Video crash PV544 'de slechtste chauffeur van NL'
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar is de wet vrij duidelijk over.
Wel dient de beschuldigende partij enig duidelijkheid te geven betreffende zijn eigendomsrecht van dat voorwerp.
Ook wel logisch..
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien ben jij wel eht beste af van allemaal. en dan kan je altijd nog uitzending gemist kijkenwillemvAnbenthem schreef : (Aangezien ik geen teelvisie heb en er ook geen tijd voor heb of wil maken, ken ik dit programma dus niet.)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee. Je kunt mensen, waarvan je weet dat ze slecht rijden, opgeven voor deelname aan het programma. Die moeten dan laten zien hoe ze rijden. Vaak zitten er ook wat "proeven van bekwaamheid" tussen. Die dan dus wel op een niet voor iedereen toegankelijke plek gehouden worden. Deze mensen doen niet of ze niet kunnen rijden en rijden ook niet opzettelijk nog slechter dan ze toch al doen. Uiteraard probeert het programma wel de dingen waar ze erg slecht in zijn, eruit te lichten en die extra te belichten.
Eigenlijk zou je niet alleen de slechte chauffeurs en hun bijrijders (die de situatie er vaak niet beter op maken door hun handelen en/of hun opmerkingen), maar ook de rijexaminator en de rijinstructeur die destijds toegelaten hebben dat deze mensen een rijbewijs gekregen hebben, voor het gerecht slepen. Je laat toch ook geen blinde in een houtzagerij werken?!
groetjes
Mathy
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
(Klein beetje aangepast, mogelijk iets toepasselijker bij het besproken onderwerpMathy schreef : Je laat toch ook geen blinde in een auto rijden.
Groeten,Gerben
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
In ieder geval heeft de gedupeerde eigenaar gemeld dat hij tevreden is met de getroffen regeling en dat zijn auto, zonder kosten voor hem, weer netjes in de oude staat zal worden teruggebracht.
Eind goed al goed. En het is goed om je als eigenaar van een klassieke auto realiseert dat je in het verkeer de nodige risico's loopt en dat een geldige taxatie met bijbehorende verzekering van groot belang is om te zorgen dat je er financieel niet aan tekort komt. Deze eigenaar heeft in dit geval het "geluk" gehad dat hij door iemand van het TV programma is aangereden. In een normaal geval had hij er gegarandeerd op zijn minst een lange juridische procedure moeten voeren om zijn recht te halen. En de uitkomst van zo'n procedure staat allerminst vast.
Los van de emotionele zaken die je ook niet mag onderschatten, zo weet ik (helaas) uit ervaring.
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tuurlijk is een officiele taxatie makkelijker, veiliger en onder aan de streep een stuk goedkoper. Dat ter info.
maar ik snap de eigenaar ook niet helemaal, immers tussentijds taxeren is ook een optie bij langdurige restauratie.
nu is er "iemand" tegenaan gereden.
voor het zelfde geld brand zijn schuurtje af, had hij helemaal kunnen fluiten naar zijn muntjes.
of brand de spuitcabine van de spuiter af waar je net de auto laat spuiten.
of je nieuwe bolide op een auto-ambulance achter je WA verzekerede auto hangen... en er gaat iets mis.....
zelf diverse resauraties projecten gehad , maar vooraf altijd laten taxeren en achteraf ook meteen.
binnen kort gaat mijn 780 ook de weg weer op maar dan zeker wel weer met een verse taxatie.
en heb zelf een oude BMW R50 gerestaureerd.. en plat gereden.
op 700 gulden na total-loss, maar omdat de taxatie erbij zat is de marge van 700 gulden aangehouden om de fiets niet lotal-los te laten verklaren.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Aangezien jij ervaring hebt, even een vraagje. Mijn 760 staat nu ook bij de spuiter. Echter is de APK reeds verlopen in Januari. Nu wil ik straks niet naar de garage rijden zonder taxatie. Is het mogelijk om een auto zonder APK te laten taxeren? Eventueel met de voorwaarde, dat de auto met APK daarna een bepaalde waarde heeft..?Ik zie het al gebeuren dat ik in die 3 km net zo'n meid tegen kom...asatter schreef :
zelf diverse resauraties projecten gehad , maar vooraf altijd laten taxeren en achteraf ook meteen.
binnen kort gaat mijn 780 ook de weg weer op maar dan zeker wel weer met een verse taxatie.
en heb zelf een oude BMW R50 gerestaureerd.. en plat gereden.
op 700 gulden na total-loss, maar omdat de taxatie erbij zat is de marge van 700 gulden aangehouden om de fiets niet lotal-los te laten verklaren.
- V700 register
- Nieuw lid
-