nu al heimwee....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 08:33 #1333328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

whitehorse schreef : Zoals gezegd: onze V70 werd heel goed onderhouden, en dat kostte ook nog heel veel geld. Hij kreeg meer aandacht dan de 940, en die geeft geen krimp.. Ik heb ook de indruk dat de 850's beter zijn dan de V70's.
Ik weet zeker dat er geen moderne Volvo meer in mijn huishouden komt.....

Er zijn vast sommigen die vinden dat een maand ervaring opdoen met een V70 onvoldoende fundament geeft voor een oordeel, maar het bovenstaande bevestigt wel mijn beeld en gevoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 08:33 #1333327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit
had ik dus wel verwacht, vanaf het begin al, toen TS zich voorstelde op het 850forum....
TS is in mijn ogen niet helemaal eerlijk..... hij verwacht voor een appel en een ei, en liever nog minder, een V70 te hebben die tiptop in orde is.  Helaas pindakaas, dat kan gewoon niet.
Als jij een auto voor een drol koopt, moet je niet zeuren dat je er later nog een pak geld bij moet geven om het ding in orde te krijgen.
In dit geval geld echt (en het is weer eens bewezen voor de zoveelste keer): Goedkoop is duurkoop !
Daarbij heeft TS een auto gekocht, puur op het vertrouwen naar de verkoper toe, zonder ook maar met iemand met verstand van zaken van een V70/850 naar dat hok te gaan kijken.
Ik vind het lullig voor je, meen ik echt, maar je moet de schuld echt bij jezelf zoeken en niet in de auto.
Als jij de auto goed klaarmaakt, en dan bedoel ik dus niet op de houtje-touwtje manier (!) dan heb je een fijn rijdend ding er aan.  Maar schrik niet van de prijzen wat het je allemaal kost.  Bij dit soort auto's, net zoals bij welk ander merk dan ook, is een stage 0 onontkomelijk.  Of je moet een pak meer uitgeven en een auto met 'garantie' kopen bij een dealer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 08:50 #1333332 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic forum

Dirk342 schreef : had ik dus wel verwacht, vanaf het begin al, toen TS zich voorstelde op het 850forum....
TS is in mijn ogen niet helemaal eerlijk..... hij verwacht voor een appel en een ei, en liever nog minder, een V70 te hebben die tiptop in orde is.  Helaas pindakaas, dat kan gewoon niet.
Als jij een auto voor een drol koopt, moet je niet zeuren dat je er later nog een pak geld bij moet geven om het ding in orde te krijgen.
In dit geval geld echt (en het is weer eens bewezen voor de zoveelste keer): Goedkoop is duurkoop !
Daarbij heeft TS een auto gekocht, puur op het vertrouwen naar de verkoper toe, zonder ook maar met iemand met verstand van zaken van een V70/850 naar dat hok te gaan kijken.
Ik vind het lullig voor je, meen ik echt, maar je moet de schuld echt bij jezelf zoeken en niet in de auto.
Als jij de auto goed klaarmaakt, en dan bedoel ik dus niet op de houtje-touwtje manier (!) dan heb je een fijn rijdend ding er aan.  Maar schrik niet van de prijzen wat het je allemaal kost.  Bij dit soort auto's, net zoals bij welk ander merk dan ook, is een stage 0 onontkomelijk.  Of je moet een pak meer uitgeven en een auto met 'garantie' kopen bij een dealer.

