niet dat het verkeerd is, maar ik begrijp het niet.
John
- Lex Stax (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 11:13 #1385325
door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic Taal
Volgens mij kunnen we beter sleutelen aan auto's dan aan taal.
Auto's verstaan we altijd.
Auto's verstaan we altijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 11:29 #1385328
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic I rest my case
...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 01:12 #1385369
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Gezegd
Hallo Volvisti
Daarmee is denk ik gezegd wat er gezegd kan worden. Iedere toevoeging wordt een herhaling. Vandaar dat dit draadje bij deze dicht gaat.
groetjes
Mathy (moderator)
Daarmee is denk ik gezegd wat er gezegd kan worden. Iedere toevoeging wordt een herhaling. Vandaar dat dit draadje bij deze dicht gaat.
groetjes
Mathy (moderator)
Moderators: Jerry Stam