Kilometerstanden en realiteit

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2012 19:25 #1351781 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kosten?
Kosten?
Gerben heeft massa's geld uitgegeven zonder een stap verder te komen!
:P
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 19:30 #1351784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zit hier toch wat dubbel
Ik zit hier toch wat dubbel in hoor, ik gun de proffesionals hun inkomen.
MAar als ik dan zie dat ik een aantal dingen zelf kan en dan met wat zoeken op internet net iets goedkoper uit ben.

Das voor mij wel een manier om deze fijne auto te kunnen rijden.
En ja onderhoud kost geld, maar als ik dan met zoek werk voor 110 euro 4 schijven kan vinden, nieuw, ongebruikt ja en ik zet ze er zelf op. op die manier is de 800 km die ik per week rijd nog te doen.
En er zullen altijd klussen zijn die ik zelf nie kan, maar daar kom ik ook wel weer uit, hopelijk.

MAar moet zeggen dat mijn volvo die ik in juni kocht voor 1250 euro met 257000 km op de teller, weinig km's had maar ook erg weinig onderhoud had gezien. nu bij 289000 is ie op een aantal punten echt al wel beter dan bij aanschaf. Maar nu al wel een 1250 euro er ingestopt afgelopen jaar zo ongeveer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 19:48 #1351788 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De 940 is voor mij een prima
De 940 is voor mij een prima combi van hobby en praktisch gebruik. De dingen die ik zelf doe zijn hobby, en ik koop dan ook mijn onderdelen zelf,. Dat doe ik niet bij de duurste aanbieder, waarom zou ik, maar dat heeft niets te maken met het goedkoop willen doen, of "het mag niets kosten". En zo zijn hier meer mensen.
Wat een algemeenheden vliegen hier weer rond.
En oh, ja, ik vind ook dat een 240, 740 en 940. die goed onderhouden is. een lage kilometerstand heeft als die ergens rond de twee ton staat. En onder ingewijden maak je  dan de grap: hij is net ingereden. Als je dat letterlijk neemt, moet je ook maar niet naar een cabaret avond.
Ik rijd al heel lang Volvo's en die kwamen meestal met 100.000 op de teller en gingen rond de 250.000. Dan mankeerde er niets aan en ze reden gewoon als nieuw. Dat kon je niet zeggen van de auto's die mijn vader vanaf nieuw reed: Amerikanen, Jaguars, Rover etc. om maar te zwijgen van de auto's van de buren.

Mijn 940 had een hoop achterstallig onderhoud en dat is ten koste van veel geld allemaal opgelost. En ik heb er nog steeds geen spijt van, hij rijdt beter dan de V70 die ik hiervoor had.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 20:15 #1351790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Humor
Laten we niet over cabaret gaan beginnen op dit forum Tom. Als ik zie wat de meesten hier onder "humor" scharen... En bovendien, als het grappig bedoeld zou zijn in een advertentie, dan mag daar wat mij betreft geen geld voor gevraagd worden. Laten we dat de echte cabaretiers maar doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 20:29 #1351791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic O.K.
k'zal het niet meer doen. Verder blijf ik heel serieus.......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2012 20:33 #1351792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alright.
Wordt gewaardeerd.

(Ik ga er maar vanuit dat ik de knipoog achterwege kan laten in dit geval).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 09:45 #1351853 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jazeker!
Hierbij dan de mijne:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 10:43 #1351856 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Typisch dat de mensen die vaker aan volvo's sleutelen zich in mijn verhaal kunnen vinden, en ik mailtjes, pb's en zelfs een belletje! Krijg van de mensen die alleen maar rijden.

Als eerste werd ik erop gewezen dat hun auto dus geen oud kippenhok was. Hoe had ik dat zomaar kunnen zeggen?!

Volgens mij hebben die mensen mijn verhaal niet goed begrepen.
Is niet erg natuurlijk, maar voel je niet aangevallen.
Een volvo liefhebber vind zijn eigen auto geen kippenhok, natuurlijk niet! Maar vraag eens een mening aan een willekeurig persoon die niks met auto's heeft..
( nu verwacht ik 100 reply's met, nou mijn schoonzus die heeft niks met auto's maar na 1 keer meerijden kocht ze er ook 1..)

Feit is dat 'onze' 700/900's niet nieuw meer zijn en tussen de 14&30 jaar oud (als ik me niet vergis).
In auto land is een 14 jaar oude auto gewoon oud, is ie 25 (tegenwoordig 30) jaar oud wordt het ineens een oldtimer of klassieker! En dus ineens weer z'n centen waard.
Het is dus maar wat de gek er voor geeft.

En uit de andere helft van pb's, mailtjes en belletjes kwamen er vragen over het carter ontluchtingsgebeuren van de 960.
Dus mijn inschatting in mijn vorige post klopt dus heel redelijk.
Misschien een stukje ervaring?
Ik wil er dan ook best een topicje aan wijden, maar ga niet alles met persoonlijke berichten behandelen, mijn excuses maar ik heb ook meer te doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 12:57 #1351866 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eens
Eens!

Laten we het erop houden dat het woord 'liefhebber' vele facetten kent...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2012 12:58 #1351867 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op orde
In mijn ogen is het nog steeds zo dat mits je Volvo op orde is qua onderhoud je heel goedkoop in een prachtige bak rijd. Koop eens een nieuwe auto en ga dan de afschrijving e.d. eens berekenen!Dat zijn altijd de leuke verjaardags verhaaltjes, "ik heb een nieuwe auto en die kost bijna niets aan onderhoud", tot dat je ze het voor gaat rekenen (afschrijving en restwaarde), dan valt het stil.Dit argument gebruik ik altijd als ik weer commentaar krijg omdat ik weer € 600,= of € 1200,= heb uitgegeven aan onderhoud e.d. (waarom geef je nog zoveel geld uit aan zo'n ouwe bak). Omdat ik nog steeds veel minder uitgeef dan ik uit zou geven als ik in een gloednieuwe auto zou rijden.Ben het ook helemaal eens met Jelmar dat je NOOIT moet bezuinigen op olie verversen, filtertje, riemen e.d. dan kun je het echt heeeeeel lang uithouden.Bovendien rij ik lekker op gas (zat er toch al in), en in een hele luxe auto en tevens m'n hobby. Valt me trouwens wel op de laatste tijd dat menigeen de oude volvo's toch wel mooi gaan vinden.Het is hetzelfde als broeken met wijde pijpen, het wordt vanzelf weer cool

Moderators: Jerry Stam