Krabben

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 15:54 #1257053 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Elektrische standkachel
Ik denk dat ik in januari zo'n elektrische standkachel uit Zweden meeneem. Die kosten daar volgens mij 35 euro en worden op 230 aangesloten. Dan is ook je motor voorverwarmd 's morgens. Misschien idee voor een groepsaankoop? Kan ik de lijkenkist op m'n dak mee vullen.
<a href=" www.biltema.se/carparts/carparts_c.asp?i...8&strCarId=Volvo " target="_blank" title="Biltema standkachel">Biltema.se
Dit is 'm, maar er moeten geloof ik nog wel wat slangen en zo bij. 
Voor de <a href=" www.biltema.se/carparts/carpart_info.asp...amp;iRelItemId=68531 " target="_blank" title="940">940 vanaf 1995  kostie 26 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 15:58 #1257057 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Knap.

mbroeren schreef : Mijn oplossing is zonder de motor te starten

OP zich al knap......

mbroeren schreef : ........blower op de voorruit op 3 (warm)

Helemaal knap, met de motor uit.Maar goed, je zal vast ergens gestart hebben.
Als je trouwens minder dan een kilometer of 10 moet rijden en je mikt wat verkeerd met die fles, vriezen je rubbers vast, lijkt me.Daarbij is er nog steeds een reeel 'gevaar' dat de voorruit (indien steenslag aanwezig) barst, van de schrik.
Als laatste, kruipt dat water dus tussen de paravent, en de spatschermen, en ik weet niet of ik daar graag bevriezend en dus uitzettend water tussen wil hebben.Aan de andere kant, het kan er in, duser is ergens een opening, dus met uitzetten zal het wel meevallen, maar toch, ik zou het niet uittesten.
Wel leuk, zijn de mensen die gisteravond nog snel even hun auto gewassen hebben en dus vanmorgen met de fohn de rubbers weer los moesten weken....;-))

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:06 #1257058 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vast vriezen
Dat vast vriezen van je deur rubbers, kun je oplossen door vaseline op je rubbers te smeren, drogen ze ook niet uit gaan ze langer mee en je deuren vriezen niet vast.

Maar louw water op je raam zou ik ook mee uitkijken heb het in de straat al zien gebeuren, vrolijk water over het raam gieten en vervolgens kon de buurman de ramen specialist bellen want er moest een nieuw raam in, kwam hij nog te laat op zijn werk,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:14 #1257063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic simpeler?
is er niet gewoon een soort dompelaar te koop die je simpel in het koelvloeistoftraject hangt? Door de warmte zal de vloeistof vanzelf gaan "stromen" (laag plaatsen dus) En dan gewoon met een timer of evt. met een externe voeding. Het lijkt mij zo makkelijk maar ik kan t nergens vinden .
Met dit soort dagen snap ik weer heel weinig van de keus van Volvo om onze auto's niet van voorruitverwarming te voorzien Ik geloof dat er wereldwijd twee zijn geleevrd met die optie ). Met voorruitverwarming heb je dus dit hele verhaal niet (alleen zijramen even krabben en rijden maar). Dat hebben ze destijds bij ford heel wat beter bekeken! Mijn escort ghia uit '89 had dit dus al wel....
Ik heb liever voorruitverwarming dan een verwarmde stoel, veiligheid is belangrijker dan warme billen lijkt mij
&#160;
Hoe dan ook; voorlopig doe ik het met een deken over de ramen en een flesje ruitontdooier van de action....
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 17:03 #1257072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Defa

alexvanbemmel schreef : is er niet gewoon een soort dompelaar te koop die je simpel in het koelvloeistoftraject hangt? Door de warmte zal de vloeistof vanzelf gaan "stromen" (laag plaatsen dus) En dan gewoon met een timer of evt. met een externe voeding. Het lijkt mij zo makkelijk maar ik kan t nergens vinden

.

Dat is het Defa systeem wat Volvo indertijd ook gewoon gebruikte. Weaco levert ze en op e-bay zijn ze ook te vinden. Zie <a href=" cgi.ebay.de/DEFA-Motorvorwaermung-Standh...?hash=item518ec048e9 " target="_blank" title="Defa">hier maar eens. De voeding is extern via een steker bij de bumper op het lichtnet en kan met een vertakking het interieur ook verwarmen. En met een extra optie de accu bijladen.
Groet,
Támas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 17:09 #1257073 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Starten -> krabben, voorruit als laatste
Tja, zo doe ik het, wagen starten, blower vol aan op de voorruit, achterruitverwarming aan, alle ruitjes krabben (statuin) en als laatste de voorruit, eerst passagierskant, dan bestuurderskant. Tegen die tijd beslaat de voorruit niet meer als je er zelf in stapt. Warm is de wagen niet, maar niet beslaan vind ik belangrijker.