Ik begrijp hieruit dat je mijn 'avonturen' met de V70 op het 850 forum een beetje gevolgd hebt. Ik heb de auto niet voor een appel en een ei gekocht. Valt me op dat die conclusie al snel wordt getrokken (niet alleen door jou) als een auto tussen de 1500 en 2000 euro kost, maar laten we wel wezen: het is een pak geld voor een auto van 14 jaar oud met (vaak) meer dan 4 ton op de teller. Alsof je dan geen enkele eis meer zou mogen stellen aan de kwaliteit van de auto of de staat van onderhoud. Wat zeker is misgegaan bij de aankoop van de V70 is het, door omstandigheden, tijdgebrek wat tot een onvolledige proefrit heeft geleid. Daarbij inderdaad teveel vertrouwd op het 'eerlijke' verhaal van de verkoper, die zelfs ook facturen kon overleggen van toch flink wat zaken die de afgelopen jaren waren vervangen. Later bleek dat de garage die het ding had onderhouden de auto rustig had APK gekeurd met een versleten fusee, kapotte ABS sensor en gescheurd spruitstuk. Duidelijk leerpunt (vast ook al vaker gezegd): APK zegt NIETS. Dus hier heb je een punt, dat is mijn eigen schuld.
Je sluit af met iets over de prijzen te zeggen, maar dan moet ik toch echt constateren dat de prijzen voor V70 onderdelen flink hoger liggen dan voor een 940.
Verder: je zult toch hopelijk beamen dat zo'n beetje elke V70 bezitter te maken krijgt, of heeft gehad, met een rotte carterventilatie, daardoor olielekkage bij de krukaskeerring, gescheurde spruitstukken, vastzittende achterste remklauwen, gare motorsteunen, kapotte ABS controllers, trillingen, krakende dashboarden en achterklepbekledingen en kapotte airco's? En ze hebben het allemaal, de V70's, tenzij de vorige gebruiker dit heeft aangepakt. Waar of niet? Ik vind dat nogal een lijst. Zeker als je bedenkt dat de V70 de modernere, betere variant/opvolger zou moeten zijn van de 700 serie verwacht je ook in de degelijkheid minstens hetzelfde niveau.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 08:52 #1333334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andersom
Enige relativering: ik ken ook voorbeelden van mensen die enorme pech hebben gehad met een 940 en nu zeer tevreden in een V70 of S70 rondrijden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 09:02 #1333336 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voordeel
Het enige aan de V70 dat beter was, was het geluid: hij is stiller dan de 940. Ik constateer, ook als ik met mijn garageman praat, dat de Volvo's t/m de 940 (ik rijd vanaf 1979 Volvo's) steviger en beter gebouwd waren. Daar komt natuurlijk de oprukkende electronica bij, die in de jaren de boel wel mooier en comfortabeler heeft gemaakt, maar niet betrouwbaarder. Velen met nieuwe Renaults, Saabs, Volvo's, BMW's etc kunnen dat beamen, zeker als je de auto langer dan 2 jaar rijdt. Mijn vader heeft een nieuwe Jaguar XF en raad eens? De lease jongens en meisjes hebben er natuurlijk geen last van: daar wordt de boel gewoon gerepareerd...en de reparatie dus snel vergeten.
Ik beweer dus niet dat het alleen een Volvo kwaal is, maar wel dat Volvo mij teleurstelt. Ze steken m.i. een deel van de winst door de electronica etc. goedkoper geworden productie in eigen zak en niet in kwaliteit zoals ze vroegerer wel deden.
Oh, ik heb 6 of 7stuks 245 gehad, een aantal 140's, twee amazon combi's en twee 940 estates. Allemaal met veel kilometers en de meesten op LPG. En er wordt hier doorgereden hoor! Tot en met de 940 kon je een Volvo kopen met 200.000 op de teller en er met goed onderhoud 2 tot 300 duizend bijzetten. Met de moderne auto's krijg je er allerlei kosten bij, die praktisch allemaal electronisch zijn. Portiersloten, binnenspiegels etc. en het gekke is: ze kosten allemaal boven de 300 euro....
Dus: 940 for ever (en anders een Subaru Forester??) Oei!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 09:05 #1333337 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Subaru

