welke opvolger zal ik kiezen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dan kan je een ding doen Wel of niet laten repareren,dan kies je naar mijn mening voor wel,want anders is hij onverkoopbaar,dus degene die geen Volvo 850 rijden
op houden met al het gezeur over die auto want aan je eigen auto mankeert ook wel eens wat en daar zal ik nooit en tenimmer kritiek op af vuren .
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Gewoon langs je laten gaan....
De 850 is gewoon een goede auto, absoluut.
Helaas is in de huidige markt de 850 geen stuiver meer waard (940's zijn duurder!!)
Ik heb 3 850's gehad...ik kan er dus een beetje over mee praten.
Het zijn fijne wagens, het rijdt lekker, maar Mijn smaak is het niet, ik zit veels te opgefokt achter het stuur, altijd wielspin bij optrekken, niet comfortabele zithouding.
"Torque steer", ofwel: bij gas geven gaat ie zelf sturen...
Werd er zenuwachtig van. (en pijn in mijn rug)
Dan: De automaten zijn van zwakke kwaliteit. (Automaat onder mijn 850 knalde eronderuit)Altijd problemen met de carterafzuiging of lekke keerringen.
Etc.
Het zijn absoluut wel goede en fijne wagen's, maar een ieder heeft zijn eigen smaak.
Ik kan niet met een 850 omgaan..brrr..
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Ted.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat denk ik ook, al deze auto's zijn inmiddels zo oud dat de staat van onderhoud doorslaggevend is voor de kosten.wimpi schreef : Welke goedkoper is in onderhoud hangt af hoe de auto is onderhouden en wat er reeds vernieuwd is.
Wel zijn onderdelen voor de 940 in het algemeen goedkoper dan die voor de 850. Ook een distributieriem wissel kost aanmerkelijker minder dan bij een 850.
En er is meer ruimte om te sleutelen. Onder de motorkap van een 850 is het goed vol.
Wat betreft comfort ben je m.i. niet slechter af met een 940, maar dat is wellicht persoonlijk.
Een goed onderhouden 940 met een relatief bescheiden km stand (250.000) moet in de regel voor jaren rijplezier zorgen. Het is in principe het goedkoopst een auto lang te houden, mits ie in de basis goed is.
En goedkoop is natuurlijk relatief. Afschrijving zal je i.i.g. niet veel hebben.
Veel plezier met kiezen
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPG-G3 is er vanaf?????Is LPG G-2 om te zetten naar G3? Wat zijn daar dan de kosten van?Wat verbruikt een 940 estate op LPG-G3?Wat verbruikt een diesel?
Allemaal vragen waar ik graag een ervaringsdeskundig antwoord op wil hebben.
Mijn 740 moet volgens het "boekje" ook 1:10 kunnen rijden. Ik rij er 1:6,8 mee.Dus vandaar mijn vraag.
- V700 register
- Nieuw lid
-
LPT zoals eerder gezegd vanaf '95. De meeste auto's zijn voor 2002 op G3 gezet, toen konden alleen LPT's op G3. Dus wederom meestal vanaf '95. Miv 2002 zijn de regels veranderd en kunnen andere modeljaren/auto's met andere LPG installaties ook op G3, dus die '95 is niet helemaal heilig. Let goed op de vermelding op het kentekenbewijs, G is G2, G3 is echt G3. Sommige (MP) aanbieders adverteren keihard met G3 in de advertentietitel/-tekst maar het gaat om een gewone G auto heb ik gezien.ruspek schreef : en vanaf welke jaartallen kan ik dan het beste zoeken?
LPG-G3 is er vanaf?????Is LPG G-2 om te zetten naar G3? Wat zijn daar dan de kosten van?
Hangt van je rijstijl af, en of het een automaat of handbak is (handbak is zuiniger). Tussen de 1 op 7 en 1 op 8.5 denk ik.ruspek schreef : Wat verbruikt een 940 estate op LPG-G3?
Voor een D24TIC (turbodiesel met intercooler) tussen de 1 op 12 en 1 op 14 denk ik, ook weer afhankelijk van automaat/handbak of rijstijl.ruspek schreef : Wat verbruikt een diesel?
Qua brandstofkosten per km ben je op LPG volgens mij altijd goedkoper uit op LPG. Diesel zijn geleverd t/m modeljaar '95 overigens.
Wat in jouw geval niet meehelpt denk ik, is dat een B230A relatief weinig vermogen heeft, wat nog minder wordt door LPG met een verdamper icm gasmengstuk (kost snel 10% vermogen). Jouw motor moet dus altijd hard werken, korte ritjes met automaat maken dat niet beter. Voor een diesel moet je wel de persoon zijn/de rijstijl hebben, je moet geen haast hebben. Niet harder willen dat je diesel, dat lukt je toch niet. Je kunt heel goed voelen dat het blok soepeler wordt als het opwarmt, dan kun je harder gaan rijden. Probeer je het wel dan trap je snel je blok stuk (gescheurde kop en andere problemen). Een goede LPT is denk ik makkelijker te vinden dan een goede diesel.ruspek schreef : Mijn 740 moet volgens het "boekje" ook 1:10 kunnen rijden. Ik rij er 1:6,8 mee.
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
ik ben met mijn 4 koppig gezin een paar jaar met een 745 TIC uit 88 en de caravan op stap geweest:
1 op 7
automaat rijdt super met caravan
turbo heerlijk bij optrekken, inhalen
wel een extra oliekoeler erop
wordt belastingvrij over een paar jaar
Ik geloof dat hij nog te koop is, Vraag even na bij Ton 760 GLE.
Ik zou hem voor dat doel terug willen kopen maar ben het caravanen zat...
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85