nu al heimwee....
- V700 register
- Nieuw lid
-
EDIT MODERATOR- Citaat ingekortEND EDITMjan schreef : Goed lezen.
Dirk zegt ook dat de prijzen aan de hoge kant liggen. Carterventilatie (en daardoor keerringen) vallen ook onder goed onderhoud. De ventilatie moet "officieel" ook om de 40 a 50 K vervangen/gereinigd worden. Alleen doet dit bijna niemand. Zelfs de dealer niet.
Je hebt gewoon een auto gekocht met achterstallig onderhoud, dit zelf niet gezien en/of te goed van vertrouwen geweest en nu draai je voor de kosten op. Als je je 850/v70 netjes onderhoud vallen de kosten best mee. Rij zelf al weer 7 jaar in m'n 850 hou het onderhoud netjes bij en heb nooit de problemen die jij hier omschrijft. Het enigste echte zwakke punt is idd de airco.
Ok, prima om ook te lezen dat er ook andere ervaringen zijn. Dat relativeert mijn subjectieve blik een beetje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kunt geen 740 / 940 gaan vergelijken met een 850 / V70 omdat in een nieuwere auto meer elektronica zit en verfijndere technologie heeft waardoor onderhoud belangrijker wordt. Wanneer dat niet of niet goed uitgevoerd wordt moet je niet zeuren want heb je te maken met oorzaak en gevolg.
Mijn ervaringen met de 740 zijn prima, maar op het motorische vlak ben ik meer te spreken over de 850. Bij de 740 op gas was ik aan een koprevisie toe bij 300.000, bij de 850 na 600.000.
Op dit moment ben ik in het bezit van zowel een 740 TIC als een 850R; beide auto's met een turbo en nu ongeveer op dezelfde kilometerstand. Ik kan jullie mededelen dat ik aan de 740 een hele kluif heb gehad om die in een normale toestand van onderhoud te krijgen, want de remmen zaten vast, de radiateur was lek, alle koelwaterslangen waren slecht en de waterpomp (ondanks het feit dat 'ie nog redelijk recent was) was om te huilen zo slecht. De R heb ik in een veel betere toestand gekocht en daar heb ik (op de LPi installatie inbouw na) geen noemenswaardige kosten aan gehad.
Voor mij zijn beide auto's even favoriet. De een heeft op het ene gebied meer problemen, de andere weer op een ander vlak.
Kern van jouw ontevredenheid ligt puur in de staat van het onderhoud van de auto die je hebt gekocht; dit had je ook kunnen overkomen met een 940.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag reageer ik op jouw reactie n.a.v . m´n stukje. Je accentueert `wetenschap`en `wetenschappelijke kennis `. Daarop mikte ik echter helemaal niet....(wetenschap is óók empirische kennis..ervaringsgegevens... ) 1 lid, 86 leden met een bep. model Volvo, ADAC, enz.enz. Ik ben heus geen techneut en m´n kennis gaat niet verder dan open-staan-voor, luisteren naar monteurs, lezen op het forum, 2 mij bekende Volvo-garagisten, talloze mensen die ik ken met een V 70 in allerlei varianten Mijn stelling was en is, dat het samenrapen van allerlei kennisbronnen meer kans geeft op een verantwoorde aankoop van welke auto ook, dan dat na te laten. Een impulsaankoop i.c.m. een perfect verkooppraatje, trucs...ook ik ben er ooit ingetrapt en stond toen voor de keuze van een berg kosten door achterstalig onderhoud of afscheid nemen van de 945 LPT. De keuze die men dan heeft o.a. is, Volvo never agian of kennis vergaren en omzien naar een opvolger. Leg dat maar eens uit aan een niet-Volvo-adept.......lastig. Zappa
- V700 register
- Nieuw lid
-
EDIT MODERATOR- Citaat ingekort -END EDITWouter1973 schreef : Verder: je zult toch hopelijk beamen dat zo'n beetje elke V70 bezitter te maken krijgt, of heeft gehad, met een rotte carterventilatie, daardoor olielekkage bij de krukaskeerring, gescheurde spruitstukken, vastzittende achterste remklauwen, gare motorsteunen, kapotte ABS controllers, trillingen, krakende dashboarden en achterklepbekledingen en kapotte airco's? En ze hebben het allemaal, de V70's, tenzij de vorige gebruiker dit heeft aangepakt. Waar of niet? Ik vind dat nogal een lijst. Zeker als je bedenkt dat de V70 de modernere, betere variant/opvolger zou moeten zijn van de 700 serie verwacht je ook in de degelijkheid minstens hetzelfde niveau.
tja wouter , 940 heeft ook problemn met spruitstuk, achterklepbekleding, rammels en kapotte airco (conensors) , grappig detail de achterremmen van een classic zijn hetzelfde als een 940
764 '86 - 744 '90
- V700 register
- Nieuw lid
-
KIM schreef : Kern van jouw ontevredenheid ligt puur in de staat van het onderhoud van de auto die je hebt gekocht; dit had je ook kunnen overkomen met een 940.
Daarin moet ik je gelijk geven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is bij de 700 / 900 diesels ook hoorfederervolvo schreef : .... Zo moeten bij mijn 855 tdi twee riemen op tijd staan, anders start de motor gewoon niet goed (distributie en die vd brandstof).
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is ook niet de ratio. Ik bedoel, mijn 850 heeft echt de beste motor op gas, maar het blijft wel dat spul om op de camping op te koken. Hij heeft een betere versnellingsbak. want nieuw. hij heeft hogere hoofdsteunen een in hoogte en diepte verstelbaar stuur een mooie grom, drie driepuntsgordels isvolledig dealeronderhouden, maar toch...
Ik kan er niet de band mee opbouwen die ik met de 7 heb. En hij doet het prima hoor zo in de spits 500 km per week. niks mis mee. emotie is iets anders dan ratio bij een auto.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jeroen schreef : Ja ik heb ook niks met mijn 850 2.5 10V ik snap het helemaal.
Het is ook niet de ratio. Ik bedoel, mijn 850 heeft echt de beste motor op gas, maar het blijft wel dat spul om op de camping op te koken. Hij heeft een betere versnellingsbak. want nieuw. hij heeft hogere hoofdsteunen een in hoogte en diepte verstelbaar stuur een mooie grom, drie driepuntsgordels isvolledig dealeronderhouden, maar toch...
Ik kan er niet de band mee opbouwen die ik met de 7 heb. En hij doet het prima hoor zo in de spits 500 km per week. niks mis mee. emotie is iets anders dan ratio bij een auto.
Ik denk dat je gelijk hebt....maar dan moet ik ook niet proberen met ratio-argumenten die emotie te onderbouwen
Overigens fijn, iemand die het herkent! En iemand die begrijpt dat emotie de onderliggende factor is hier....