Oproep tot kuiser taal gebruik
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan je gevoel niet echt laten zien met een toetsenbord dus komt het soms misschien een grof over.
Maar je hoeft het niet te lezen, is en blijft een openbaar forum toch?
Als je hier al moeite mee heb op een forum ben je toe aan vakantie, denk ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat woord bestaat niet eens. "Obergeil" wel. En dan betekent het niet dat men zeer veel trek heeft in geslachtsgemeenschap, maar dat men iets meer dan geweldig vindt.achnaton schreef : Übergeil (dubbel fout vanwege de associatie die ik met über in een ander verband maak)
groetjes
Mathy
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- André Struis
- Nieuw lid
-
Plat liggende tarwe op het land.......... (geen graancirkels)
Geil is dus gewoon Nederlansch.
`Laat je niet verneuken`, iets weg nukken` ook gewoon NL
Taal leeft nu eenmaal.
- André Struis
- Nieuw lid
-
M'n overbuurvrouw................
Een paar keer op de Thee geweest, met vragen zoals; Kut, Lul, pijpen, Zaad-schuur, Rimmen, kennnen jullie die uitdrukkingen nog?
(Ik geef pas antwoord als je kut laat zien...........)
Ja beetje raar, die vragen, maar ik ben een boek aan het schrijven over het taalgebruik van jongeren rond 1900 tov 2000.
Boek nooit gezien, wel het boek; "te oud, ben je bedonderd"
Lees ook: <a href=" www.masoeme-abbarin.nl/Keetje/ "> www.masoeme-abbarin.nl/Keetje/
Helemaal niet Off-topic; tot haar dood Volvo 340 gereden (trutten schudder met jarretel aandrijving, neuk-kia-car-kut, vagina-tie systeem)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kan wel eens 'grof' overkomen voor een ander, maar denk persoonlijk dat je er niets aan moet doen. Je krijgt dan een bepaald taalgebruik wat misschien in strijd weer is met het hedendaagse.
Internetafkortingen, zoals: LOL, WTF, ff, etc. zijn aan de orde van de dag. Net zoals 'straattaal'. Zijn beduidend anders als het geschreven woord, komt anders over.
Wie kent de oude uitdrukkingen nu niet van 'meier', 'rooitje', 'joet', etc. Werd vroegah alleen door handelaren en kampers gebruikt. Als iemand dit in een gezelschap gebruikte omdat hij er dagelijke mee bezig was, werd deze al bestempeld als kamper / handelaar. Grote onzin natuurlijk en ik denk ook niet dat je dat moet willen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heet Bargoens, Dirk342. Er is zelfs een woordenboek die het Bargoens vertaald.
- V700 register
- Nieuw lid
-
achnaton schreef : Übergeil (dubbel fout vanwege de associatie die ik met über in een ander verband maak)
Zolang we weten wat er bedoeld wordt vind ik het goed.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vind je nu wel erg lomp.Maar sommige mensen willen nu eenmaal forceren.
Ik maak me niet zo druk om het taalgebruik, maar vloeken kan ik me wel aan storen.Nu dus ook.
Doel bereikt Frans?