whitehorse schreef : Het enige aan de V70 dat beter was, was het geluid: hij is stiller dan de 940. Ik constateer, ook als ik met mijn garageman praat, dat de Volvo's t/m de 940 (ik rijd vanaf 1979 Volvo's) steviger en beter gebouwd waren. Daar komt natuurlijk de oprukkende electronica bij, die in de jaren de boel wel mooier en comfortabeler heeft gemaakt, maar niet betrouwbaarder. Velen met nieuwe Renaults, Saabs, Volvo's, BMW's etc kunnen dat beamen, zeker als je de auto langer dan 2 jaar rijdt. Mijn vader heeft een nieuwe Jaguar XF en raad eens? De lease jongens en meisjes hebben er natuurlijk geen last van: daar wordt de boel gewoon gerepareerd...en de reparatie dus snel vergeten.
Ik beweer dus niet dat het alleen een Volvo kwaal is, maar wel dat Volvo mij teleurstelt. Ze steken m.i. een deel van de winst door de electronica etc. goedkoper geworden productie in eigen zak en niet in kwaliteit zoals ze vroegerer wel deden.
Oh, ik heb 6 of 7stuks 245 gehad, een aantal 140's, twee amazon combi's en twee 940 estates. Allemaal met veel kilometers en de meesten op LPG. En er wordt hier doorgereden hoor! Tot en met de 940 kon je een Volvo kopen met 200.000 op de teller en er met goed onderhoud 2 tot 300 duizend bijzetten. Met de moderne auto's krijg je er allerlei kosten bij, die praktisch allemaal electronisch zijn. Portiersloten, binnenspiegels etc. en het gekke is: ze kosten allemaal boven de 300 euro....
Dus: 940 for ever (en anders een Subaru Forester??) Oei!

Die Subaru link snap ik wel. Heb zelf, voor dat ik aan de 700 serie begon, twee Legacy's op lpg gereden. Met de 2-liter boxermotor. Zeer fijne en betrouwbare wagens. Minstens zo degelijk als een eh....940.

• Lex Stax (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 09:25 #1333338 door Lex Stax (GAST)
Beantwoord door Lex Stax (GAST) in topic 940 en V70
Heb een S80: probleemloos en een bijzonder fijne auto! Ander gevoel, ben het helemaal met Jan eens. Alles is gewoon beter:
  • stiller,
  • comfortabeler,
  • veeeeeel ruimer van binnen,
  • veel beter geluid van de stereo,
  • veiliger,
  • sneller,
  • zuiniger (1 : 12 S80 versus 1 : 8 V90)
maar, ... de fijnste auto blijft de 780 :-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 09:28 #1333339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vast en zeker
maar als je merkentrouw wilt verdienen, moet je alle door jou geproduceerde auto's goed maken en niet sommige....
En een 780 heb ik inmiddels ook (met gebreken, maar dat komt aantoonbaar door tekort aan onderhoud!)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 09:28 #1333245 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1997

alexvanbemmel schreef : Uit welk jaar komt jouw V70? Ik rijdt sinds een paar weken een V70 uit 2000 (dus niet het 850 model) en dat is echt een heerlijke auto die comfortabel rijdt. Over onderhoud van deze kan ik nog weinig zeggen, wel dat de 740 een ook doorlopend project was om acceptabel rijdend te houden. De 700/900 kunnen trouwens ook notoir trillen (cardan, achteras, voorwiellagers) en zijn in mijn ogen wel aangenaam om te cruisen maar ook niet te stil. Mijn V70 staat een prima gesprek toe als je 140 rijdt en dat was in de 740 wel anders.
Maar wat betreft het echte autogevoel heb je zeker gelijk; een 700/900 heeft een hele aangename beleving qua rijden en 'beleving'.
gr Alex

