organon 2 --> publieke sector
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik ben het helemaal met Henk eens. Er zijn landen, waar mensen uren in de rij staan om te mogen stemmen. In het Midden-Oosten/rond de middellandse zee sterven op dit moment mensen, omdat ze voor vrijheid en democratie kiezen. En overal in Europa liggen buitenlandse soldaten begraven, die gestorven zijn voor onze vrijheid en onze democratie. Tel daar al die binnenlandse soldaten en verzetsmensen bij en voor mij kan "niet gaan stemmen" geen optie zijn. Dat ben je moreel verplicht in mijn ogen aan al die mensen die het ultime offer brengen, willen brengen en hebben gebracht voor ons (en hun) recht om te gaan stemmen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mensen weten dat verkiezingsbeloftesgeen waarde hebben, dus wat moet je ermee?
De goedgesitueerden stemmen zichzelf rijker en delen zichzelf alleen maar voordelen uit.
Ongestraft, met hun eigen wetten mee. Wie stemt voor? Mooi ! Voor)m)elkaar..
De proc staten bv. Veel goede salarissen, voor wat eigenlijk ? Zouden we ze nou echt missen ? Zoveel instituten. Griekenland is er aan failliet gegaan. Het kost de lage mensen hun pensioen bv, maar de (vriend) instituten blijven natuurlijk ("onmisbaar")
De verschillen zijn te ombescoft groot ! Alles doen voor €50 perweek en nog een democraties gestemde bezuiniging op je rug extra.Velen onder ons kennen dat !
Natuurlijk gaat dat niet goed ! Je krijgt alleen meer en meer heibel en problemen.
Vegen doe je altijd van boven naar beneden. Als je als werknemer je werk niet goed doet krijg je de deur. Boven een bonus en een begeleidig van je goed bediende vrienden naar een nieuwe fortuinlijke carriere en pensioen.
En opa ? Die is te duur !
De manier van denken moet veranderen !
Mvg, Rolf
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Als je het niet eens bent met hoe het gaat, moet je zeker gaan stemmen. Want als je niet gaat stemmen houd je het bestaande systeem in stand. Alleen als je gaat stemmen KAN er wat veranderen.
Ja, die provinciale staten ga je missen. Verdiep je maar eens in wat ze doen.
Griekenland is o.a. faillietgegaan aan het feit dat er weinig en door sommige beroepsgroepen zelfs helemaal geen belasting werd betaald. En mensen al redelijk vroeg met pensioen kunnen.
De manier van denken moet inderdaad anders. Momenteel wordt er gemekkert dat we moeten blijven werken tot 67 jaar. Ooit moesten we blijven werken tot we erbij omvielen, we rijk genoeg waren om te stoppen of onze kinderen voor ons konden zorgen. Maar toen werden we nog geen 70 jaar oud. Gemiddeld stierven we toen rond de 66-67 jaar. En begonnen we gemiddeld met een jaar of 15 te werken. Je werkte dus een jaar of 50 en viel dan om. Toen kwam de o zo volprezen heer Drees en die heeft bedacht, dat het werkende deel van de bevolking best kon betalen voor de mensen boven de 65. Helaas vergat ie daarbij, dat de mens steeds ouder werd en ook pas op latere leeftijd, door het opdoen van meer kennis, zou gaan werken. Tel daarbij op dat er in slechtere tijden meer werkelozen zijn en de conclusie dat zo'n systeem gedoemd is om mis te gaan groot is, ligt voor de hand. De heer Drees, die 100 jaar oud is geworden, heeft trouwens 35 jaar van dat systeem geprofiteerd, terwijl ie nooit of te nimmer 35 jaar premie heeft afgedragen.
Jammer dat het zo moellijk is om vast te stellen, hoeveel iemand nu echt werkt. Want je hebt van die flierefluiters die van 9 tot 5 werken, om 5 uur met de jas klaar staan en niet meer doen dan wat hun taakomschrijving aangeeft. Nadenken over wat je doet en hoe het beter kan, dat doen er veel niet. Maar wel mekkeren over anderen en vooral over mensen die tussen de 45 en de 70 uur per week werken.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet stemmen betekent hier toch twee dingen: het interesseert je echt niet of het is een protest tegen de huidige manier hoe men democratie wenst te bedrijven.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Maar "niet-stemmen" wordt niet meegeteld in het resultaat van de verkiezingen. "niet-stemmen" kan dus per definitie geen resultaat hebben op de uitslag en dus ook niet op de samenstelling van de regering of op hetgeen zijn doen. M.a.w. "niet-stemmen" heeft geen zin.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Ik weet dat er veel mensen voor onze 'vrijheid' zijn gestorven, en ik zal dat ook absoluut niet ontkennen, en waardeer het ook enorm(!!)
