Oproep tot kuiser taal gebruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 15:37 #1308317 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De plank
Beste Valentijn,ik begrijp in principe wat je bedoeld maar in je verdere posts sla je m.i. volkomen de plank mis. Anders gezegd, ik vind het e.e.a. zelfs getuigen van grove minachting en onderschatting.Ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren (sop en kool en zo), maar je gaat me iets te ver. En helaas ben je een voorbeeld van passieve onverdraagzaamheid hier op het forum.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 15:52 #1308324 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste Volvovrienden, De
Beste Volvovrienden,
De toevoeging mij gedaan in een vorige posting laat ik voor rekening van de poster. Jegens niemand koester ik enige minachting, al helemaal niet grof. Wel is het zo dat ik tegenover schuttingstaal en krachttermen minder verdraagzaam ben.
Daaraan heb ik uiting gegeven, en een oproep gedaan woorden zo zorgvuldig mogelijk te kiezen. Kennelijk wordt dit niet breed gedeeld. Dat weten we dan ook weer. Morgen weer over tot de orde van dag dan maar.
Overigens merk ik aan sommige posters dat ze de indruk hebben dat het mij om spelfouten, rond taalgebruik, dialect, of bargoens. o.i.d. gaat. Dit is niet zo. Dat heb ik ook nergens geschreven. Het gaat mij om krachttermen en schuttingstaal. Staat overigens ook gewoon in het siteregelement, alleen is er kennelijk ruimte tussen de invulling van de regels en hoe ik ze interpreteer.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 16:03 #1308327 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic +1
@Jelmar
+1

Verder, iedereen in z'n waarde laten lijkt mij het beste,...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 16:32 #1308338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo is t

Postma schreef : @Jelmar
+1
Verder, iedereen in z'n waarde laten lijkt mij het beste,...

Zo is het ook maar net.
Valentijn klaagt niet over geaffecteerd praten of dure woorden gebruiken, maar een bewustwording van grof taalgebruik.
En ja, ik denk er ook niet altijd over na, maar het is best zinnig dat iemand even zich iets afvraagt en dat collectief in de groep gooit.
Of je er wel of niet gehoor aan geeft, dat ligt aan je zelf. Maar dat is ook een vorm van beschaving lijkt me. Net zoals iemand in zijn waarde laten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 18:19 #1308353 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maatschappelijke achteruitgang
Wat een overdreven reakties,

Ik ben ook maar een gewone jongen met vet aan mijn handen en ben het Nederlands schrijven ook niet machtig, maar ik ben het zeker met de eerste post eens,

Vloeken en schuttingtaal vind ik erg jammer, hoewel ik me weer niet aan Jan l*l stoor, maar een post zoals die van Tomaat vind ik erg kwetsend. sterker nog, gewoon asociaal in een topic als deze!

Maar goed de wereld veranderd, ondertussen is een liedje op de radio met de titel F*ck you al snel een hit en vinden we vloeken e.d. ook al heel gewoon. Dat ik me daar aan stoor zal wel aan mijn leeftijd  (35)  en achtergrond liggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 18:59 #1308355 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hahaha
wel leuk eigenlijk dat dit topic op Zondag gestart is ennuh Niels welkom in de grote boze wereld, ik ga zo wel naar de kerk is het dan weer goed?

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 19:14 #1308358 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic tomaten gooien
<a href=" www.allejezus.net/2010/05/gij-zult-den-n...heeren-uws-gods.html ">Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken, bovendien had Jezus een andere achternaam dan jij die opmeldt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 19:20 #1308360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schelden
Frans T*m**t......!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 19:28 #1308363 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel

Tomaat schreef : wel leuk eigenlijk dat dit topic op Zondag gestart is ennuh Niels welkom in de grote boze wereld, ik ga zo wel naar de kerk is het dan weer goed?

Ik noem niet snel iemand simpel, maar hier komt wel iemand voor in aanmerking.... Tjonge jonge. Geloof ligt bij veel mensen toch wel erg gevoelig. Dan krijgen deze mensen toch erg de neiging anderen te kwetsen. Jammer. Als er in het verleden vervelende dingen zijn gebeurd, kun je daar best met iemand over praten, daar zijn goede psychologen voor. Dit is mijn laatste reactie, u vecht het samen nog maar verder uit....
Laten we de aandacht maar op dingen richten als oliefilters, MBC's, etc etc. En laat vooral een ander in zijn waarde.
Al zal dat voor niet iedereen makkelijk zijn....

Met vriendelijke groet,Alwin Braam
333.333 km, 940 Malmo Estate AUT 1996 2.3 B230FK, LPG G3

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 19:50 #1308371 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de grap ontgaat mij

Tomaat schreef : wel leuk eigenlijk dat dit topic op Zondag gestart is ennuh Niels welkom in de grote boze wereld, ik ga zo wel naar de kerk is het dan weer goed?

ik heb geen idee of het dan weer goed is, ik kom nooit in de kerk, maar ik probeer wel met een ander rekening te houden.........

Moderators: Jerry Stam