Oproep tot kuiser taal gebruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 10:47 #1308271 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Quod erat demonstrandum
Beste Volvovrienden,
Voorwaar een verhelderende kijk op het diepere gedachtenleven van enkele forumgebruikers.
Sommigen reppen van een taal die leeft en ontwikkelt. Leven en ontwikkelen impliceren groei. Deze wijze van taalgebruik betreft geen groei, het vervlakt, vernauwt, en versimpelt. Dan spreekt men eerder van deformatie.
Enfin, het leidt bij mij weer tot geheel nieuwe inzichten. Hartelijk dank dus aan de posters dat ik mijn kennis heb kunnen verbreden (niet verdiepen) aan hun bijdragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 10:49 #1308272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goh
Laat ik voorop stellen dat de boodschap op dit forum verkondigd wordt, toch van een redelijke factor is. Daarvoor kijk ik hier wel eens. En ik ben het dan inderdaad eens met de topicstarter om ook op de verpakking te letten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 11:17 #1308276 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze misschien wel....

achnaton schreef : Sommigen reppen van een taal die leeft en ontwikkelt. Leven en ontwikkelen impliceren groei. Deze wijze van taalgebruik betreft geen groei, het vervlakt, vernauwt, en versimpelt. Dan spreekt men eerder van deformatie.
Enfin, het leidt bij mij weer tot geheel nieuwe inzichten. Hartelijk dank dus aan de posters dat ik mijn kennis heb kunnen verbreden (niet verdiepen) aan hun bijdragen.

Deformatie is in essentie ook een vorm van groei. Er staat nergens geschreven welke richting taal moet uitgaan om te spreken van groei. Dus mag je hier spreken van persoonlijke invulling wat groei van taal betreft.
Echter nieuwe inzichten verkrijgen (verbreding van uw kennis) is ook een vorm van groei, dus beste Achnaton, stiekum toch gegroeid in taal. (slim gedaan! )

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 11:30 #1308278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuke poging
Beste Volvovrienden,
Deformatie is in essentie geen vorm van groei, echter; vormverandering, vervorming of misvorming. Enfin, allemaal semantiek. De boodschap is wel duidelijk.
Tot nu toe kende ik slechts één vorm van groei die kleiner maakte, nl. een gat in de heg. Nu ken ik er twee, het taalgebruik alhier is kennelijk de tweede.....
Soms is vermeerdering van kennis, vermeerdering van leed.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 12:26 #1308286 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je geeft zelf al het antwoord:
"Maar goed, dat is geen schuttingstaal en dat zal dan wel komen doordat ik een beetje moeilijk met de huidige tijd mee kom ....."
Hier geef je zelf al antwoord op je probleem. Er zijn al meerdere mensen die noemen dat de wereld en de taal in beweging is. In een positieve richt maar zeker ook in een negatieve richting.
"Alternatieven genoeg. PB anders mij maar alvorens je post, dan krijg je van mij een alternatief als je er geen weet."
Dat kan op meerdere manieren uitgelegd worden:
1. Of je schat jezelf erg hoog in ten opzichte van de mede-forummers.
2. In sommige landen zonder vrije meningsuiting wordt dit ook gedaan alleen noemen we dat censuur.
3. Of je hebt een 'control issue'.
Mede forummers zijn mensen en dat zijn emotionele wezens. Als er iets kapot gaat of een dure reparatie zich aankondigt, levert dat een emotie op en die kunnen we nu eenmaal alleen met woorden op dit forum kwijt. De ene mens is heftiger in emoties en woordkeus dan de ander, die diversiteit maakt het ook interessant.
Je hebt echter wel gelijk wanneer mensen je persoonlijk allerlei nemen geven, dingen toewensen en dergelijke. Daar is een  beroep op fatsoen wel degelijk op zijn plaats.

Groet,
Marcel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 12:49 #1308288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm
Het begint hier dus te lijken op het geweldige programma 'keeping up appearances' (schone schijn in het Nederlands).

