organon 2 --> publieke sector

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 07:45 #1085460 door V700 register
organon 2 --> publieke sector is gemaakt door V700 register
erg vervelend van Organon wat er daar gebeurd maar.....
Het is alleen zo dat er veel meer gebeurd op dit moment in Nederland:
bedrijven gaan dicht omdat er een eceonomische (BANKEN) crisis is. daardoor veel (bouw) bedrijven dicht. Ook veel bedrijven dicht door de gouden bergen die beloofd zijn door de financiele dienstverleners...
Nu moet er bezuiningd worden en wie moeten dat gaan betalen? DE "gewone" man en de kinderen (baby's ) van nu! terwijl de financiele sector met grote bonnussen ervan door gaan komen er minimaal 6000!!! onderwijzers en begeleiders op straat te staan ZONDER sociaal plan, direct voor 1 jaar de WW in, daarna de bijstand! Kinderen die zonder pardon teruggestuurd worden naar een reguliere school, zonder enige vorm van begeleiding, vanuit het speciaal onderwijs waar ze bezig zijn met hun toekomst.
Op deze reguliere school met 30 leerlingen in de klas (is normaal in NL.) waarin vanaf augustus 2012 ook de leerlingen komen te zitten met beperking / handicap. Niet alleen een leerling die in een rolstoel zit maar ook leerlingen met ernstige ADHD, Autisme, Psychische problemen, agressie, doven, etc. De kinderen die nu naar het speciaal onderwijs gaan.
WAAROM? de minister vind het nodig om bovenop de bezuinigingen die vorige kabinetten al doorgevoerd hebben binnen het onderwijs nog eens extra te 300 miljoen te bezuinigen op "passend onderwijs" zoals dit plan wordt genoemd.
 Het onderwijspersoneel heeft al aangegeven dat de functiemix ( = extra beloning voor docenten die "beter" zijn dan een ander) op te geven en zodoende de 300 milj. te bezuinigen. De functiemix is nl. al een systeem dat niet werkt, bijna geen enkele docent zit erop te wachten, het is nl. een systeem dat een erg subjectief oordeel vergt: wat je je leidinggevende van jouw kwaliteiten. er wordt niet objectief beoordeeld.

Maar niet alleen het onderwijs is de pineut EN DAARMEE IEDEREEN DIE KINDEREN IN HET BAIS EN VOORTGEZET ONDERWIJS HEEFT ZITTEN!!
Ook de gehandicaptenzorg, begeleidingsdiensten, jobcoaches, vele honderden zorgboerderijen en dagbestedingen, thuiszorg, etc, etc is de klos. De PGB gaat er voor een zeer groot deel van af, WA-jong uitkering wordt (bijna) afgeschaft, rugzakjes worden ingetrokken. Door deze extra bezuinigingen wordt ook de begeleiding voor deze kwetsbare groepen stopgezet (met de nodige banenverlies en expertisevernietiging tot gevolg)
Ton Elias had in een intervieuw in Trouw gezegd dat er gekeken wordt naar de economische waarde van een leerling --> geen investering als het te weinig oplevert voor de maatschappij.
Het is niet voor niets dat ALLE oppositiepartijen tegen de plannen is. Bezuinigingen zijn OK maar schaf de JSF af, de (gevechts / politie) missie naar Afganistan niet door lkaten gaan en we zijn zo'n beetje klaar...
 Het gaat om keuzes maken, de regeringspartijen met eigenlijk niet eens een meerderheid! zetten zo'n stempel op dit land dat er een zeer groete en diepe kloof wordt gevormd tussen rijk en "jan modaal" en minder.
De publieke sector op de 0-lijn, behalve de bestuurders, die hebben wel indexering en bonussen...
Nogmaals: ik vind het voor de mensen bij Organon zeer erg en zeer vervelend. Maar er gebeurt meer in dit steenrijke en één van de welvarendste landen van de wereld. Ik heb er maar één woord voor
A-sociaal!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Balkenende
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
19-02-2011 10:29 #1306280 door Chris Balkenende
Beantwoord door Chris Balkenende in topic commentaar
Dit soort politieke beschouwingen horen niet op dit forum thuis !!
gelieve dit in het vervolg achterwegen te laten, ik ben alleen geintresseerd in auto,s / volvo,s / autotechniek

Chris Balkenende

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 11:33 #1306284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stoom
Ik heb er geen problemen mee, iemand die op een nette manier er even helemaal genoeg van heeft en stoom afblaast.
Goed weekend, ik ga een dubbele handgemaakte espresso zetten met een mooie cremalaag! Trouwens, wij hebben (voor de liefhebbers onder ons, anders verder scrollen) een espressomachine gekocht (ECM) en afgelopen maandag een werkshop espresso zetten en melk opschuimen gevolgd mbv een echte barista. Erg leuk, en een aanrader voor degene die meer uit de techniek wil halen van zijn machine en een espresso kunnen waarderen. Dit was even ''off the topic.''
Nogmaals goed weekend!
Groet Rik