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 17:43 #1257076 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Daar voel ik wel wat voor!
Victor,
Als je er een paar van deze verwarmingselementen kan meenemen, denk ik dat je die zonder problemen kwijt kan raken.  Aan mij zeker eentje!.
Laat maar weten wat de mogelijkheden zijn.
Ik denk dat je een aansluitsnoer van het element naar de stekkerdoos moet hebben + een stekkerdoos voor in bijv de bumper (1,5 m volgens instructie, bijvoorbeeld <a href=" www.biltema.se/products/product.asp?iSec...39&iItemId=76402 ">deze of www.biltema.se/products/product.asp?iSec...39&iItemId=76406 ">deze(voor diegene die ook een blower in de wagen willen hebben)) Daarnaast een contrastekker die je aan een verlengsnoer kan bevestigen om e.e.a. vanuit je garage of brievenbus op spanning te kunnen zetten ( www.biltema.se/products/product.asp?iSec...39&iItemId=76409 ">deze? of misschien kan je ook alleen de contrastekker krijgen).
Uiteindelijk wordt het wat duurder maar ik ben nog steeds geïnteresseerd! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 21:02 #1257101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verklaar

Baseman schreef :

mbroeren schreef : Mijn oplossing is zonder de motor te starten

OP zich al knap......

mbroeren schreef : ........blower op de voorruit op 3 (warm)

Helemaal knap, met de motor uit.Maar goed, je zal vast ergens gestart hebben.
Als je trouwens minder dan een kilometer of 10 moet rijden en je mikt wat verkeerd met die fles, vriezen je rubbers vast, lijkt me.Daarbij is er nog steeds een reeel 'gevaar' dat de voorruit (indien steenslag aanwezig) barst, van de schrik.
Als laatste, kruipt dat water dus tussen de paravent, en de spatschermen, en ik weet niet of ik daar graag bevriezend en dus uitzettend water tussen wil hebben.Aan de andere kant, het kan er in, duser is ergens een opening, dus met uitzetten zal het wel meevallen, maar toch, ik zou het niet uittesten.
Wel leuk, zijn de mensen die gisteravond nog snel even hun auto gewassen hebben en dus vanmorgen met de fohn de rubbers weer los moesten weken....;-))

Bas, mogelijk dat er een defect is op mijn V90 maar als ik het contact op de eerste stand zet, kan ik handmatig de blower op de voorruit aanzetten. De radio en de ruitenwissers werken dan ook maar de verlichting en andere verbruikers gaan niet aan. Dan heb je nog stand twee (waar alles het doet) en dan pas met doordraaien starten. Dat warm slaat uiteraard zoals jij ook zult begrijpen op de stand die ik alvast instel voordat ik ga rijden (net zoals het gegeven dat de airco het niet doet met dit weer)
Over de korte rit heb je helemaal gelijk, dat doen wij hier niet in de stad. Ik rijd altijd langere ritten dus dan warmt de auto echt goed op in z'n geheel. 
Over het schrikken: zou je dat eens kunnen onderbouwen? Een wijnglas in een heet sopje schrikt misschien maar ik zie tot nu toe geen énkele onderbouwing dat een grote ruit het onderspit delft tegen een klein plasje water lauw, zelfs niet als de ruit beschadigd is (waar je al helemaal niet mee moet gaan rijden).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 21:04 #1257103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben ook wel benieuwd naar
Ik ben ook wel benieuwd naar dat schrikken. Ik heb dit (tot ik deze carpoort had) bij al mijn auto s zo gedaan. En ik heb nog nooit een schrikreactie waargenomen, noch zijn mijn rubbers vastgevroren op de korte ritten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 21:09 #1257105 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fout
Hoe wil je het onderbouwd hebben ?Ik heb wel eens gehoord (niet bewezen, maar van horen zeggen) dat als je erg heet water op een bevroren ruit giet die ruit barst. Het verschil in temperatuur in het glas wordt dan plaatselijk te groot. Zeker als dat temperatuursverschil optreedt bij een zwakke plek in het glas, het water kan daar ook meer "in' de ruit komen waardoor ik me voor kan stellen dat het nog gemakkelijker kapot gaat. Het zal je met lauw, handwarm water niet gebeuren. Maar er zijn ook mensen die er niet over nadenken en te heet water gebruiken. Bij welke temperatuur of temperatuursverschillen tussen ruit/buitenlucht en water je gevaar loopt durf ik je niet te zeggen.
Ikzelf heb een keer lauw gebruikt en mocht meteen krabben omdat ik niet snel genoeg het water van mn voorruit heb laten wissen. Ik krab wel gewoon ouderwets.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD