SIL [Shift indicator light] gevonden en aangesloten. en lambda lampje doet het ook weer.

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2010 10:45 #1284690 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Danku.
Bedankt voor de link Mathy.
En leuk als je het ook gaat plaatsen op andere fora's!
Kwam hem bij puur toeval tegen.Ofwel: Mijn Lambda lampje ging branden als ik op moest schakelen [dat was een vreemde beleving]En toen besefte ik he! dat is de SIL aansluiting, en die toen dus aan het juiste lampje bevestigd.Werkte erg leuk!
Ik kan trouwens niet garanderen of de aansluitingen in de 940 tellerbak hetzelfde zijn.[De ECU lijkt me van wel, het is allemaal LH2.4]
Hou daar rekening mee. :)
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 10:56 #1284691 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaaf...
Hey Gerben,
geweldig leuk dat je de missing link hebt gevonden! Ik ben alleen nog nieuwsgierig hoe je er op komt om die kabel door te knippen....:-) Ik was zelf ook al een paar keer aan het zoeken hoe ik n.a.v. een opmerking in 1 van de hier gepubliceerde handleidingen (zie dit <a href="/node/31018">draadje</a>) dat pijltje kon programmeren. Als dat verhaal dan toch blijkt te kloppen, kun je de schakelmomenten ook nog eens programmeren. Leuk als je je turbobrick met een schakelflitser uit wilt rusten. Die dingen kosten toch een aardig aantal stuivers. Gelukkig is het vandaag zondag, beetje druilerig weer en toevallig niets in mijn agenda.
Bedankt voor de tip, wordt vervolgd...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 11:32 #1284694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sil lampje
Hoi Gerben, wat is de locatie van het SIL  lampje? Icoontje erbij?
Groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 11:47 #1284695 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mag ik wat geks vragen?
Waarom zou ik een lampje in de auto willen die aangeeft dat ik moet schakelen? Dat maak ik toch zelf wel uit of heeft het te maken met economisch autorijden?
En dan natuurlijk andersom: als ik met een karretje zou rijden, geeft dat ding dan aan dat ik moet terug schakelen omdat er geen trekkracht meer is? Werkt dat zo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 12:42 #1284701 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Belastingsafhankelijk

krots4 schreef : En dan natuurlijk andersom: als ik met een karretje zou rijden, geeft dat ding dan aan dat ik moet terug schakelen omdat er geen trekkracht meer is? Werkt dat zo?

Je bedoelt of het alleen toerental afhankelijk is of toerental EN belastingsafhankelijk ? Zou wel interessant zijn om te weten. In het laatste geval kan ik daar de meerwaarde wel van inzien. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 12:56 #1284702 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelf even doen aub

gerryberrie schreef : [Klusje voor de moderators?  :) ]

Nee, het is niet de bedoeling dat iedereen alles maar in bericht kwakt en dat moderatoren de boel leesbaar maken of een nette layout geven. We verwachten van de sitebezoekers (lid of geen lid) dat ze hun berichten een (beetje een) nette layout geven. Lukt dat niet dan helpen we graag.Moderatoren helpen uiteraard wel met dingen die sitebezoekers niet kunnen zoals omhangen van draadjes, verwijderen van dubbele posts etc. Daarnaast doen we zaken achter de schermen. Het aantal moderatoren en hun beschikbare tijd laat het ook niet toe om daarnaast ook nog de layout van berichten aan te gaan passen. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 13:59 #1284708 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Icoontje
Hallo Rudiger

rudiger schreef : Hoi Gerben, wat is de locatie van het SIL  lampje? Icoontje erbij?

Het icoontje staat in het draadje dat ik hierboven ergens aangegeven heb.  Het lampje zit rechts naast het lampje dat aangeeft of de overdrive van de M46 ingeschakeld is.
groetjes
Mathy

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 14:05 #1284709 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Draadje hierboven
Hallo Volvisti
In het draadje dat ik hierboven aangegeven heb (waarin ik melding maak van het vinden van dit lampje door iemand van het forum van de Svenska 7/900 klubben) wordt uitgelegd, waar het lampje voor bedoeld is en hoe het werkt.  Het is een "upshift" lampje en geen "downshift" lampje.  Ik denk ook het voor de stand van de techniek van zo'n dikke twintig jaar geleden niet eenvoudig was, om met een stukje elektronica vast te stellen wanneer je terug moet schakelen.
groetjes
Mathy

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2010 17:13 #1284723 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic Motronic ECU
Zit die uitgang ook op de Motronic ECU? En zo ja, op welke pin?

