Slecht nieuws waar 940 bij betrokken is

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 10:28 #1310780 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Antwoord.

Pierre van Aert schreef : 2)  Tot welk hellingspercentage blijft een auto met automatische versnellingspak staan, als hij in P staat.

P is volgens mij een full-lock, dus ik denk dat de limiet is, het profiel op je band, oftewel de wrijving.Denk dat ie eerder zal glijden, dan door de P heen rollen

Pierre van Aert schreef : 3)  Tot welk hellingspercentage moet een handrem een auto kunnen blokkeren. ( zijn daar standaardnormen voor )

Ja, is er.Als ik me niet vergis, 5,2 m/s2 remvertraging.Dat kan je natuurlijk helemaal uit zitten rekenen, maar het zou overeen komen met grofweg blijven staan op een 16% helling.In Nederland dan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 11:34 #1310785 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic parkeren

Pierre van Aert schreef : 1)  Tot welk hellingspercentage blijft een auto met gewone versnellingsbak in zijn     eerste versnelling staan ( wanneer gaat hij door zijn compressie heen rollen )

Wel eens gehoord dat bij parkeren op een helling omhoog de bak in achteruit moet staan.
Als de motor door zijn compressie wordt geduwd en hij draait andersom zou de distributie kunnen slippen omdat de spanner-constructie daarom niet berekend is. Maar kan ook een fabeltje zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 11:40 #1310786 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afhankelijk

Piet22 schreef : Wel eens gehoord dat bij parkeren op een helling omhoog de bak in achteruit moet staan.

Lijkt me dan wel afhankelijk of de voorkant naar beneden of naar boven wijst ?Ik parkeer het liefste dwars op de helling, mits de situatie het toelaat natuurlijk. Wel oppassen als je het portier aan de lage kant opent, maar geen gevaar van wegrollen/slippen.Ik denk trouwens dat je eerder door de compressie gaat dan dat je banden hun grip verliezen. Wellicht is de hoogste versnelling (bij een handbak) nog de beste oplossing.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 12:57 #1310794 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Helling

henk 940LPT schreef :

Piet22 schreef : Wel eens gehoord dat bij parkeren op een helling omhoog de bak in achteruit moet staan.

Lijkt me dan wel afhankelijk of de voorkant naar beneden of naar boven wijst ?

Als jij op een helling parkeert met de neus naar beneden, zou jij dat dan een helling omhoog noemen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:15 #1310799 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Juist....

whitehorse schreef : "Gaan we weer" ???. Als je dit steeds hebt, zou je eens kunnen nadenken over je eigen reacties?
Bijna elk ongeluk had voorkomen kunnen worden, daarom heet het een ongeluk.
Verder weet je helemaal niet of de auto wel/niet op de handrem stond, misschien was de handrem niet voldoende sterk voor de steile helling?
Maar blijf gewoon zo naar de dingen kijken hoor, van mij mag het. Nét zoals dat ik erop mag blijven reageren zolang ik niet scheld.

Meneer Steverink, u mag doen wat u wilt, het is een vrij land.
Maar mijn levenservaring is namelijk heel anders.

Zal het niet hebben over de foutjes die chirurgen maakten waardoor mijn vader invalide werd. En waar vervolgens heel makkelijk op gereageerd werd; ik quote: 'tja.. Foutje kan gebeuren he'

En dit is pas 1 voorbeeld, mijn vader is inmiddels 10 jaar geleden overleden, mede door -grove- fouten van anderen.

En DAT is dus de reden waarom ik zo reageer op zulk soort verhalen.

TADA; weer een mysterie over de 'botte' Jelmar boven tafel.
Wat dat betreft heeft het leven in de korte tijd een aantal behoorlijk harde lessen geleerd, iets wat iemand zijn karakter mede bepaald.