Mensen willen hier vaak voor een duppie op de eerste rang zitten (een enkeling daargelaten) maar we moeten ons dus wel qua taal voordoen alsof we allemaal een Master in Nederlandse Taal (& cultuur heet het officieel) hebben?

Ik zal niet persoonlijk worden, maar hier krijg ik dus een afgrijselijk nare smaak van in m'n mond.
Nog eventjes en dan worden we hier geselecteerd op status & inkomen..

Is dit nu echt waar 'we' naartoe willen? Een forum vol toetsenbord helden? Zal geen namen noemen...
Of is juist de bedoeling een cluppie mensen te vormen met de zelfde hobby (soms ook wel ziekte hahaha) die elkaar op weg helpen als er problemen zijn?

Je mag rustig van mij weten, dat het me helemaal niks interesseert wat iemand van mij denkt of vind; maar laat 1 ding heel duidelijk wezen, ik heb nog nooit iemand met problemen in de stront laten zakken!
Dit zeg ik omdat het overduidelijk was dat Valentijn oa. Mij bedoelt in zijn beginpost.

En nu is er iemand die zich druk maakt over termen als 'Jan l*l' ? Die op niemand gericht was...
Valentijn, ik ben heel blij dat je zo'n ongecompliceerd leven hebt dat je je druk kunt maken om zulk soort dingen.
Dat meen ik echt.

//edit

Rest van het bericht maar verwijderd, werd stiekem toch wat persoonlijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 12:52 #1308289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Beste Volvovrienden,
En nog een gratis sessie NLP psycholgie / filosofie op de koop toe. Het goede nieuws duurt maar voort!
1. Ja klopt, althans waar het een enkeling betreft.2. Onzin, vrije meningsuiting gaat over de verhouding overheid/burgers. Mijn vraag is niet om dingen weg te laten modereren, echter om enige zelfdiscipline op te brengen.3. Waarachtig een prestatie van formaat, mijn geestes gesteldheid op afstand bepaald. Een diepe buiging voor deze vaardigheid.
Als een beroep op fatsoen was mijn posting inderdaad bedoeld, wat u er nu allemaal bijsleept behelste mijn posting niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 13:08 #1308295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou zeggen....
de sessie is voorbij, het is mooi weer, dus tijd voor een rondje in de "Party Car". Het echte Volvo genieten kan zonder woorden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 13:15 #1308299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bah
Lekker eromheen leuteren, 'dure' woorden gebruiken, lekker schijnheilig.

Dat jij het heel hoog in je bol hebt zitten had ik al snel door Valentijn, en je moet vooral op basis van veronderstellingen en forumposts je mening over iemand vormen.
Dan ben je echt heel goed bezig!

Misschien moet al het 'simpele' volk wat maar domweg vieze handen krijgt van het sleutelen lekker weg gaan van het forum, en het forum bewaren voor de 'intellectuelen' onder ons.
Kunnen 'jullie' op 'niveau' verder koffieleuten.

Misschien kan iemand Valentijn uit de droom helpen, dat 'tegenwoordig' volvo 700/900/s&v90's minimaal 13 jaar oud zijn, en toen de vereniging nog niet zo heel oud was de s&v90's nog lease auto's waren.
In die tijd veranderen er dingen, zo ook de doelgroep die de auto's rijd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-03-2011 15:35 #1308320 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaag
Beetje kleinzielig dat er mensen zijn die zich druk maken om het taalgebruik op dit forum.
Een gemiddeld forum omvat veel meer, om het even in jullie woorden te zeggen "schuttingtaal". Het gebruik hiervan valt op dit forum, mijns inziens, alleszins mee.
Laat iedereen lekker zijn zegje doen, al dan niet met spellingsfouten en "schuttingtaal", dan zit er tenminste een beetje "leven" in het forum. Anders word het wel een erg steriele bedoeling, waar volgens mij niemand op zit te wachten .EDIT moderatorVloekwoorden verwijderd, deze worden niet getolereerd.END EDIT

Moderators: Jerry Stam