welke opvolger zal ik kiezen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 14:34 #1346297 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander
Ander blok, ander interieur. Is hier vaker besproken, met het zoekvenster zou je wel wat leesvoer moeten kunnen vinden. Maar ik denk dat je voor elk budget een betere 940 vindt dan een 850.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 15:52 #1346306 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 850
Wat een gezeur allemaal,aan elke auto mankeerd wel eens wat en als je dat niet wilt ,moet je maar een fiets kopen en tja daar gaat ook wel iets aan kapot,rij zelf al jaren een Volvo 850 GLE en ja in 2010 moesten de koppelingsplaten vervangen worden en
dan kan je een ding doen Wel of niet laten repareren,dan kies je naar mijn mening voor wel,want anders is hij onverkoopbaar,dus degene die geen Volvo 850 rijden
op houden met al het gezeur over die auto want aan je eigen auto mankeert ook wel eens wat en daar zal ik nooit en tenimmer kritiek op af vuren .

Groeten Ted.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 15:57 #1346307 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MIjn
Met mijn opmerking wilde ik zeggen dat de 2e hands prijs van een 850 over het algemeen wat duurder is dan een 940 (vergelijkbaar op bouwjaar en kmstand). De 850 is/was veel populairder dan de 940 en dat zie je terug in de prijzen. Ik heb voor ik mijn 940 kocht ook gekeken naar de 850. Vind maar eens een nette met een kmstand onder de 3 ton voor minder dan € 2500. Voor hetzelfde geld is het aanbod in de 940 veel groter met dezelfde kmstand  (en zijn ze soms in betere staat). Het gaat er mij niet om de 850 af te kraken omdat ik op een 940 forum zit oid.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-01-2012 16:01 #1346308 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 850.
Ted, ik denk niet dat het persoonlijk is bedoeld wat hierboven staat, maar je lijkt het wel persoonlijk op te vatten.
Gewoon langs je laten gaan....
De 850 is gewoon een goede auto, absoluut.
Helaas is in de huidige markt de 850 geen stuiver meer waard (940's zijn duurder!!)
Ik heb 3 850's gehad...ik kan er dus een beetje over mee praten.
Het zijn fijne wagens, het rijdt lekker, maar Mijn smaak is het niet, ik zit veels te opgefokt achter het stuur, altijd wielspin bij optrekken, niet comfortabele zithouding.
"Torque steer", ofwel: bij gas geven gaat ie zelf sturen...
Werd er zenuwachtig van. (en pijn in mijn rug)
Dan: De automaten zijn van zwakke kwaliteit. (Automaat onder mijn 850 knalde eronderuit)Altijd problemen met de carterafzuiging of lekke keerringen.
Etc.
Het zijn absoluut wel goede en fijne wagen's, maar een ieder heeft zijn eigen smaak.
Ik kan niet met een 850 omgaan..brrr..
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 16:34 #1346311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderhoud
Dat snap ik ook wel ,veel auto,s maakt niet uit welke of wat voor type worden door veel mensen gewoon slecht onderhouden ,niet gepoets en afgerost,is natuurlijk ook een geld kwestie ,wie veel heeft kijkt niet zo nauw en als hij op is kopen ze wel weer een nieuwe ,mensen die zuiniger moeten doen onderhouden die auto veel beter en zijn er in mijn ogen veel zuiniger op

Groeten Ted.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 18:03 #1346322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een 850 is een modernere
Een 850 is een modernere auto dat vind je terug in het comfort, rijgedrag en veiligheid.
Welke goedkoper is in onderhoud hangt af hoe de auto is onderhouden en wat er reeds vernieuwd is.
Ik heb nog nooit goedkoop kunnen rijden in een 850 turbo en 740 turbo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 19:26 #1346329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allemaal oude hokken

wimpi schreef : Welke goedkoper is in onderhoud hangt af hoe de auto is onderhouden en wat er reeds vernieuwd is.

Dat denk ik ook, al deze auto's zijn inmiddels zo oud dat de staat van onderhoud doorslaggevend is voor de kosten.
Wel zijn onderdelen voor de 940 in het algemeen goedkoper dan die voor de 850. Ook een distributieriem wissel kost aanmerkelijker minder dan bij een 850.
En er is meer ruimte om te sleutelen. Onder de motorkap van een 850 is het goed vol.
Wat betreft comfort ben je m.i. niet slechter af met een 940, maar dat is wellicht persoonlijk.
Een goed onderhouden 940 met een relatief bescheiden km stand (250.000) moet in de regel voor jaren rijplezier zorgen. Het is in principe het goedkoopst een auto lang te houden, mits ie in de basis goed is.
En goedkoop is natuurlijk relatief. Afschrijving zal je i.i.g. niet veel hebben.
Veel plezier met kiezen 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 20:54 #1346365 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en vanaf welke jaartallen
en vanaf welke jaartallen kan ik dan het beste zoeken?
LPG-G3 is er vanaf?????Is LPG G-2 om te zetten naar G3? Wat zijn daar dan de kosten van?Wat verbruikt een 940 estate op LPG-G3?Wat verbruikt een diesel?
Allemaal vragen waar ik graag een ervaringsdeskundig antwoord op wil hebben.
Mijn 740 moet volgens het "boekje" ook 1:10 kunnen rijden. Ik rij er 1:6,8 mee.Dus vandaar mijn vraag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-01-2012 21:04 #1346367 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg vs diesel

ruspek schreef : en vanaf welke jaartallen kan ik dan het beste zoeken?
LPG-G3 is er vanaf?????Is LPG G-2 om te zetten naar G3? Wat zijn daar dan de kosten van?

LPT zoals eerder gezegd vanaf '95. De meeste auto's zijn voor 2002 op G3 gezet, toen konden alleen LPT's op G3. Dus wederom meestal vanaf '95. Miv 2002 zijn de regels veranderd en kunnen andere modeljaren/auto's met andere LPG installaties ook op G3, dus die '95 is niet helemaal heilig. Let goed op de vermelding op het kentekenbewijs, G is G2, G3 is echt G3. Sommige (MP) aanbieders adverteren keihard met G3 in de advertentietitel/-tekst maar het gaat om een gewone G auto heb ik gezien.

ruspek schreef : Wat verbruikt een 940 estate op LPG-G3?

Hangt van je rijstijl af, en of het een automaat of handbak is (handbak is zuiniger). Tussen de 1 op 7 en 1 op 8.5 denk ik.

ruspek schreef : Wat verbruikt een diesel?

Voor een D24TIC (turbodiesel met intercooler) tussen de 1 op 12 en 1 op 14 denk ik, ook weer afhankelijk van automaat/handbak of rijstijl.
Qua brandstofkosten per km ben je op LPG volgens mij altijd goedkoper uit op LPG. Diesel zijn geleverd t/m modeljaar '95 overigens.

ruspek schreef : Mijn 740 moet volgens het "boekje" ook 1:10 kunnen rijden. Ik rij er 1:6,8 mee.

Wat in jouw geval niet meehelpt denk ik, is dat een B230A relatief weinig vermogen heeft, wat nog minder wordt door LPG met een verdamper icm gasmengstuk (kost snel 10% vermogen). Jouw motor moet dus altijd hard werken, korte ritjes met automaat maken dat niet beter. Voor een diesel moet je wel de persoon zijn/de rijstijl hebben, je moet geen haast hebben. Niet harder willen dat je diesel, dat lukt je toch niet. Je kunt heel goed voelen dat het blok soepeler wordt als het opwarmt, dan kun je harder gaan rijden. Probeer je het wel dan trap je snel je blok stuk (gescheurde kop en andere problemen). Een goede LPT is denk ik makkelijker te vinden dan een goede diesel.

• Hendrik Teerink
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-01-2012 21:16 #1346370 door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Toffe Sam
Hoi Ruben,
ik ben met mijn 4 koppig gezin een paar jaar met een 745 TIC uit 88 en de caravan op stap geweest:
1 op 7
automaat rijdt super met caravan
turbo heerlijk bij optrekken, inhalen
wel een extra oliekoeler erop
wordt belastingvrij over een paar jaar
Ik geloof dat hij nog te koop is, Vraag even na bij Ton 760 GLE.
Ik zou hem voor dat doel terug willen kopen maar ben het caravanen zat...

Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85

Moderators: Jerry Stam