• Gerben Mol
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-08-2010 18:42 #1284728 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Praten

Mathy schreef :

rudiger schreef : Hoi Gerben, wat is de locatie van het SIL  lampje? Icoontje erbij?

Het icoontje staat in het draadje dat ik hierboven ergens aangegeven heb.  Het lampje zit rechts naast het lampje dat aangeeft of de overdrive van de M46 ingeschakeld is.

<div class="content">Het is inderdaad het lampje dat te zien is in Mathy's link, een roodkleurig omhoogwijzend pijltje.In de 740 zit die naast het "gordel los" flikker lampje en dus ook naast het lambda lampje [tussen die 2 in dus]Dat is in de 740 dan ook kilometers ver weg van het OD lampje.De tellerbak van een 940 is anders, en daar zit die er naast.Daarom zoals ik hierboven zei, ik weet de aansluiting in een 940 tellerbak helaas niet.
[Tegen Rudiger die een 940 heeft, voordat die gaat lopen klooien en een kabeltje verkeerd zet en zn tellerbak opblaast ]

henk 940LPT schreef :

krots4 schreef : Waarom zou ik een lampje in de auto willen die aangeeft dat ik moet schakelen? Dat maak ik toch zelf wel uit of heeft het te maken met economisch autorijden?En dan natuurlijk andersom: als ik met een karretje zou rijden, geeft dat ding dan aan dat ik moet terug schakelen omdat er geen trekkracht meer is? Werkt dat zo?

Je bedoelt of het alleen toerental afhankelijk is of toerental EN belastingsafhankelijk ? Zou wel interessant zijn om te weten. In het laatste geval kan ik daar de meerwaarde wel van inzien.

Je kan altijd zelf bepalen waneer je wilt schakelen, het lampje geeft aan wat de meest ECOnomische manier van schakelen is [dus het zuinigste]. Volgens mij is die ook last afhankelijk, ik merk als ik flink gas het lampje later gaat branden. Maar dat kan ik niet garanderen. Hij geeft NIET aan dat je terug moet schakelen [het is immers ook een omhoog wijzend pijltje], dus 40 rijden in de 5 laat geen lampje oplichten, maar goed is het niet. </div><div class="content">

Boy Bakhuys schreef : geweldig leuk dat je de missing link hebt gevonden! Ik ben alleen nog nieuwsgierig hoe je er op komt om die kabel door te knippen....:-)

Ja ik vind het zelf ook een prachtige optie, helemaal als je het kan programeren! het lampje is bedoeld voor de automaatbakken, en wij hebben schakelbakken, dus aan die kabel heb je niks, lekker doorknippen dus d8 ik, kabeltje getrokken naar de ECU. Kloar! Nee, het is niet de bedoeling dat iedereen alles maar in bericht kwakt en dat moderatoren de boel leesbaar maken of een nette layout geven. We verwachten van de sitebezoekers (lid of geen lid) dat ze hun berichten een (beetje een) nette layout geven. Lukt dat niet dan helpen we graag.Moderatoren helpen uiteraard wel met dingen die sitebezoekers niet kunnen zoals omhangen van draadjes, verwijderen van dubbele posts etc. Daarnaast doen we zaken achter de schermen. Het aantal moderatoren en hun beschikbare tijd laat het ook niet toe om daarnaast ook nog de layout van berichten aan te gaan passen. [/quote]  Rustig Henk!</div><div class="content">Was goed bedoeld van mij, Harnt kreeg zn text namelijk niet goed [lijst met nummers van de uitgang van de ECU] als je het ziet, ziet het er ook chaotisch uit.Daarom zei ik dat.</div><div class="content">Als ik het kon wijzigen, had ik dat natuurlijk gedaan, maar dat kan natuurlijk niet.</div><div class="content">Daarom zei ik "een klsje voor de moderators" want het valt moeizaam te lezen.</div><div class="content">Groeten,Gerben</div>

Moderators: Jerry Stam