We vallen wel eens over een d of t , maar dit
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Gezeur van voor 1996.Tomaat schreef : Timen, in dit geval niet.
Nu alleen nog als de meneer Koeiekop heet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ik iemand de les wil lezen, of mezelf de maat laat nemen, over vervoegingen, verhaspelingen, stijl- en spelfouten of talen in het algemeen ga ik wel naar dat soort fora.
Erger nog, het boeit me geen ruk hoe iemand zich uit zolang zijn/haar postings maar plezierig, en het liefst ook nog functioneel zijn.
Ik denk, nee beter: Ik zal proberen een paar weken niet op het forum te kijken. PB's zijn dus niet heel erg effectief.
Lek ze!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zeg gerust wat je er van vindt, maar laat mensen in hun waarde en gebruik geen scheldwoorden a.u.b., ook niet als 'geintje'.Tomaat schreef : dus ben je een.......
Even voor de goede orde: Verenigingsleden bekostigen de site en hebben daarom uitgebreidere toegang dan andere site-gebruikers. Dat is het verschil tussen leden en niet-leden waar het de site betreft. M.b.t. de spelregels op het forum maken we geen onderscheid.johnvang schreef : Dus weer iemand die geen lid is denkt te kunnen zeggen wat hij wil op deze site.
De moderators hebben helaas geen tijd om constant on-line te zijn, en doordat er inmiddels al weer volop op Tomaats opmerkingen is gereageerd (waar het hem natuurlijk om was begonnen), kan ik ze niet meer verwijderen zonder het hele topic uit zijn context te trekken.
En verder:
+1Jee schreef : Maak het niet zo zwaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een kleine verandering in onze taal: e-mail is tegenwoordig email (zonder streepje) en het is een zwak werkwoord. Het voltooid deelwoord is dus gemaild.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Het woord e-mail is een <a href=" www.volvo700vereniging.nl/taal/advies/popup.php?id=123 " title="nieuw venster" onclick="popUpWin(this.href,'console',520,300);return false;">verkorting van het Engelse electronic mail. In het Nederlands krijgen <a href=" www.volvo700vereniging.nl/taal/advies/popup.php?id=74 " title="nieuw venster" onclick="popUpWin(this.href,'console',520,300);return false;">samenstellingen met een losse letter of een www.volvo700vereniging.nl/taal/advies/popup.php?id=118 " title="nieuw venster" onclick="popUpWin(this.href,'console',520,300);return false;">initiaalwoord altijd een koppelteken: e-mail, tv-zender, gsm-netwerk, tl-lamp.jeex schreef : Leuk topic. Het werd echter pas echt lachen na de opmerking van Tomaat. Hij gooit er graag mee. Moet niet zo moeilijk over worden gedaan, met name omdat hij niet iemand in het bijzonder aansprak maar slechts zijn mening gaf over het fenomeen van belabberd taalgebruik in een advertentie. Als er al iemand zich beledigd moet voelen door Tomaat, dan is dat de koe in kwestie. Ga zo door heren (en dames).
Een kleine verandering in onze taal: e-mail is tegenwoordig email (zonder streepje) en het is een zwak werkwoord. Het voltooid deelwoord is dus gemaild.
Veel mensen schrijven ten onrechte email als ze e-mail bedoelen. Email – zonder koppelteken – is een het-woord met een andere betekenis: '(tand)glazuur' of 'glasachtige laag waarmee metalen, glazen en stenen voorwerpen versierd kunnen worden'. In het Engels wordt voor electronic mail zowel e-mail als email gebruikt. Dat zorgt voor extra verwarring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Damn! Dan heb ik dat 18 jaar verkeerd begrepen....
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
altijd wel glazige blikken ja