Maaar, mijn 'bescheiden' mening is dat VEEL mensen zich doodstaren op 'democratie', alles en iedereen en ieder land moet democratisch zijn.
Goed, we mogen en kunnen 'stemmen'
Maar wat bereik je er mee? niet veel, het loopt ALTIJD anders dan wat je in gedachte had, of waarvoor je stemde...
En het uiteindelijke resultaat? hetzelfde als bij iedere andere vorm van 'regeren'
Juist ja, Beperkte Vrijheid.
En keuzes waar jij het noooit mee eens zou kunnen zijn.
En de regering houd zich ook alleen bezig met zichzelf, plukt de burger kaal, maakt zichzelf schatrijk (de 'politici') en houdt zich niet bezig met de bevolking.
Ze doen ook hun allerste best om jou dwars te zitten.
Ondertussen gaan er ook miljarden naar Amerika voor wat? en miljarden naar andere 'doelen' waarvoor???
Om de 'vriendschap' te behouden........Sorry hoor, moet je vriendschap afkopen?
Het kan beter gebruikt worden voor de scholen, en de zorg!
Als je dan ook ziet wat er binnenkomt...ik vraag me echt af waar het heen gaat (in de broekzak van de politici)Er klopt geen ene snars van.
Ze declareren de meest absurde dingen....ALLES..maar ondertussen wel dik geld vangen, en niet uit willen geven.
Als ze een 'fout' maken, worden ze 'vergeven', maar als jij als burger een fout maakt, word je keihard afgestraft, en mag je alles gaan terugbetalen.
Ook de ""onafhankelijke onderzoeken"" van de regering..Laat me toch niet laggen...besteed het geld liever aan een beter doel.
Ik zie niet veel verschil tussen een democratie en een dictatuur...Sorry hoor, dit is niet bedoelt om iemand te 'offensen' maar het is allebei even ERG.
Hier kiezen wij onze 'dictators' en verder niet.
Je bent ook maar een nummer...meer stel je echt niet voor.
Veel dingen worden gewoon ook KEIHARD doorgedrukt, dus niks stemmen en ''democratie''
Zelfs de lokale gemeentes zijn een totale Ramp.
Verder gebeurt er ook hEEEEEl veel achter onze rug om in de politiek en de regeringen, waar de burgers never nooit wat over komen te weten.
Ik juig Wikileaks dan ook hard toe!
Ook snap ik niet waarom de koninging nou weer 8000 euro per dag moet vangen?...het is ook maar een gewoon mens, dat kan echt wel anders.Gebruikt dat ook voor de scholen en de zorg.
Als ik dan ook zie hoe ze word 'vereerd' op van die 'parades'...mijn god...hoe krijg je het in je hoofd...
Verder heb ik echt niks tegen haar, maar ik vind het de plank zwaar misslaan.
Ik hoef ook echt niet te weten wat zij, haar zoon, of maxima nou weer doen, of kopen op een eilandje....of waar ze vakantie vieren (!?)
Hier hangen ook posters in iedere straathoek van de 'regeerders' die je kan kiezen...in andere landen hangt de poster van de regeerder die aan het regeren is...veel verschil zie ik er niet in...
Kijk bv ook naar wat 'oude comunistische landen' , die nu ''democratisch'' zouden zijn...er is ENORME armoede gekomen, heel veel werkelozen..en veel ellende, heel veel van die burgers, verlangen terug naar de oude communistische staat, toen het nog goed was.
En je altijd brood op de plank had.
Ik ben zelf dan ook geen voorstander van de zogenaamde '''vrijheidsmissies''' naar afghanistan en pakistan..E.D''vrede'' en ''vrijheid'' kan je niet afdwingen met een pistool tegen iemands hoofd....
Verder slaan de plannen en de ideeen die ze daarvoor hebben bedacht, ook compleet de plank mis.
Goed, ik ben nog erg Jong met mijn 20 jaartjes.....en ik zal toegeven, ik ben zelf ook nogal pessimistisch van nature, maar een goede toekomst zie ik hier niet in...
Verder ben ik ook echt geen voorstander van communisme en een dictatuur, echt niet, maar ik juig het democratisme ook niet echt toe...
De manier waarop we bezig zijn, het ''systeem'' werkt gewoon niet, klaar, simpel zat, het is dan ook al een heel oud systeem.
Het moet gewoon anders!
De kloof is ondertussen zo gigantisch groot geworden..
