Slecht nieuws waar 940 bij betrokken is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 19:24 #1310841 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Enige zelfkennis
Kan geen kwaad, als bij mij alle vergelijkbare  "foutjes" die ik in een Volvo gemaakt heb op deze manier afgelopen zouden zijn, dan zou ik nooit meer uit de gevangenis gekomen zijn, als ik de redenatie van enkele mede leden moet volgen.

Dus, wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Bert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 19:28 #1310840 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic De menselijke factor.
99% van alle ongelukken zijn te wijten aan menselijk falen. En soms heeft dat dramatische gevolgen zoals nu in Heerenveen. Achteraf weten we allemaal hoe het niet gemoeten had. Er zijn in dit geval( voor zover bekend) geen drank/drugs in het spel of andere grove nalatigheden. Gewoon even niet goed opletten. Met dramatische gevolgen. Maar om nu te roepen de cel in met die vrouw en andere populistische kreten gaat mij een brug te ver. Zonder iets af te doen aan de gevolgen voor die oude man en zijn dierbaren. Zoiets is verschrikkelijk. Maar er is ook nog iets als het noodlot. En, hoewel de moderne mens geneigd is om te denken dat je alles kunt regelen en vastleggen in wetten, straffen etc., deze zaken gebeuren dagelijks overal ter wereld. De pech hebben om net op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn. Leven is de meest dodelijke bezigheid die ik ken. Ik ben op mijn 22ste ook bij een ongeluk op een schip betrokken geweest (door een orkaan) waarbij mijn collega om het leven gekomen is en ik het geluk heb gehad dat ik het net wel heb overleefd. En ik realiseer me vanaf die dag dat je leven( of dat van de mensen die je dierbaar zijn) in 1 seconde afgelopen kan zijn. Zoals hier eerder gezegd: dat is het noodlot dat je kan treffen.
Iedereen maakt fouten en schat zaken soms verkeerd in. Dat hoort nu eenmaal bij de mens. Anders is het als het grove fouten zijn zoals rijden met drank, artsen die onzorgvuldig handelen, noem het maar. Dan is een straf wel degelijk op zijn plaats.
Daarom kan ik Richard's(EndlessQuest) conclusie om niet meteen zo hard over een ander te oordelen voor 100% onderschrijven.

Groeten, Jan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 19:33 #1310842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel triest...
Vooral heel triest. Ik krijg zelf ook niet het gevoel wat ik wél krijg bij een ongeval met dodelijke afloop waar dronken bestuurders bijvoorbeeld bij betrokken zijn. Die vragen om straf , om 'wraak' van de maatschappij en de betrokkenen om het zo maar te stellen. In dit geval is een moment van onachtzaamheid, zoals ik het interpreteer, ramzalig afgelopen, niet alleen voor het slachtoffer waarschijnlijk. De bestuurster zou heel goed voor de rest van haar leven getekent kunnen zijn, in tegenstelling tot sommige dronkenlappen die wroegingsloos straf ondergaan en dan daarna  wéér bezopen op pad gaan..... Is dus gelijk de vraag gesteld wat gevangenisstraf zou kunnen toevoegen. ( Waarmee ik niet wil zeggen dat hier niets 'tegenover' zou moeten staan...) Maar hoe dan ook intriest, en ik sluit me aan bij de opmerkingen hierboven dat iedereen wel eens momenten beleefd heeft in het verkeer of daarbuiten waar je ( achteraf ) blij bent dat het zo goed is afgelopen.... Helaas voor deze mensen kunnen zij dit niet zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 19:48 #1310846 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jan,
Je hebt gelijk, dit zijn moeilijke zaken. Het Belgisch strafrecht is anders dan in Nederland buiten de jury. Als iemand uiteindelijk na vele zittingen veroordeeld is voor een strafbaar feit, wordt dat meestal enigszins doorgetrokken naar een zaak met dezelfde omstandigheden. Hoe kan het ook anders? Je kunt geen andere kant op als strafrechtelijk orgaan. Gelijke rechten en strafmaatregelen. Het blijft een diep triest ongeval voor beide partijen dat onderzocht moet worden. En moeilijk.
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 00:26 #1310881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic BesteTom
Ben je op de hoogte van consequentie's van een puntenrijbewijs ?
In Frankrijk is het al jaren ingevoert met zeer vervelende en onredelijke  gevolgen. Misschien is het een goed idee je hierin te verdiepen, en wellicht je uitspraken aanpast op de nieuwe gegevens..
Wat ik in dat hele verhaal tamelijk onbegrijpelijk vind : Hoe kan je uit een wegrijdende auto stappen? Als je de rem loslaat ,met 1 voet eruit..
Doe je toch je voet terug, zou je bedenken.
Maar goed, ik was er niet bij, en zo vele van ons niet..
Mvg, Rolf

