Oproep tot kuiser taal gebruik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 19:13 #1085775 door V700 register
Oproep tot kuiser taal gebruik is gemaakt door V700 register
Beste Volvovrienden,
Over de schuttingstaal die mij ten deel is gevallen zal ik het niet meer hebben, daar kom ik met de moderatoren wel uit.
Maar toch een oproep het taalgebruik iets te kuisen. Een gedeelte van de oogst van alleen al de afgelopen twee dagen;
Zeikerds,Gezeik,Mooi k*tJan L*LÜbergeil (dubbel fout vanwege de associatie die ik met über in een ander verband maak)WTF (what the f*ck)2x werd God erbij gehaald, zelf ben ik niet religieus, maar ik weet wel; spreek vrijmoedig over God, echter misbruik nooit zijn naam.etc., etc.
Nu ben ik zelf heus niet zo'n heilig boontje, maar toch; het niveau zakt snel de laatste tijd. Het is hier tenslotte "geen stijl" o.i.d. niet.Persoonlijk vind ik de populaire forumtaal, te denken valt aan afkortingen zoals LOL en ff, ook niet geweldig. Maar goed, dat is geen schuttingstaal en dat zal dan wel komen doordat ik een beetje moeilijk met de huidige tijd mee kom .....Maar laten we allemaal de ondergrens een beetje bewaken qua taalgebruik.
Voor de duidelijkheid; dit is dit géén kritiek richting de moderatoren, die kunnen ook niet alles bijhouden, maar een oproep aan een ieder om zelf een beetje te letten op welke woorden je gebruikt.Ook moet u zich niet persoonlijk aangevallen voelen als u vermoedt dat ik u hierboven citeer, iedereen roept wel eens wat in z'n enthousiasme, ook ik. Maar uiteindelijk is het niet nodig lelijke woorden te gebruiken om uitdrukking te geven aan je enthousiasme of om je punt te maken. Alternatieven genoeg. PB anders mij maar alvorens je post, dan krijg je van mij een alternatief als je er geen weet.
De laatste tijd ben ik erg druk met "mee-modereren", dat komt omdat dit forum mij aan het hart gaat en ik graag zou willen dat het zijn ouderwertse hoge niveau vasthoudt. Vandaar dat ik momenteel wat harder duw.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 20:17 #1308164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als mensen nou ook eens
Bedankt voor dit bericht. Ik ben het wel mee eens. Ik betrap mijzelf er helaas op dat ik dit (onbewust) ook doe

Als mensen nou ook eens ophouden met hun Volvo een (koos)naampje te geven alsof het een huisdier is o.i.d. dan zou ik dat zeer op prijs stellen

grt

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
05-03-2011 20:20 #1308166 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic respect

VolvoS90 schreef :  

Als mensen nou ook eens ophouden met hun Volvo een (koos)naampje te geven alsof het een huisdier is o.i.d. dan zou ik dat zeer op prijs stellen

grt

Een beetje respect voor Cornelis ( mijn 340 ) zou wel op zijn plaats zijn denk ik zo

Met vriendelijke groet, Ziko

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 20:27 #1308167 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Term
De term "overleden" gebruiken als.... een onderdeel is stuk gegaan.
Tussen mijn nieuwe onderdelen heb ik nog nooit een "levende" gezien!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 20:58 #1308175 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet best

wp001 schreef : Tussen mijn nieuwe onderdelen heb ik nog nooit een "levende" gezien!

Zou ook niet best zijn. Dan moet je de schuur goed op slot houden, anders nemen de onderdelen de benen !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 21:02 #1308178 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn nóg belangrijker zaken; ieder vogeltje...
Er zijn nóg belangrijker zaken; ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is. En da's maar goed ook, anders wordt het een saaie, grijze massa. Niet iedereen kent alle spellings- en grammatica regels en evenmin de woordgevoeligheidsfactor van de meer informele woorden.
Ook ik gebruik met regelmaat woorden die vroeger een andere lading hadden. Ben ik niet trots op, schaam me er evenmin voor.En derhalve zal ik anderen ook niet gauw de maat nemen over taalgebruik of -misbruik.
Wens eenieder een heerlijk weekend!
JohnPeter
baas of slaaf van BG ;)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 21:16 #1308185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ???
Waar mensen zich tegenwoordig druk over maken...

Zelfs als dus uit respect al sensuur word toegepast met een sterretje is dit nog niet voldoende?

Wat een gez.. Geleuter...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 21:30 #1308197 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De wereld
De wereld verandert en dus ook taalgebruik.
Zolang het binnen de lijntjes is valt het allemaal wel mee.
We schrijven allemaal wel eens een #$#@ woord in het heetst van de strijd of als iets erg tegenzit cq valt.
Verder doen de moderators perfect werk hier op het forum.
Mee-modereren is dan ook absoluut niet nodig want we hebben immers zeer goede moderators.
Als de moderators ergens mee zitten of advies willen is er altijd onderling overleg wat we doen.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:10 #1308207 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic ??
en "sensuur" met een C, a.u.b.

Alaaf!

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2011 22:21 #1308210 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Precies

henk 940LPT schreef :

wp001 schreef : Tussen mijn nieuwe onderdelen heb ik nog nooit een "levende" gezien!

Zou ook niet best zijn. Dan moet je de schuur goed op slot houden, anders nemen de onderdelen de benen !

Henk de spijker op de kop. De onderdelen "vliegen" weg!

Moderators: Jerry Stam