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 11:36 #1306286 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic a-sociaal
A. Sociaal is de bedoeling van je posting zeker;
B. Het is hier wél een Volvo (=auto)forum, dus houd daar rekening mee in je onderwerpkeuze.
Ben het dan ook eens met de heer Balkenende.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 12:25 #1306291 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Daarom staat deze post toch ok in de kletshoek?
Ik ben het met de topicstarter eens. Ofschoon dit een autoforum is, specifiek een Volvo 700/900 forum. Maar je hebt weinig aan een dikke Volvo als de bestuurders daarvan niet meer in staat zijn om hun hobby uit te oefenen.
Bovendien heb ik liever dat een mede forummer zijn/haar grieven hier plaatst dan op de openbare weg. Dat gebeurt namelijk al genoeg. Het leven omvat meer leefgebieden dan alleen de Volvo. Bovendien was de titel van het topic en de inhoud ervan interessant genoeg om te lezen en om er commentaar op te leveren. Ben jij ook een stukje frustratie kwijt, denk ik dan maar.
Dat het anders moet in NL , daar is iedereen het wel over eens. Alleen de te volgen route is nog niet duidelijk. Ook dat is en proces welke doorlopen moet worden, en ja, daar horen dit soort berichten ook bij.
Allemaal een heel fijn weekend gewenst.
Groet,
Marcel

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 12:42 #1306287 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic probleem
Gelukkig eens iets dat niet over auto´s gaat.
 Mooi verhaal om voor het "passend onderwijs" op te komen.
Nu mis ik alleen de echte onderbouwing en de echte oplossing. Laat mij eerst eens zien hoe jouw instelling de gelden die binnenkomen besteedt. Dus graag een overzicht van de salarissen tot de kosten voor de bezem. Als je eerst eens weet hoe de hazen echt lopen!
Lees ik net dat de directeur van Bartimeus meer dan 2 ton € krijgt. Dat lijkt mij echt een passend salaris dat bij het "passend onderwijs " hoort. 70.000€ zou ook genoeg zijn dan kunnen er in een klas van 20 leerlingen al drie leerkrachten voor staan!
 De minister kan alleen het geld aan de instelling geven, Hoe dit geld besteed wordt daarover heeft ze in het verleden de zeggenschap uit handen gegeven. (dom, dom dom!)
 Mijn idee is dat er genoeg geld naar de instellingen gaat maar voordat het bij de "leerling" terecht komt is er al 90% weg.
Ik hoop dat je mijn verhaal goed begrijpt. De "leerling" moet echt het "passend onderwijs" krijgen maar als ik zie hoeveel geld er naar de instelling gaat dan vraag ik mij toch wat af!

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 12:49 #1306294 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic voorleggen
aan een (onderwijs)vakorganisatie, dit soort grieven. Ik blijf bij mijn eerder ingenomen standpunt.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 13:28 #1306299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergeet niet dat u....

CBAA schreef : Dit soort politieke beschouwingen horen niet op dit forum thuis !!
gelieve dit in het vervolg achterwegen te laten, ik ben alleen geintresseerd in auto,s / volvo,s / autotechniek

Chris Balkenende

te gast ben op dit forum.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 14:28 #1306302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leuk om te lezen dat er
leuk om te lezen dat er mensen zijn die het niet erg vinden om in de kletshoek ook eens wat anders te lezen. Terwijl Volvo wel een zeer leuk onderwerp is en blijft.
Wil je het niet lezen, dan doe je het niet.....
@timen: ik ben het helameel met je eens hoor, het geld gaat naar de besturen en vandaar is het maar de vraag hoe het uitgegeven wordt. Als ik bij ons in de organisatie kijk zijn de overheadkosten nog geen 8%, valt landelijk gezien erg mee.
Het grote probleem is niet zo zeer passend onderwijs (ben ik ook wel voorstander van) maar de extra bezuiniging samen met het wijzigen van het stelsel. 
Het gaat nu denk ik te ver om alles helemaal uit te leggen, als iemand het wil weten dan hoor ik het wel.

groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2011 14:30 #1306305 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balkenende hahaha

john b schreef : A. Sociaal is de bedoeling van je posting zeker;
B. Het is hier wél een Volvo (=auto)forum, dus houd daar rekening mee in je onderwerpkeuze.
Ben het dan ook eens met de heer Balkenende.

Dat dhr. Balkenende nu als partner in één keer rond de 4 ton verdient? terwijl hij zo prat ging op de "balkenende norm"
TSSSSS
740 GL estate, B230A, nov.1985, 270000, origineel Zweed
clio 1.4 1992, voor erbij, tja je moet wat

Moderators: Jerry Stam