Organon
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik werk inmiddels al bijna 22 jaar in NL, heb altijd mijn sociale premies afgestaan aan de staat maar sta nu opstraat vanwege collectief ontslag. De NL staat weigert (sinds april 2010) voor grensarbeiders een WW uitkering uit te betalen en mijn inkomen valt hiermee terug naar 18% van wat ik normaal verdiende.... Dus 72% minder! Tja, het volk heeft gekozen voor het kabinet en er moet bezuinigd worden... Kennelijk. Maar op die manier?geejee schreef : Na het oplopen van een bedrijfsongeval, met gevolg een gerelateerde opgelopen bacteriele ziekte, die inmiddels (elders in Nederland) door een uitspraak van de Hoge Raad erkent is als een beroepsziekte, word ik momenteel, nota bene 35 jaar werkzaam bij eenzelfde overheids werkgever (gemeentelijk), gekort tot 75%.
Robert
- V700 register
- Nieuw lid
-
uit derde hand weliswaar, maar toch... wel een beetje wat ik verwacht had als reden.
bij Merck het volgende afgespeeld: er was inderdaad een overeenkomst, maar de mensen van Merck moesten die aan de (nieuwe) CEO Ken Frasier voorleggen. Die had net te verwerken gekregen dat het TRA product, waarop ze veel hoop gevestigd hadden, mislukt was (studies gestopt, en veel mensen in KW die niets te doen hebben, ook omdat ze juist werk in India hadden neergelegd..). Fraser vroeg toen een dag bedenktijd, heeft overlegd met zijn Dick Clark, en kwam toen tot de conclusie dat Merck misschien toch maar beter de Women's Health producten kon behouden dan ze te verkopen nu. Vandaar het plotselinge, schijnbaar bizarre, afkappen van de onderhandelingen.
heb het niet helemaal meegekregen.....wel iets van 500 banen ipv 1000?
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om vervolgens weer teruggeschopt te worden bij de verdeelde rest.
Verschil moet er wezen.. Vinden enkelen..(kaste-systeem van het westen)
En velen zoeken voor zichzelf hun eigen (uit)weg
Eendracht maakt macht,
Mvg, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het kan aan mij liggen, maar ik snap niet wat je met bovenstaande regels bedoeld, behalve een rits clichés uit de mouw schudden.rolfroderick schreef : Velen moeten werken voor enkelen. De meeste streven ernaar bij die enkelen te kunnen zijn en doen wat ervoor nodig is.. Om vervolgens weer teruggeschopt te worden bij de verdeelde rest. Verschil moet er wezen.. Vinden enkelen..(kaste-systeem van het westen) En velen zoeken voor zichzelf hun eigen (uit)weg Eendracht maakt macht, Mvg, Rolf
500 banen, in plaats van 1000, ja, mooi nieuws, niet?Ja, voor de media wel ja.
Er zouden 2175 banen verdwijnen, maar er zijn al een paar honderd die zelf hebben besloten te vertrekken.Die 2175 zijn mensen van Research, global functies, productie en nog wat afdelingen.
De 1000 banen komen uit de research, dus dat zijn er inderdaad 500, in plaats van 1000.Dat is voor hem mooi natuurlijk.
De rest van de overgebleven 2175, daar hoor ik vrijwel zeker, ook bij, de vraag is alleen wanneer de bewaker aan mijn bureau staat om me het pand uit de begeleiden...
Ik heb nog een paar projecten, die moeten gaan starten, maar die komen niet erg rap van de grond, daarnaast is te motivatie erg onder de maat of eigenlijk, is ie wel vol, die maat.
We zitten een beetje te wachten tot het master plan ook in nederland wordt uitgelegd, vooralsnog schijnt er enkel in de US duidelijk te zijn, welk pad ze in willen slaan met de locatie Oss.
Vooralsnog wachten we af, helaas is er voor mijn afdeling, geen anders nieuws.
Morgen is er een forse bijeenkomst voor Production, maar dat is meer uitleg van een nieuwe manier van wereken, voor die afdeling, dan dat er 'klappen' gaan vallen.
Dus........
Maar, bedankt voor de interesse......
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat kunnen we als werknemers ook nauwelijks meer.Het enige wat nu naar buiten gebracht is, is dat er van de 1000 mensen van Research (onderdeel van de 2175 voorgenom en ontslagen) nu waarschijnlijk, 500 mogen blijven.krots4 schreef : We zijn nu 3 maanden verder en ik kan het toch niet helemaal meer volgen.
De rest is inderdaad onzeker.
idd wat ze naar buiten brengen is wel positief, en ik weet als je bij de groep hoort, is het nooit positief.Baseman schreef : 500 banen, in plaats van 1000, ja, mooi nieuws, niet?Ja, voor de media wel ja.
Er zouden 2175 banen verdwijnen, maar er zijn al een paar honderd die zelf hebben besloten te vertrekken.Die 2175 zijn mensen van Research, global functies, productie en nog wat afdelingen.
De 1000 banen komen uit de research, dus dat zijn er inderdaad 500, in plaats van 1000.Dat is voor hem mooi natuurlijk.
De rest van de overgebleven 2175, daar hoor ik vrijwel zeker, ook bij, de vraag is alleen wanneer de bewaker aan mijn bureau staat om me het pand uit de begeleiden...
zelf heb ik het in 2009 meegemaakt bij ons moesten er "maar" 27 man uit.
van de 200 echter de kleine lettertjes vertelde alleen op de productie
dus 27 op 100 man, via afspiegelings regel, dus mijn vrouwtje en ik beide eruit.
dus ik weet wat voor gevoel het kan geven
bedankt voor de update
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Velen zijn de speelbal van enkelen.
Wat zou er bv gebeuren als alle (juist ook degene die hun baan behouden) tesaman met de directe uitvallers de boel goed platgooide.
Op die manier krijg je meer aandacht van boven.Dezen daar proberen verdeeldheid te scheppen door enkelen uit de werkers een (tijdelijke) positie te beloven.
Solidair is de sleutel. De klappen vallen toch wel .
De volgende die het koopt, kan alleen weer iets beloven.
Alle,maar dan ook alle arbeidsvoorwaarden zijn altijd door de arbeiders afgedwongen door staking en dat is niet mogelijk zonder solidariteit.
Alleen (en dat besef ik echt wel) Het eerste schaap dat over dedam gaat, krijgt de hardste klap..
Ik hoop echt voor je dat er een oplossing voor je aandiend Bas. Je lijkt me een zeer sociaal ingesteld mens.
Mvg, Rolf