Dus iemand die door een afgrijselijk stomme fout iemand anders zijn leven kost... Nee dat gaat er bij mij echt niet in.
Denk ervan wat je wilt, ik zal er niet minder om slapen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:40 #1310805 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle feiten kennen
Een les die ik in mijn leven heb geleerd is dat je niet moet oordelen voordat je alle feiten kent.
Zo zou de handrem bijvoorbeeld niet strak genoeg aangetrokken hebben kunnen zijn, hoe lang moet je dan de cel in???
Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 14:54 #1310806 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist een lage versnelling

henk 940LPT schreef : Ik denk trouwens dat je eerder door de compressie gaat dan dat je banden hun grip verliezen. Wellicht is de hoogste versnelling (bij een handbak) nog de beste oplossing.

Juist de laagste versnellingen! Een auto in de 5 kun je bijna met de hand door de compressie duwen.. Je kunt het ook met een diesel proberen, op contact, en zodra hij heel langzaam rolt, kopeling in de 2 laten opkomen en hij slaat al aan, in de 1 lukt dit niet omdat hij dan niet door de compressie gaat.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 15:02 #1310808 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic (ver)oordelen?
"God Himself Sir, does not propose to judge a person untill the end of his days".
Mee eens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 15:14 #1310809 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geleerd
Mijn mening, mijn kijk op deze dingen, mijn gedachte, mijn ervaring

Ik weet niet hoe het met de rest van de mede mens is maar tijdens mijn rij lessen is mij geleerd pas uitstappen als de auto veilig blijft staan en je veilig uit kunt stappen,
in het geval van deze vrouw kon zij niet veilig uitstappen want de auto ging weer rollen=is dus niet veilig, handrem had ze er niet op getrokken want ze was even snel uitgestapt (wordt gemeld voor haar hand tas) dus veilig handelen doet ze dan ook niet, is mischien een ongeluk of een Foutje maar er is wel een dode bij gevallen. en elk wel denkend mens die een beetje verstand heeft en zich bezig houd met enige veilig heid stapt niet uit een auto om een verekte hand tas te pakken, dus ik snap Jelmar zijn opmerking volledig, want het zou je vader maar zijn die plat gereden wordt door een volvo bestuurd door een vrouw die nog even haar Hand tas wil pakken, ik zou (persoonlijke Mening) dat mens dr rijbewijs afpakken die man zijn begrafenis laten betalen + een schade vergoeding en ze zou een curus Veilig rijden moeten volgen en haar rijbewijs opnieuw halen.   ze zal ook best geschrokken zijn maar vrouwen kunnen multitasken dan kunnen ze ook veilig rijden maar veel vrouwen kunnen niet eens multitasken die hebben al problemen met een ding te doen.
Vandaag op het nieuws elke bestuurder een punten rijbewijs en niet alleen de jongeren, ik juich dit toe ,doen zeker doen en na elke 10 jaar een rijvaardigheids en theorie test eens even kijken of de mensen die al 30 of meer rij jaren ervaring hebben het dan ook nog hebben. Persoonlijk vind ik dit een hele goeie, wat ze ook voorgesteld hebben is dat jongeren vanaf 17 jaar mogen beginnen met rijlessen dat vind ik een heel slecht idee want op mijn 18de had ik het inzicht nog niet toen ik op mijn 23ste mijn rijbewijs haalde ik zou dus eerder zeggen dat ze pas vanaf hun 21ste een rijbewijs mogen halen maar goed dat is MIJN mening.

Tom.
(die regelmatig een heel ander inzicht heeft dan heel veel anderen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 15:39 #1310810 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Balk, splinter
Had jij nou niet laatst met jouw geschorste auto tóch op de openbare weg gereden? Je hebt toch ook geleerd dat dat niet mag? Hoeveel punten zou dat kosten?
En wat nou als je dan iemand had aangereden? (Ongelukjes zitten in een klein hoekje) Dan hadden we hier nu allerlei emotionele reacties gelezen hoe onverantwoord het is om met een geschorste en dus onverzekerde auto te gaan rijden en dat je zulke domme aso`s het rijbewijs moet afpakken, in de bak moet smijten etc.
Waarmee ik maar wil zeggen, we doen allemaal wel eens dingen die achteraf gezien niet zo slim zijn. Maar niet iedereen heeft de "pech" dat er ook dramatische gevolgen zijn. Dus misschien moeten we niet zo hard oordelen over elkaar.

Moderators: Jerry Stam