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 00:41 #1310887 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Uit een wegrijdende auto stappen.
Hallo Volvisti
Waarschijnlijk heeft de zwaartekracht even tijd nodig gehad, om de auto in beweging te krijgen.
Maar het kan ook op een vlakke vloer.  Een paar decennia geleden liep ik stage bij een dealer in dat-merk-waar-we-nu-gelukkig-vanaf-zijn.  Er liepen twee wat excentriekere figuren rond.  De ene was topmonteur en erg goed in het "bloed onder de nagels uithalen" van de ander.  De ander was poetser/manusjevanalles, goed in het etteren van iedereen en slecht in incasseren.  "De ander" zit in een stilstaande Transit, met lopende dieselmotor, als "de ene" "iets" doet, waardoor "de ander" roodgloeiend wordt.  En onmiddellijk uit de bus springt.  Die daarop achteruit de wekrplaats uit wil.  En daarbij gehinderd wordt door de poort, die het vertikte om even snel een metertje op te schuiven.  Poort ontzet, vouw in de achterkant van de bus van boven tot onder...
Iedereen doet domme dingen, de een wat meer dan de ander.  Vaak gaat het goed, soms is er alleen materiele schade, maar helaas komt het ook voor, dat er personen bij betrokken zijn.
groetjes
Mathy

• Frank van der Zee (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 20:23 #1310957 door Frank van der Zee (GAST)
Beantwoord door Frank van der Zee (GAST) in topic Wel
een mooie dood. Hopelijk niet te pijnlijk. Diep in de tachtig, krak, weg, onder een volvo. Hmm, het kan slechter.
Mazzel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 20:37 #1310961 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen volvo

van een eenzijdige aanrijding gesproken:
<a href=" www.telegraaf.nl/binnenland/9369068/__Ma..._zichzelf_aan__.html "> www.telegraaf.nl/binnenland/9369068/__Ma..._zichzelf_aan__.html
Voor zover er bij ongelukken "gestraft"moet worden; die  man is wel genoeg gestraft dacht ik zo ...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 20:48 #1310966 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelijke monniken

rudiger schreef : Voor zover er bij ongelukken "gestraft"moet worden; die  man is wel genoeg gestraft dacht ik zo ...

nou deze mag wel een celstraf, tjonge wat een domme fout! 

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2011 17:32 #1311010 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic gelijk(e) kappen

Mr.Mukkes schreef :

rudiger schreef : Voor zover er bij ongelukken "gestraft"moet worden; die  man is wel genoeg gestraft dacht ik zo ...

nou deze mag wel een celstraf, tjonge wat een domme fout! 

Gelukkig mag men in Nederland fouten maken, strafbare feiten plegen daarentegen, het woord geeft het al aan, dienen uiteraard te worden bestraft. Het is echter voor mij onmogelijk uit te maken óf en in hoeverre er in de beschreven casus inderdaad strafbare feiten zijn gepleegd. Dit was míjn uitspraak, en daar zult u het mee moeten doen, Niels.

Moderators: Jerry Stam