organon 2 --> publieke sector

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 08:46 #1306817 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic helemaal mee eens
ik ben het er helemaal mee eens Mathy, zeer goede uitleg.
Ik ben dit draadje gestart omdat er op het forum wel over de zaken die spelen bij organon gesproken is / werd (in meerdere draadjes)
Ik wilde aangeven, zoals ook in de starter staat, dat er meer aan de hand is binnen Nederland dan een commercieel bedrijf dat op een erg nare manier wordt ontmanteld. De overheid doet nl. precies hetzelfde en juist dat maakt mij erg boos!
Een overheid moet, zoals alle bedrijven, een goed en betrouwbaar werkgever zijn!
De bezuinigingen binnen het onderwijs (en zorg en sociale regelingen) treffen nu één groep: de groep die al kansarm is in Nederland. Wat nog frustrerender is dat de sector zelf het geld op wil en kan brengen (door extra beloningen af te schaffen) maar dat de overheid hier niet naar wil luisteren en toch de bezuiniging op passend onderwijs er door wil drukken.
Het gaat dus niet zozeer dat er bezuinigd wordt in de onderwijssector maar vooral de manier waarop en dat er niet gezegd wordt tegen de sector: "jullie krijgen 300 miljoen minder, hoe willen jullie dat doen?" Er is geen enkel overleg mogelijk, dat maakt mij pissig!
Wel ben ik erg blij met dit draadje, ik vind niet dat er uitgesproken politieke meningen worden verkondigd, er wordt niet aangezet tot haat of iets dergelijks. Hetgeen wat ik graag wilde dat er gebeurde is dat iedereen ging nadenken, en dat is in mijn ogen zeer goed gelukt.
Wat ik nog wel kwijt wil, en dat is mijn persoonlijke mening is dat ik het erg krom vind wat er gebreurd in de financiële sector. Daar is de crisis begonnen, en juist door keuzes die in het verleden gemaakt zijn door de finanïële sector kon de crisis zo groot worden. Het is jammer dat dan de financiële sector (voor de buitenwereld) totaal buiten schot blijft! De bonusstructuur wordt met rust gelaten (ook door de banken zelf). Alleen de "gewone" man merkt dat er de hand op de knip wordt gehouden: een starter op de woningmarkt die normaal verdient komt niet meer in aanmerking voor een sociale huurwoning, kan geen (of zeer laag) hypotheek krijgen is dus veroordeelt tot de vrije sector om te huren, daar is hij vervolgens meer kwijt dan aan een dure hypotheek.
Wat ik wilde bereiken is gelukt: dat iedereen nadenkt over de democratie in nederland. Dat wij wat te kiezen hebben (en dat er soms ook naar geluisterd wordt)
Niet kiezen is geen optie, maar kiezen op een partij waar je niets vanaf weet, of op een partij stemmen omdat "ons pa en ma" dat ook al 50 jaar doen, is nog veel erger!
Veel wijsheid op 2 maart!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 11:48 #1306834 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veer

ruspek schreef : Hetgeen wat ik graag wilde dat er gebeurde is dat iedereen ging nadenken, en dat is in mijn ogen zeer goed gelukt.

EDIT MODERATOROngepaste opmerking verwijderd.END EDIT
Weet niet of je het enkel over deze ene forumdiscussie hebt, maar als je oprecht meent dat 'iedereen' hier nu pas is gaan nadenken -na jouw heldere verhandeling- dan ben je toch een heel stuk optimistischer dan uit je overige teksten blijkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam