(On-Hold) Interessecheck: Groupbuy MBC, manual boost controllers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 17:07 #1235405 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En ik ook!
Hé Bas, ik wil er ook graag één en zou ook graag een drukmeter vast in de auto willen hebben, wat raadt je me aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 18:18 #1235409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verschillende
Er zijn verschillende mogelijkheden. Bijvoorbeeld een originele drukmeter onder de toerenteller scoren. Of een meter van VDO, autostyle of misschien de Conrad. Of Bas(eman) vragen waar hij de meters heeft gezien die hij noemt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 19:32 #1235410 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vergeet niet dat de
vergeet niet dat de injectiepomp moet worden aangepast bij verhoogde turbodruk...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 19:39 #1235412 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nope

k² schreef : vergeet niet dat de injectiepomp moet worden aangepast bij verhoogde turbodruk...

Nee hoor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 19:57 #1235416 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontsteking
Je moet de ontsteking toch vervroegen om pingelen bij hoge toerentellen (moeilijk waarneembaar, dus heeft gemakkelijk motorschade tot gevolg omdat je het niet doorhebt) te voorkomen ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 20:06 #1235418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druk
Heeft volgens mij te maken met de maximale druk die je wilt gaan behalen. Wanneer je ook de EZK en ECU moet gaan chippen, weet ik niet precies. Ik kon zonder problemen tot 0.75 bar gaan zonder chips. Met gechipte ECU rijd ik nu rond met max 1 bar turbodruk. EZK is nog niet gechipt.
Met een andere turbo moet je ook aan een hogere brandstofdruk en grotere injectoren gaan denken. Zoiets toch? (Komt u maar naar voren heren tuners, maar dit is wat ik van verschillende mensen/tuners/fora heb begrepen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 20:49 #1235419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Boekenkennis
Uit wat ik her en der heb gelezen (oa van JanV) is dat je met de LPT/HPT turbo's tot ongeveer 1 bar kunt komen. Je hebt het dan over ongeveer 200pk. Je kunt dat nog bereiken met de normale injectoren en normale benzine druk. Boven de 0.7-0.8 moet je wel iets aan je ECU/ontsteking gaan doen, ik dacht voornamelijk ontsteking vervroegen.
Wil je meer dan moet je ook een andere turbo nemen, en wellicht ook je injectoren en/of benzinedruk aanpassen. Maar dat is ook uit mijn blote bolletje en vooral "boekenkennis" dus verbetert u me als u beter gefundeerde kennis heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 21:09 #1235424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel
met opgevoerde turbodruk = pomp aanpassen anders beter standaard druk houden
onze Toyota LC 70 reed met de 3.4 diesel (origineel atmo) met turbo op 1 kilo en IC de 850 diesel (getuned tot 180pk) van onze monteur los bij stoplichtsprintjes en hernemingen vanaf 120
zonder pompaanpassing liep die niet zo hard
en het heeft niets te maken met meer diesel maar alles met het tijdstip van de inspuiting
idem als je aan een 24tdic prutst

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 21:10 #1235425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en tenslotte, een echte MBC
en tenslotte, een echte MBC staat in de cabine, binnen handbereik
kan je rustig cruisen en opdrijven als je het even nodig denkt te hebben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2009 21:17 #1235429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij heeft de druk een andere invloed bij diesel dan bij benzine. Bij een diesel wordt de diesel ingespoten over de tijd dat de druk van de brandstof groter is dan de veerdruk in de verstuiver. Om de druk van de diesel langer boven de veerdruk te houden heb je meer volume nodig (of meer druk). Bij een benzinemotor wordt de hoeveelheid brandstof bepaald door de tijd dat de injector open wordt gestuurd en ook de druk van de benzine voor de injector. Maar niet door de pomp, de benzinepomp draait volgens mij op een hogere druk die omlaag wordt gebracht door de benzinedrukregelaar (laat benzine wegstromen door de retourleiding zodat de altijd een constante overdruk heeft tov de druk in het inlaatspruitstuk).

Moderators: Jerry Stam