Voorstellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2012 20:20 #1348425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic "Probleem"

gerryberrie schreef : Herken je dit "probleem?"

Dank je Gerben. Nee, ik heb er geen last van. Ben dan ook niet zo heel groot (1,80 mtr) en de stoel staat laag.
Ook zijn ze nog niet aangesloten, dus het is vooralsnog meer voor de sfeer 

@ Mark, ik ben benieuw hoe jij het gaat oplossen als de 760 weer gaat worden opgebouwd.

Groet, Remco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 21:07 #1356511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Chippen, Yazaki en VDO
Onlangs ben ik met de 945 bij Dr. Gunnar in Westmalle (een bekende op het 850forum) geweest. Hij heeft de 945 een anabolen kuurtje toegediend. Allereerst heeft hij een nieuwe wastegate-actuator van een HPT gemonteerd waarmee de LPT in 1 klap een HPT werd.Vervolgens heeft hij zijn magie losgelaten op de computers.
Het resultaat is een auto die zeer alert op het gas reageert, een turbo die zijn druk prettig snel opbouwt en lang vasthoudt en een chauffeur met een brede grijns op zijn muil.

945 op de brug in Westmalle
Na een proefritje heeft Gunnar de 945 "Das Boot" gedoopt, vanwege zijn fijne deinerige veerkarakteristiek. Die naam houden we er maar in.

Voor wat betreft dat andere slagschip, ik heb vandaag de (Yazaki) tellerbak er uitgehaald om eens te kijken of een eventuele wissel met de VDO tellerbak enigzins te doen is.Op beide foto's de Yakazi (huidige) tellerbak boven.

Ik heb er een hard hoofd in, lijkt me een bijzonder gecompliceerde klus Voor de vorm heb ik even gekeken hoe het staat, en het staat wel erg tof vind ik. Moet me dus nog even beraden.

(Weer) een andere radio gemonteerd, ook een Becker maar dan een wat geavanceerder model (ook met bluetooth, net zoals in 'das Boot'). Kan ook een 16 Gb SD kaart in, altijd handig.

Jelmar gaat beginnen aan de nieuwe cilinderkop voor de 745, meer nieuws als e.e.a is gemonteerd.En aangezien de kinderen nog steeds weigeren om te gaan roken, maar wel graag DVDtjes kijken, heb ik de asbak achterin das Boot eruit gehaald en een 12V aansluiting gemaakt.

Tot zover de updates. Groet, Remco

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 21:16 #1356513 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed voorbeeld
Ik heb ook nog een HPT actuator liggen om in te bouwen... Leuk vooruitzicht. Weet je ook wat voor chips Gunnar geplaatst heeft?
En die Becker vind ik erg mooi staan in een 740/940 dash. Retro maar toch modern, misschien dat ik toch nog eens overstap. Wordt dat model zo nog nieuw verkocht?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-04-2012 21:26 #1356520 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zomaar een chip
Hij heeft er niet zomaar een chip ingestoken: Ik heb mijn wensen kenbaar gemaakt (niet het maximale eruit halen, wel op 95 kunnen blijven rijden etc.) en vervolgens heeft hij e.e.a. aangepast in de computers van de auto (als ik het goed heb begrepen). Custom mapping o.i.d.
Die Beckers zijn niet meer nieuw te krijgen; Becker maakt geen 1-din apparaten meer. Heel jammer, want het is fantastisch spul. Aan de andere kant, nieuw was het niet te betalen. Die in mijn 745 kostte rond de € 1.500 nieuw. Dus Marktplaats is je vriend hier.
Zowel die in de 945 als die in de 745 heb ik van Marktplaats.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2012 21:18 #1358335 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naaf
Onlangs heb ik een Le Mans stuur gekocht, echter met een naaf geschikt voor de 850/760-2/960). Een naaf voor een 740 is moeilijk te vinden en dus heb ik zelf e.e.a. in elkaar geknutseld.

Eerst een stuur op de sloop gehaald en de naaf vrij gemaakt, en er vervolgens uit geslepen.

Vervolgens heb ik 2 stukjes 25x25 mm massief aluminium op de naaf gemaakt (met een aantal M6 inbus bouten) en daarin 4 gaatjes getapt voor de bevestiging van het stuur.

Passen
En toen ben ik een blokje om gegaan; stuur ligt echt fantastisch in de hand!

Vervolgens afgetekend hoeveel materiaal er nog verwijderd moet worden. Dat ga ik morgen doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2012 19:55 #1358403 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic apk?
Mag dat voor de apk?
Dwz moet een stuur geen keuring hebben oid?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2012 21:30 #1358413 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naaf klaar, stuur gemonteerd
Naaf is helemaal klaar en het complete stuur is gemonteerd:

Uiteindelijk zijn de naafdelen op dezelfde manier op elkaar vastgezet als het stuur op de naaf, namelijk met 4x M6. Deze aanpassing zou je kunnen vergelijken met het gebruik van een naafverlenger.
En de toeter doet het ook nog!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2012 21:42 #1358416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo
Netjes, ziet er goed uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-05-2012 22:36 #1358419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Buiten
dat IK het een ontzettend lelijk stuur vind is het wel bijzonder fraai gedaan, hulde!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2012 07:44 #1358433 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoals
ik ook al op het 850forum zei vind ik het super gedaan en kijkt het erg netjes.  Vele malen beter als wat je vaak ziet met die geribbelde naven, die er qua looks, gewoon niet ophoren.

Moderators: Jerry Stam