Verder wil ik geen aanstoot geven aan wie dan ook, en niemand beledigen, maar ik heb gewoon een andere zienswijze.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor een groot gedeelte kan ik je zienswijze helemaal volgen. Ook ik word erg gefrustreerd over de zakkenvullerij. Het gegeven dat er vele biljoenen aan inkomsten worden binnengehaald (alleen aan aardgasbaten al iets van 10 000 X 1miljoen) per jaar! tel hierbij alle belastingen op en je krijgt zo'n ontzettende berg met euro's, om bang van te worden.
Dit land (de regeerders) hebben last waarvan de mensheid last van heeft: meer, meer, meer! schrapen wat je schrapen kan. Het gaat erom dat IK er beter van word, de ander kan me niet schelen. Wie zij dat ook al weer: de VOC-mentaliteit.
Als je kijkt naar de ons omringende landen (in west europa) dan hebben we zo'n beetje allemaal dezelfde belasting opbouw, zo'n beetje dezelfde (basis) voorzieningen. Waarom kan het dan in het ene land zonder extra bezuinigingen over de rug van de minderbedeelden en waarom moet het dan in ons schatrijke landje wel over de rug van een ander.
Waar ik hetr niet mee eens ben Gerben is dat je niet wilt gaan stemmen! Juist door een stem uit te brengen is het mogelijk om dingen te (laten) veranderen. Natuurlijk kunnen bepaalde stelsels niet per direct omgebogen worden. Gemaakte keuzes kunnen niet per direct uitgevoerd worden. Wel kan je een signaal afgeven dat je op de manier hoe het nu gaat niet met elkaar om wilt gaan.
Waar we met z'n allen erg voor op moeten passen is het feit dat de huidige regering de USA als voorbeeld gebruikt. De grote "baas" in de wereld waar wij als NL bang voor zijn en moeten plezieren omdat ze 70 jaar geleden "ons" hebben geholpen.
Juist in Amerika zijn de verhoudingen compleet scheef, de zorg is voor de normale man niet te betalen omdat ze zo'n fijn particulier stelsel hebben waarbij de verzekeraars rijker en rijker worden over de rug van de man die zich niet kan verzekeren omdat hij een risico heeft om ziek te worden......
Ik dacht dat Marx ooit gezegd had dat het volk eerst helemaal kapot gemaakt moet worden voordat het in opstand komt!
Zolang het volk niet in opstand komt kunnen ze doorgaan met uitpersen en knijpen.
Juist door te stemmen (op alternatieve partij) kan jij je stem laten meewegen. Je hebt wel gelijk dat er niet altijd naar gekeken wordt (afgelopen verkiezingen bijv. is er express geen aansluiting gezocht door de VVD met SP / PvdA/ groenlinks) terwijl aan de hand van de uitslag dat wel zou kunnen.
Het blijft moeilijk
ruspek schreef : Dat er bezuinigd moet worden ben ik het helemaal mee eens, laat ik dat voorop stellen!
......
De 300 miljoen EXTRA bezuiniging op passend onderwijs is nl. niet nodig
.....
laten ze maar eens bezuinigen op / stoppen met ontwikkelings hulp.
immers dat kost alleen maar geld. dan hoeven we nergens anders meer op te bezuinigen.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zo gaat het volk zichzelf te grazen nemen voor de kruimels. Het is misleid en de aandacht naar de werkelijke probleemmakers/uitvreters is weg,
Vergeet niet dat deze pensioen gerechtigde een opgebouwd land en een supervette pensioenpot hebben neergezet'
Leg mij eens uit; Hoe kan het dat de beheerders van die spaarpot ongestraft kunnen gokken met NIET hun geld . De rekening neerleggen bij de pensioengerechtigde en zelf een heel goed salaris, bezit en een VET pensioen hebben. Net is misdaad. Doodordinaire tasjesdieven !
En dan tegen het volk zeggen: Doordat jullie met zoveel zijn kunnen we opa en oma het zelf uit laten zoeken.
De grooste lacher van de eeuw is: We geven het volk het idee dat ze vrij zijn en zelf mogen kiezen. Dan zijn de blunders ook hun eigen fout. We doen dit met de naam democratie !
Denk maar na wanneer ikzeg: De wet is er puur en alleen voor het volk'
En Mathy: Het was het doorsluizen van belastinggeld naar de ontelbaar opgerichte "onmisbare"(vriend)instituten wat Griekenland heeft uitgezogen. Als heden deze instituten wordenopgeheven, kunnen velen gewoon hun pensioen krijgen.
Echter wordt gekozen de tol bij de weerloze pensioengerechtigde te leggen.
Het leven moet wel doorgaan..
Stelje eens voor: NIEMAND GAAT STEMMEN. Dat gaat werkelijk iets veranderen.
Hetzelfde geld ook voor zinloze bekeuringen, belastingen etc
Dan raak je de machthebbers op hun zwakke plek en kan het volk als machts blok optreden
Mvg, Rolf