Slecht nieuws waar 940 bij betrokken is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 06:33 #1086134 door V700 register
Slecht nieuws waar 940 bij betrokken is is gemaakt door V700 register
Las vanochtend deze twee berichten, daar wordt je niet vrolijk van.
<a href=" www.telegraaf.nl/binnenland/9361390/__Do..._H_veen__.html?p=3,1 " target="_blank">LINK
<a href=" www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=4642 " target="_blank">LINK 2

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 06:58 #1310753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ..
Volvo ! Geen half werk..

Het gaat hier natuurlijk niet om de Volvo, maar om de domme doos die de handrem niet aangetrokken heeft.
Rijbewijs afpakken en in de cel met dat mens !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 07:59 #1310758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goh
Wat een ontzettend akelig ongeluk tijdens een feestelijk gebeuren!
En wat een vreselijk vervelend commentaar van Jelmar. Sommige kleine fouten (of defecten) hebben grote gevolgen hoor!
En domme doos????? Respect voor anderen???

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 08:21 #1310760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gaan we weer.
Dat kleine fouten grote gevolgen kunnen hebben weet ik heel goed (ik werk namelijk op een raffinaderij.........) daarom moet je goed je hersens erbij houden!Je auto niet op de handrem (of in P zetten bij automaat) terwijl je op een helling staat ?Dat valt bij mij in de categorie on-nodige fouten, en dat heeft iemand zijn leven gekost.Zo kan ik je een lijst geven met ongevallen bij ons op de raffinaderij, met dodelijke, bijna dood en andere ongevallen die ontstaan zijn door niet na te denken niet op te letten of soortgelijk.Zulk soort mensen worden ook per direct van het terrein verwijdert(en soms nog op staande voet ontslagen ook) ! En terecht als je het mij vraagt !
Dus nee niet zomaar een willekeurige ondoordachte reactie van mij.Ik weet heeel goed waar het over gaat.Een zeer treurig (onnodig) ongeval in mijn ogen, en ik voel mee met de familie van de overledene.
Juist het feit dat het heel simpel had kunnen worden voorkomen maakt mij kwaad.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 09:04 #1310765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaan we weer 2
"Gaan we weer" ???. Als je dit steeds hebt, zou je eens kunnen nadenken over je eigen reacties?
Bijna elk ongeluk had voorkomen kunnen worden, daarom heet het een ongeluk.
Verder weet je helemaal niet of de auto wel/niet op de handrem stond, misschien was de handrem niet voldoende sterk voor de steile helling?
Maar blijf gewoon zo naar de dingen kijken hoor, van mij mag het. Nét zoals dat ik erop mag blijven reageren zolang ik niet scheld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 09:27 #1310766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gewoon ontzettend domme actie
Zal wel weer te maken hebben met stress van het moment enzo... maar uberhaupt op het laatste moment nog even je tas pakken en dan al helemaal handrem vergeten is gewoon ontzettend dom, mag best gezegd worden..

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-03-2011 09:33 #1310769 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Doodzonde
Verschrikkelijk! Vreselijk voor de familie en de vrienden.
"Even om haar tas te pakken"...jammer, dat dit een leven heeft moeten kosten.
Waarom had ze haar tas dan niet bij zich toen ze de wagen op die plek neerzette? geen sleutels in haar tas?
Als de handrem dan niet sterk genoeg is, zet hem dan in de versnelling of in de P
Ik heb mezelf standaard aangeleerd hem altijd in de versnelling te laten staan, en waar nodig, zelfs nog met handrem erbij op.
Natuurlijk ook een shit ervaring voor mevrouw, die zal nog een tijd in 'shock' zijn, hopelijk komt het goed, en mag ze er erg veel van leren.
Ik reed donderdagavond nog in Heerenveen, en kwam tegen, een zooitje politieauto's, ambulance en een brandweer wagen.
Dacht al, er zal vast wat loos zijn.
Harnt, volgens mij heb ik met jou nog een "hellingproef" moeten doen in die parkeergarage op die helling, tijdens mijn rijlessen met jou, paar jaartjes terug.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 09:50 #1310773 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aan de hand van oppervlakkige /,niet complete info
Zou je gemakkelijk een mening kunnen vormen, die later bijgesteld dient te worden.
Let wel: iedereen maakt fouten. Zeker in het verkeer. Het is maar goed dat we voor dit soort gevoelige kwestie's niet zijn aangewezen op "burgerrechtbanken" met razendsnelle oordelen..
Mvg, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 10:08 #1310777 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Straf?
Ach, straf, dat staat grotendeels los van de domheid van een ongeval. Aan de andere kant zie ik dit op het eerste gezicht op gelijke hoogte staan met 'sms-end' een fietser van zijn sokken rijden. Ben je met een auto bezig, hou het daar dan bij en ga niet 1000 andere zaken ondernemen.
Je handrem vergeten is verder per definitie dom, een feit. Of je het beestje bij naam wil noemen is een tweede. Met vergelijkbare ongelukjes zonder ernstige afloop kon ik ook niet stoppen mijzelf tegen m'n hoofd te slaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 10:18 #1310778 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gerelateerd
Ik heb mij dat al eens eerder afgevraagd :

1)  Tot welk hellingspercentage blijft een auto met gewone versnellingsbak in zijn     eerste versnelling staan ( wanneer gaat hij door zijn compressie heen rollen )
2)  Tot welk hellingspercentage blijft een auto met automatische versnellingspak      staan, als hij in P staat.
3)  Tot welk hellingspercentage moet een handrem een auto kunnen blokkeren.     ( zijn daar standaardnormen voor )

Moderators: Jerry Stam