Krabben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 09:50 #1257181 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amperes

alexvanbemmel schreef : Ik heb gewoon een simpel bouwmarkt ventilatorkacheltje en zo'n oranje tuinverlengsnoer gebruikt. Ik vond in de schuur nog een mooie klik-aan-klik-uit afstandbedieningsetje voor eletrische apparaten en daarmee heb ik heel blits de kachel aangedaan vanachter mijn kopje thee

.

Je AB module kan het vermogen van de kachel aan ? Vaak is het amperage beperkt tot een 5-10 A, met een flinke kachel kom je daar wel aan toe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 09:59 #1257182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Shoppen bij Biltema
Ik open even een nieuw draadje, over shoppen bij Biltema. Wie gaat er mee?
<a href="/node/29513" title="Shoppen bij Biltema.SE, wie gaat er mee?"> www.volvo700vereniging.nl/node/29513

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 11:08 #1257192 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1000VA

henk 940LPT schreef : Je AB module kan het vermogen van de kachel aan ? Vaak is het amperage beperkt tot een 5-10 A, met een flinke kachel kom je daar wel aan toe.

de schakelaar kan 1000watt maximaal (bijna 4,4A) hebben dus dat gaat prima, stekker zit in de schuur en die heeft dan weer zijn eigen groep. Kacheltje is beveiligd tegen omvallen, althans hij gaat uit als hij kantelt/omvalt dus dat zit ook wel snor. Ik ga morgen een thermometer in de auto plaatsen zodat ik de thermostaat van het kacheltje een beetje op een normale temperatuur kan zetten, bijvoorbeeld dat ie afslaat bij 20 graden oid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 11:42 #1257196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naar binnen

alexvanbemmel schreef : vanochtend dus even het kacheltje in de auto aangezet en na 15 minuten waren de ramen helemaal ijsvrij én ze besloegen ook niet toen ik wegreed. Ik heb gewoon een simpel bouwmarkt ventilatorkacheltje en zo'n oranje tuinverlengsnoer gebruikt. Ik vond in de schuur nog een mooie klik-aan-klik-uit afstandbedieningsetje voor eletrische apparaten en daarmee heb ik heel blits de kachel aangedaan vanachter mijn kopje thee

. Kwartiertje later dus auto open doen, stekker los en terug over de schutting slingeren en wegrijden maar.
Voorlopig weet ik hoe ik ijsvrij op pas ga.

Stomme vraag misschien, maar hoe leg je die stroomkabel naar binnen?
Dan kun je dus makkelijk 's avonds al de boel klaarzetten!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 13:22 #1257221 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic achterklep
ik heb de kabel eerst gewoon via de achterklepopening naar binnen gedaan, klep dicht maar tussen mijn klep en de achterbumper zit eigenlijk geen ruimte dus vanavond gaat de kabel via de achterdeur naar binnen. De kier tussen het plaatwerk is groot zat en de rubbers vangen het dikte verschil op van de kabel.
Idealiter moet ik natuurlijk een stekker aansluiting hebben. Ik heb al wat gekeken op het net maar nog niet echt gevonden wat ik mooi vind. <a href=" www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/Produ...f3-a5f0-db3a7885e4c1 " target="_blank">Deze zou op zich wel netjes zijn en die zou ik bijvoorbeeld rechts naast de trekhaak kunnen plaatsen, valt het minste op en zit niet in de weg. Dan www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/Produ...px?productid=HL90302 " target="_blank">deze erin met stevige kabel (neopreen/rubber) naar de schuur en hopsa, klaar ben ik. In de auto kan ik een mooi inbouwstopcontact maken in een paneel in de kofferruimte. Alles netjes afwerken/isoleren zodat het ook nog veilig is....hmm dit lijkt mij een leuk klusje.
&#160;
De DEFA stekker vind ik veel te duur, €85,- euro voor snoertje met twee stekkers is me wat te gortig. Iemand nog andere suggesties?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 21:16 #1257322 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch kan de ruit nog wel
toch kan de ruit nog wel degelijk krimpen en uitzetten .
alleen bolt hij bij nieuwere auto's iets meer of minder op.
als er veel spanning op staat is de kans groter dat hij breekt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 21:20 #1257325 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik vertrek gewoon te laat,
Ik vertrek gewoon te laat, minder mensen op de weg, en je moet harder rijden om op tijd te zijn. Wordt ie ook nog eens sneller warm, en heb je de meeste lol.
Mocht de ruit bevroren zijn rijden we eerst met het hoofd uit de zijruit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 21:33 #1257328 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van rechts

flip_21 schreef : Mocht de ruit bevroren zijn rijden we eerst met het hoofd uit de zijruit.

Hoe zie je dan tijdig de auto's, brommers en fietsers van rechts (je weet wel, die medeweggebruikers die soms voorrang hebben) ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 21:34 #1257329 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO2 neutraal....
gewoon krabben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 22:01 #1257334 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik wacht net zolang tot ik niet meer hoef te krabben
Dus ga ik soms maar niet weg want ruit is nog niet ondooit.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC