welke opvolger zal ik kiezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Onderhoud uitbesteden is een duure hobby, kan al snel een klein vermogen kosten als je telkens voor reparatie en onderhoud naar de garage moet.mdd schreef :
wimpi schreef : Welke goedkoper is in onderhoud hangt af hoe de auto is onderhouden en wat er reeds vernieuwd is.
Wel zijn onderdelen voor de 940 in het algemeen goedkoper dan die voor de 850. Ook een distributieriem wissel kost aanmerkelijker minder dan bij een 850.
Zou niet snel aan een oudere volvo beginnen als je afhankelijk bent van een garage.
Je blijft repareren en onderhouden aan onze mooie auto,s.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Diesel moet je geduld voor hebben, en met een koude motor een hok weg trekken zou ik niet doen(deze roken ook wat meer dus meer aanslag op je witte caravan=poetsen) die D24 moet je rustig warm draaien en daarna kun je pas echt gebruik gaan maken van de turbo en zoals Henk zegt je voelt aan de motor wanneer dat ongeveer is.
Verbuik diesel= mijn 764 van 83 met 85er TD blok loopt in de zomer 1 op 15 kortere stukken, op de lange rit(meer dan 40 km) kom ik op een verbruik van 1 op 17, nu in de winter met altijd de kachel aan en stukken van 30 KM kom ik op 1 op 13 uit met rustig rijden.
LPG heb ik geen ervaringen mee, den diesel kende mij alles over vragen(niet dat ik alles weet maar wel heeeel veeeel)
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Zoals bijvoorbeeld de EGT sensor, die alleen de B204xT heeft. Johan Vlagsma had er eentje in zijn 780. Kost nieuw 700 euro.Die van Siebren was volgens mij een Italiaanse 740, met 940 neus en 740 achterkant (steile achterruit), met B204xT (en die multilink). Mooie auto.
Een echte B204GT
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
En als ie koud is, hem zijn tijd geven, ga je te ver, dan laat ie dat jou flink merken.
Eenmaal warm, kan je een stuk meer en trekt ie een stuk beter en kan je stukken vlotter door het verkeer heen.
Een caravan trekt ie makkelijk, maar hou wel rekening met koud blok.
Met Automaat erachter is 1 op 12-13 normaal, 1 op 14-15 is wel haalbaar maar dan moet je wel je best doen...Met schakel is ie gelijk al een stuk zuiniger, normaal 1 op 15, en nog zuiniger als je rustig doet.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een Modeljaar 1996, maar met een 1998 M90 bak. De enige waarvoor ik hem inruil is een 940 estate SportsEdition, vanwege het sperdifferentieel.....
Mijn 940 loopt op LPi G3 ongeveer 1 op 8 met de turbodruk op 0,6 dmv een MBC. (ipv de 0,3 Bar origineel)
- V700 register
- Nieuw lid
-
allemaal erg duidelijk.
Ga dan dus, misschien, op zoek naar een 940 eind '97 - '98.
LPG-G3, handgeschakeld.
Maar, eerst de clito de deur uit!