Mijn V70 is uit 1997. Een vroege V70 dus, want daarvoor was het inderdaad een 850. Nu schijnt de V70 bij zijn introductie op 1400 punten te zijn verbeterd ten opzichte van de 850, maar je vraagt je bijna af op welke punten dan. Ik weet nog dat ik dacht: ik wil een vroege V70, dan weet ik zeker dat het nog een échte Volvo is. Want laten we eerlijk zijn: het daarop volgende model, vanaf 2001 meen ik, is natuurlijk eigenlijk een Ford Mondeo met een ander jasje aan.
Hoe dan ook, mijn aanname wordt eigenlijk in zijn geheel niet waargemaakt. Auto doet fragiel aan, en met een heus gezin met vrouw, 2 kids en een hond wil je geen fragiele auto, althans niet ik. Oh ja. Vergeten nog in de opsomming: de airco. Drama. Schijnt ook een bekend zwak punt te zijn bij de V70. Werkt zelden zoals het hoort. Verdamper, magneetkoppeling en andere onderdelen begeven het bijna altijd. En nog even klagen: rammelen van binnen. Dashboard zit bij bijna alla V70's los (en kraakt als een gek!), maar ook de acherklepbekleding is zwak en laat bijna altijd los. Microswitches in achterklep zijn ook slecht trouwens. Let wel, dit zijn kennelijk bekende zwakke punten, zo constateer ik na een maand lang intensief te hebben doorgebracht op het Volvo 850 forum.
Zucht.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2011 10:21 #1333343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu al heimwee....

Wouter1973 schreef :

Dirk342 schreef : had ik dus wel verwacht, vanaf het begin al, toen TS zich voorstelde op het 850forum....

Ik begrijp hieruit dat je mijn 'avonturen' met de V70 op het 850 forum een beetje gevolgd hebt. Ik heb de auto niet voor een appel en een ei gekocht. Valt me op dat die conclusie al snel wordt getrokken (niet alleen door jou) als een auto tussen de 1500 en 2000 euro kost, maar laten we wel wezen: het is een pak geld voor een auto van 14 jaar oud met (vaak) meer dan 4 ton op de teller. Alsof je dan geen enkele eis meer zou mogen stellen aan de kwaliteit van de auto of de staat van onderhoud. Wat zeker is misgegaan bij de aankoop van de V70 is het, door omstandigheden, tijdgebrek wat tot een onvolledige proefrit heeft geleid. Daarbij inderdaad teveel vertrouwd op het 'eerlijke' verhaal van de verkoper, die zelfs ook facturen kon overleggen van toch flink wat zaken die de afgelopen jaren waren vervangen. Later bleek dat de garage die het ding had onderhouden de auto rustig had APK gekeurd met een versleten fusee, kapotte ABS sensor en gescheurd spruitstuk. Duidelijk leerpunt (vast ook al vaker gezegd): APK zegt NIETS. Dus hier heb je een punt, dat is mijn eigen schuld.
Je sluit af met iets over de prijzen te zeggen, maar dan moet ik toch echt constateren dat de prijzen voor V70 onderdelen flink hoger liggen dan voor een 940.
Verder: je zult toch hopelijk beamen dat zo'n beetje elke V70 bezitter te maken krijgt, of heeft gehad, met een rotte carterventilatie, daardoor olielekkage bij de krukaskeerring, gescheurde spruitstukken, vastzittende achterste remklauwen, gare motorsteunen, kapotte ABS controllers, trillingen, krakende dashboarden en achterklepbekledingen en kapotte airco's? En ze hebben het allemaal, de V70's, tenzij de vorige gebruiker dit heeft aangepakt. Waar of niet? Ik vind dat nogal een lijst. Zeker als je bedenkt dat de V70 de modernere, betere variant/opvolger zou moeten zijn van de 700 serie verwacht je ook in de degelijkheid minstens hetzelfde niveau.

Goed lezen.
Dirk zegt ook dat de prijzen aan de hoge kant liggen. Carterventilatie (en daardoor keerringen) vallen ook onder goed onderhoud. De ventilatie moet "officieel" ook om de 40 a 50 K vervangen/gereinigd worden. Alleen doet dit bijna niemand. Zelfs de dealer niet.
Je hebt gewoon een auto gekocht met achterstallig onderhoud, dit zelf niet gezien en/of te goed van vertrouwen geweest en nu draai je voor de kosten op. Als je je 850/v70 netjes onderhoud vallen de kosten best mee. Rij zelf al  weer 7 jaar in m'n 850 hou het onderhoud netjes bij en heb nooit de problemen die jij hier omschrijft. Het enigste echte zwakke punt is idd de airco.

Willem

Moderators: Jerry Stam