Organon

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 09:29 #1306006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sterkte

En wijsheid toegewenst Bas. Wellicht al beginnen met solliciteren om maar niet op 1 paard te wedden?

Groet Rudiger

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 09:45 #1306009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nummer
Dit soort ge-etter gun je niemand, maar het lijkt wel of het tegenwoordig bij ieder groot bedrijf hetzelfde is. Ben zelf ooit door outsourcing bij EDS (nu HP) terechtgekomen en tig reorganisaties (binnen 5 jaar) verder zelf maar eens opstapt en gaan werken bij een een bedrijfsonderdeel van Wegener met een kleine, zelfstandige ICT-afdeling. Ik kom de baas van het bedrijf geregeld tegen in de gang en we spreken elkaar aan bij de voornaam als we elkaar goedenmorgen wensen. Heerlijk om geen nummer te zijn.
Sterkte Bas, in de komende tijd. Misschien ben je op de lange termijn wel beter af als je bij de 50% hoort die eruit mag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 09:47 #1306010 door V700 register
Sterkte Bas ! Niet motiverend inderdaad, als men onduidelijkheid laat bestaan of zulke vreemde sprongen maakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 09:47 #1306011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank u.
Dank voor uw medeleven, ik zou bijna zeggen hartverwarmend, had ik niet verwacht en kan ik erg waarderen.

960 estate 1996 schreef : Het rommelt al veel te lang natuurlijk.
Bas vorig jaar vertelde je me nog dat je hoopte dat je nog een baan had als je terug kwam van vakantie.

Dat klopt ja, is bijna letterlijk afwachten wat er de dag erop gebeurd.Gisteren kwam ik hier, stonden er al twee camerawagens voor de deur.Nou heb ik een Blackberry, dus kon gelukkig voordat ik binnen was al lezen, waarom.Er waren er zat, die nog van niks wisten en het bericht van de ondervrager-bij-de-camera ontvingen, da's helemaal zuur....
En ja, is al langer ja, 5 jaar geleden feestelijk overgenomen door Schering-Plough, functieomschrijving mocht ik toen zelf schrijven en sindsdien is ie niet veranderd.Organisatieschema is er ook niet, dus wat ik hier eigenlijk allemaal doe......;-)Twee jaar later, overgenomen door Merck, maar voor de rest is er niet veel veranderd.Dat Merck enkel interesse had in Patenten was eigenlijk vanaf het begin al duidelijk, de vraag was alleen, wanneer waar welke klap zou vallen.

rudiger schreef : Wellicht al beginnen met solliciteren om maar niet op 1 paard te wedden?

Ik heb nog wat lijntjes open staan, maar het is vooral kijken waar ik het minst op inlever, met een zo leuk mogelijk alternatief er tegenover.Organon stond met Essent, bovenaan de lijst met beste werkgevers van Nederland, die tijd gaat ook vanzelf voorbij....
Overigens staat er weer een auto van Omroep Brabant voor de deur.......
Schande is het zeker ja.<a href=" www.omroepbrabant.nl/?news/150818962/Tel...ven+protesteren.aspx " target="_blank"> www.omroepbrabant.nl/?news/150818962/Tel...ven+protesteren.aspx
De RvC en OR zijn gisteravond naar de rechter gestapt.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-02-2011 10:11 #1306012 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Je bent jong en flexibel
Afwachten op vertrekpremie en dan wat anders zoeken is zeker een optie.
Jeroen heeft andere keuze gemaakt en met hen honderden anderen. Ook begrijpelijk.
De economie en zeker werkgelegenheid wordt alleen maar beter ivm vergrijzing.
Ik geloof echt dat je er over een paar jaar met een glimlach aan terug denkt omdat je er gewoon beter uit gaat komen.
Maar nu is het even zuur.
Good luck!

• Marc Jarmuszewski (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 10:36 #1306016 door Marc Jarmuszewski (GAST)
Beantwoord door Marc Jarmuszewski (GAST) in topic Duimen
Ook van hieruit alle sterkte toegewenst. Uit eigen ervaring weet ik dat er bijna niets beroerder is dan tussen hoop en vrees te zitten. Verder ben ik er met de andere posters hier rotsvast van overtuigd dat iemand met jouw kwaliteiten en persoonlijkheid binnen de kortste keren elders aan de slag kan/is.
Door dit soort gebeurtenissen realiseer je weer wat echt belangrijk is, naast een goede gezondheid. Als ik je ergens mee kan helpen hoor ik dat graag.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 10:39 #1306017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het leven is hard en
Het leven is hard en onverbiddelijk zei een oud baas van mij ooit, en ik moest daar altijd hartelijk om lachen. Inmiddels heb ik zelf een paar keer ondervonden dat dat inderdaad soms zo kan zijn, cq is.....Op het moment dat je te horen krijgt dat je niet langer 'gewenst' bent komt dat hard aan ; zeker als je jarenlang je ziel en zaligheid in je werk hebt gelegd. De redenen waarom je aan de kant geschoven wordt kunnen ook nog eens discutabel zijn, of zelfs klinkklare nonsens, maar ja , tussen gelijk hebben en krijgen zit soms een diepe kloof.... Mijn vrouw heeft een kleine twee jaar geleden ook meegemaakt dat na een dienstverband van 17 jaar  meedegedeeld werd dat het ophield. Viel voor haar ook volkomen uit de lucht. Achteraf bezien ben ik er ook niet slechter van geworden en na de eerste keer dat dit je overkomt weet je dat je op jezelf kunt vertrouwen en dat er wel iets anders 'komt'. Voor mijn vrouw geld gelukkig hetzelfde, zij zit nu op een veel betere plek. Ik hoop voor jou dat je op een of andere manier positief kunt blijven en erop durft te vertrouwen dat dit iets is waar je hoe dan ook beter uit kunt ( moet ) komen..... Sterkte !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 11:21 #1306023 door V700 register
Ook in Goor wordt er met je meegeleefd, Bas, ik duim voor jou en je collega's.
Het lijkt uit de media een idioot verhaal, typisch voor een bedrijf dat vanuit de andere kant van de wereld wordt "geleid".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 12:01 #1306035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als inwoner van Uden wat
Als inwoner van Uden wat niet zo ver van Oss af ligt ken ik er wel een paar die er werken ja... ik heb bij mijn bedrijf al een paar reorganisaties meegemaakt en zie nu ook bij deze mensen wat langdurige onzekerheid over je toekomst aan je vreet. Heb met ze te doen.
Wat ik ook zie, als je maar lang genoeg onduidelijkheid schept, mensen op sleutelposities vertrekken, de motivatie loopt terug, toeleveranciers en orderintake loopt terug en de kans dat je een levensvatbaar bedrijf ter overname overhoudt wordt per week kleiner. Eigenlijk vnaf het uitstel per januari heb ik er geen vertrouwen meer in.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2011 12:11 #1306038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel wijsheid
Bas, veel wijsheid gewenst in deze periode,wacht je het af of ga je op zoek naar een andere job, hier in Veldhoven vraagt ASML veel personeel, en DAF is zijn produktie weer aan het opvoeren.
Den Bosch naar Eindhoven / Veldhoven is niet zo'n grootte afstand.
Ben zelf na 33 dienstjaren verkocht door Philips, en daana nog 2x door verkocht.
Het is geen fijn gevoel om in deze onzekerheid te verkeren.
Sterkte gewenst
Mart, lidnr.950

Moderators: Jerry Stam