ANWB
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op het moment dat ik opgehangen heb met de ANWB stopte de politie dat ik daar weg moest maar na een blik te hebben geworpen naar de aandrijf-as zag hij dat dat niet ging lukken, die man is gaan bellen en binnen 45 minuten reed ik weer verder maar niet dankzij de Europa service van de ANWB,
Echter mijn ervaringen van de ANWB in NL zijn wel goed maar zodra je over de grens staat met het volledige pakket is de sevice niet jofel te noemen terwijl je al wel jaren aan het betalen bent, en men weet dat ik alleen het beste van het beste op en in de auto monteer dus aan het onderhouden licht het niet.
Zelfs als de auto in maastricht staat en ik krijg pech brengen ze hem naar een garage daar in de buurt en niet naar de garage die ik zou willen of terug naar huis brengen, dat moet je dan zelf betalen en regelen en daar betaal je dan een hoop geld voor terwijl je ze eigenlijk niet echt vaak nodig hebt.
Je zou haast denken om het lidmaatschap op te zeggen.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nou, zeg dat maar niet te hard! Ik geef het je op een papiertje.VolvoS90 schreef : Daarom laat ik mijn Volvo altijd bij de dealer onderhouden en krijg ik automatisch WEL Volvo pechhulp, maar die is natuurlijk weer nooit nodig met een S90
De meest betrouwbare blokken in onze bakstenen zijn (in aflopende volgorde): De diesels. Dan de V6 uit de 760 die nauw wordt gevolgd door de 4 cilinder redblocks (in volgorde de K-jetronic, dan de carburateur versies en dan met een grote stap de B230F's) en helemaal onderaan, een hele grote stap, de white blocks 6 cilinder in lijn uit de 960 en V90 serie.
Je kunt dit verhaal ook ondersteboven lezen en onderhoud en controle toevoegen aan het geheel. Dan staan de 6 cilinders uit de 900 serie helemaal bovenaan de lijst kwa benodigd onderhoud en controle en de kleinst verdachte probleempjes meteen verhelpen. Maar dat heeft niks met duurzaamheid en betrouwbaarheid te maken.
Groet,
Robert.
inmiddels 1 miljoen eigen gereden km's in verschillende tweede hands Volvo's (200,700 en 900).
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Samen op de duitse grens, samen met je ouders, tante en 90 jarige Oma, die perse naar huis toe moet (o,a voor medicatie) en de ANWB dan zegt dat ze geen zin hebben om je te helpen.
Ja, dan heb je aan mij een verkeerde. (en niet alleen aan mij)
En dan zijn er minimaal 3 mensen (Ik, mijn ouders en mijn tante) die allemaal al tijdenlang een VOL abbonement betalen! Europe service, vervangend vervoer, noem het maar op.
Zelfs de ADAC was woedend op de ANWB en heeft ze ter plekke nog verrot gescholden. (mooi)
Mijn ervaring met de ADAC is dan ook weer stukken beter dan met de ANWB.
Nog telefonisch een klacht ingediend, die erg serieus werd genomen, het was inderdaad niet helemaal correct werd er verteld, ze zouden het in behandeling nemen en over 3 weken weer contact op nemen.
Nooit meer iets van ze gehoord....
Toch ook wel weer goede ervaringen met de ANWB vroeger wel en ook dit jaar nog naar huis gesleept met "KHT". Ook al waren de kosten voor mij en voor mijn Auto verzekering, de ANWB wou het niet betalen.
(Ze wouden me eerst laten staan, maar toch maar...)
Het is Niet mijn favoriete partij...maar toch beter dan Niks.
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Robert, Nou ben ik wel een flinke en fanatieke Dieselaar, maar ik zou de RedBlocks toch wel boven de Diesels scharen....robertm schreef : De meest betrouwbare blokken in onze bakstenen zijn (in aflopende volgorde): De diesels. Dan de V6 uit de 760 die nauw wordt gevolgd door de 4 cilinder redblocks (in volgorde de K-jetronic, dan de carburateur versies en dan met een grote stap de B230F's) en helemaal onderaan, een hele grote stap, de white blocks 6 cilinder in lijn uit de 960 en V90 serie.
Nou ben ik ook wel een pechvogel met mijn vorige Diesels (en ook wel RedBlocks). Maar ik heb veeeel meeer KM's kunnen maken met RedBlocks zonder problemen dan met de Diesels.
De redblocks zou ik ook boven de V6'en zetten.
Ik heb toch wel bijna 200.000 KM's met redblocks gemaakt tegen ""geringe"" onderhouds kosten, tegen ongeveer 30.000 KM's met Zeer hoge onderhoudskosten in Den Dieschel.
