ANWB

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2012 14:18 #1367648 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overmoedig?
Pffff, als ik dat allemaal zo lees begin ik me af te vragen of ik niet te overmoedig ben.
Het plan is om vannacht met de D24Tic naar Tchechie te vertrekken zonder pechhulpverzekering. In 39 jaar tijd nog maar één keer de hulp van de WW ingeroepen, ik heb wel altijd gereedschap bij me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2012 14:49 #1367649 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Routemobiel
Ik heb mij indertijd aangemeld bij Route Mobiel omdat ik niet zo'n zin had om voor alleen de wegenwacht lid te moeten worden van de ANWB.
Naar mijn mening (zeg ik er uitdrukkelijk bij) doen ze zich ten onrechte voor als een belangenclub voor al hun leden. En omdat ze zoveel leden hebben, menen ze recht van spreken te hebben. terwijl de meeste alleen lid hebben moeten worden vanwege de wegenwacht of de reis- en kredietbrief. Niks geen bewuste politieke keuze. Voorbeeld is inderdaad die brandstofprijs. Autorijden heeft een grote invloed op onze leefomgeving en een hoge prijs draagt bij aan het bewust omgaan met de auto. Ook worden al dan niet milieuvriendelijke alternatieven en kleinere auto's interessanter.En belastingen komen als het goed is ten goede aan ons allemaal. Heeft wat mij betreft niets te maken met trekken aan een dood paard.
Route mobiel dus. Afgelopen jaar tot mijn schande 2 maal afgesleept vanwege een eenvoudig maar lastig te vinden defect. Auto keurig naar mijn garage gebracht en vervangend vervoer aangeboden gekregen. De eerste keer daar ook gebruik van gemaakt en binnen een uur na het stranden weer onderweg. Ik moet er wel bijzeggen dat het beide keren binnen een straal van 30 km van mijn huis was.
Verder alle begrip en waardering voor de mensen van de wegenwacht. (Zonder die ANWB organisatie zou ik mij er waarschijnlijk zo voor opgeven). Het zal je maar overkomen dat je denkt te komen om te helpen en dan tegen zo'n idioot aanloopt die moeite heeft zijn frustratie te kanaliseren. Mensen raken steeds meer gewend aan instant behoeftebevrediging en sommigen slaan op tilt als ze een strobreed in de weg wordt gelegd.
Rob

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
06-09-2012 22:22 #1367693 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ANWB
Een paar jaar geleden kreeg ik vervangend vervoer nadat de extra oliekoeler van mijn 745 uit 1988 was gaan lekken. Keurig geregeld. Ben toen zelf vanuit Duitsland het onderdeel gaan ophalen (met de huurauro) bij asatter net over de grens in NL.
Het enige probleem was dat de ADAC het niet kon fixen (slangetje ertussen) en de auto helemaal moest worden afgesleept naar een garage.
Bij mijn weten hadden ze de auto en caravan ook naar huis vervoerd als ik het niet zelf kon repareren. Maar zal de kleine lettertjes toch nog eens goed gaan lezen, op een rustige avond :-)

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2012 23:13 #1367701 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Brandstof prijzen
Al wordt de diesel / benzine € 2,50, voor dat geld kan ik het zelf niet maken...............

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2012 23:15 #1367702 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Expensive.

struis schreef : Al wordt de diesel / benzine € 2,50, voor dat geld kan ik het zelf niet maken...............

Tja, als de prijs per liter Diesel zo hoog word ga ik toch op iets "alternatiefs" stoken, o.a slaolie of zonnebloem olie.
Desnoods op oude motorolie. Lopen doet ie toch wel. :)
Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2012 23:38 #1367709 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Als ik in de file sta...
Denk ik wel eens; laten ze de brandstof € 5,00 maken............ maar als jij daar dan tussen gaat staan met die "olie-boot" zit ik weg te stinken.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-09-2012 23:42 #1367710 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic zorgen dat je mij voor blijft en er niet achter komt :P
Ik verwacht toch wel dat jij met die Gechiptunede 940 van je met Ferrita pijp en kont schijnwerpert mijn "olie-boot" voor kunt blijven zodat je geen last hebt van het "gestink" ?
Groeten,Gerben

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2012 00:28 #1367720 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Vooraan
Ik rij meestal niet voorop in de file..............dus

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-09-2012 11:24 #1367791 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic dealer
Tsja, maar als je met een V70 strand ivm flinke herrie uit je uitlaat en je gaat naar de Volvo-dealer ter plaatse, dan zegt die het type Volvo V70 niet te kennen en kun je vertrekken. Vrienden van mij met 110 naar huis gereden. Volgende dag naar de dealer in Groningen, 7 minuten later weer buiten. Toch maar wel de ANWB? :)

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2012 01:09 #1367820 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Importeur
Hallo Mark
Ik zou toch eens met Volvo cars NL contact op nemen.  Die vinden het vast heel leuk om te horen dat een gecertificeerd dealer een van hun modellen niet kent. 
groetjes
Mathy

Moderators: Jerry Stam