Ik heb er altijd al over na zitten denken om mijn 2 favoriete blokken te combineren, een RedBlock Dieschel. Yum,Yum,Yum En dan vooral een B234D (16 Klepjes op Dieschel)..NomNomNomYumYum.
Groeten,Gerben
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een Duitser die een Nederlander verrot scheld, dat mag toch andersom ook niet.........gerryberrie schreef : Zelfs de ADAC was woedend op de ANWB en heeft ze ter plekke nog verrot gescholden. (mooi)
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Thomkins zegt hierboven terecht dat mensen op een rustige avond even de voorwaarden moeten lezen. Dat maakt je in ieder geval duidelijk wat je wel en niet kunt verwachten. Je bent dan tevens een goede gespreks partner voor de hulpverlener op het moment supreme.
Het kan toch niet zo zijn dat een anwb zo maar wat aanrommelt zoals het nu lijkt als hierboven omschreven? De teleurstelling dat je niet geholpen wordt zoals je op dat kritische moment wenst is in ieder geval een stuk minder als je weet waarvoor je wel en niet verzekerd bent.
Ik ben overigens een keer met het verzekerde budget om thuis te komen van de ANWB, met achterlating van mijn defecte Saab Cabrio en caravan, naar een reisburo gegaan en heb voor partner en kinderen vliegtickets gekocht. Zelf heb ik toen een lift naar huis geregeld. Kreeg geld voor treinreis vergoed en mocht er vliegtickets voor kopen. Allemaal erg soepel dus. Wagen en sleurhut kwam 3 weken later op transport thuis. Prima dus.
Ook heb ik kennissen waarvan de man bij de defecte wagen gewacht heeft tot de onderdelen er waren en de rest van het gezin is alvast met de trein naar huis gegaan. Ook schoolgaande kinderen aan het einde van de vakantie. Manlief kwam 3dagen later met eigen herstelde wagen weer thuis. Allemaal in goed overleg met ANWB alarmcentrale.
Ook in het verre oosten ben ik in een echt levensbedreigende situatie voor toenmalige partner door alarmcentrale prima geholpen. Zeer goede communicatie en vertalingen met lokale artsen en tolkartsen in Singapore. Ook in San Diego twee dagen in hospitaal gelegen. Geen Amerikaanse toestanden maar alles netjes begeleid.
Alles zeer professioneel opgelost.
Als ik er nu over nadenk heb ik wel 6 of 7 keer te maken gehad met vergelijkbare hulptroepen en alles is altijd conform voorwaarden afgehandeld. Een keer heb ik een halve dag verspeeld omdat er op 1e kerstdag geen passende wagen in de buurt was om verder te reizen naar de wintersport. Alles was verhuurd. Tja er is natuurlijk altijd een bodem in de voorraad wagens. En inderdaad met openbaar vervoer naar de beschikbare wagen gegaan. Conform voorwaarden. Taxi mocht ook. Extra kosten waren dan voor mij. Balen natuurlijk. Klopte wel met voorwaarden.
Ik heb een keer zelf een onderdeel overlaten komen buiten verzekering om. Duurde toen 5 dagen van NL naar F. Zou nu in 2 dagen kunnen. Italie duurt ook 3 dagen nu. Heb je de ANWB niet voor nodig.
Heb laatst ook naar Spanje voor iemand onderdelen verstuurd. De wereld is klein.
En Robert, er is maar 1 goede volvo motor in onze bakstenen. Een redblok.
De rest is echt veel problematischer.
- André Struis
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat je daar een groot deel van de problemen tackelt...struis schreef : Weet je wat me een leuk baantje lijkt, de telefoon oppakken bij de ANWB alarmcentrale..............
Stond een paar jaar geleden eens met een (vage) kennis langs de weg, zijn auto kookte een beetje over. Eerst tekeer gaan tegen de man/vrouw van de ANWB aan de telefoon, vervolgens nog een keer tegen de monteur die niet veel meer kon doen dan afslepen regelen. Inderdaad vervoer eisen (waar hij geen recht op had) en dan nog eens door het lint.
Het is natuurlijk geen feest als je met pech staat maar beleefd en hoffelijk gedrag scheelt gewoon in je voordeel. Ook bij de ANWB is het gewoon mensenwerk.
(ps dit is geen verwijt aan de mensen hier die problemen hadden met de ANWB, daar was ik niet bij)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Soms kunnen wij het niet oplossen hoe graag we ook zouden willen en dient de auto afgesleept te worden. In de voorwaarden, die iedereen die lid is heeft geaccepteerd, staat duidelijk vermeld 'of dichtsbijzijnde garage' of thuis.
Men moet dus gewoon niet zeuren ! Het is net zoiets als 'read the f*cking manual' !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met de WW in NL alleen maar goede ervaringen. Of het nu om een oude of jonge auto ging.
Groet,
Marcel