[off-forum] digitale camera: advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:53 #1218026 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic maar nu
nu ben ik ook de weg kwijt..
maar wel zeer veel nuttige artikelen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 16:45 #1218029 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic merken
Mijn bescheiden bijdrage nog aan deze toch al lange discussie. Wat je ook kiest, zorg ervoor dat je bij een merk blijft dat van oudsher verbonden is met fotografie. Denk aan Canon, Fuji, Kodak, Olympus en Nikon. Vanuit mijn ervaring raad ik andere merken (Sony, Panasonic, Samsung e.d.) af. Deze merken zijn veel meer thuis in de audio- en videowereld en dat merk je echt aan het resultaat, vind ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 17:05 #1218032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sony C902

mbroeren schreef : - het zakformaat, we zijn nog wel eens op pad en ik houd van onverwachte kiekjes
- de prijs (bij Office Centre met enige regelmaat onder de 200,=)
- mooie foto's zonder al te veel moeite

Kiekjes maken van hoge kwaliteit?
Sony C902 met 5 megapixels aan boord en een hele reut overige features!
En je kan er ook nog mee bellen!!
Rob K.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 17:13 #1218035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lens
Het meeste is al beschreven ondertussen maar ik mis nog wel een belangrijk ding waar geen camera zonder kan.De lens.Wat moet je met een 5 magapixel camara met een lens die zo klein is dat hij amper licht doorlaat.Snelle kaarten en of een grote beelsensor maken je camera dan niet sneller met beperkt licht.Buiten overdag werken de meeste camera,s prima en snel genoeg maar binnen is vaak de te kleine lens de bottelnek.Kijk voor je wat koopt dus ook eens naar de lens.Niet dat ik er veel verstand van heb trouwens,tis voor mij ook maar een beetje hobby af en toe.Ik heb zelf een Sony F717 en dat past niet meer in je binnenzak maar het is wel een richten en schietenapperaat met bijna altijd mooie foto,s.Externe flitser der bij voor binnen en snel genoeg.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 00:10 #1218073 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic tegen-valler
Valt me op; met de camera's kan je geeneens bellen!!!
Als ik een telefoon koop zit er ongevraagd een camera op.......
Alle gekheid op een stokje..............
Let op de lens, 28 mm (een klein beetje meer groot-hoek)
Panasonic/Leica heeft zo'n ding

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 01:20 #1218084 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Fujifilm Finepix f31fd
Hallo Martijn
Ik heb een Fujifilm Finepix f31fd gekocht. Ik zocht ook een compact camera en heb op internet gezocht. Daaruit bleek destijds (jaartje geleden denk ik) dat de f31fd tot de beste behoorde. Toen de prijs opgezocht op internet en hier net over de grens in Aken bij een fotovakman gekeken. Die had hem voor een prijs in de etalage staan, die binnen de marge viel, waar ook de internetaanbieders hem voor verkochten. Naar binnen gegaan, verteld dat ik een compact camera zocht en dat ik gehoord had, dat de f31fd bij de top in z'n klasse behoorde (erg weinig ruis bij de hogere ISO waardes i.v.m. vergelijkbare camera's). Daar was de verkoper het mee eens. "Doe maar dan". Afgerekend. Klaar.
Ik ben er nog niet achter of ik de camera vanaf de computer kan bedienen om er zo een foto mee te maken. (Heb ik wel eens gezien, als ze pasfoto's voor bijv. schoolpasjes maken)
En soms is "standje automatisch" waarschijnlijk niet de beste stand om foto's te schieten. Maar ja, ik heb me nog niet echt verdiept, welke stand ik dan wel moet gebruiken voor die situaties, waarin "automatisch" niet het optimale resultaat geeft.
Ik heb er nog geen spijt van gehad.
Enige nadeel is, dat de xD kaartjes die erin moeten iets duurder zijn dan andere geheugenkaartjes. Maar op 1GB gaan enorm veel foto's.
Groetjes
Mathy
PS de camera is kleiner dan een pakje sigaretten (schat ik, ik rook niet). 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 20:05 #1218135 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de kogel is door de kerk
Het is de Fujifilm FinePix F50fd geworden. Briljant ding! Zeer snel en gebruikt weinig zelf de flits omdat hij niet veel licht nodig heeft. Voor nog geen 150 een aanbieding van grote mazzel lijkt me. Er gaan (inmiddels?) SD-cards in.
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2008 20:45 #1218139 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Martijn, gefeliciteerd
Hé Martijn,
gefeliciteerd met de aankoop! Blij dat je een aankoop gedaan hebt waar je achter staat. Dat is belangrijk. Anderen kunnen van alles roepen, maar jij moet er mee aan de slag, dus is het belangrijk dat jij er tevreden mee bent.
Veel fotoplezier! Enneh, laat eens wat kunstwerkjes zien
Groeten,
Richard

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 23:55 #1218274 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor wie nu nog een camera
Voor wie nu nog een camera zoekt:
Canon is net met een 10 megapixel camera gekomen, met CMOS (zelfde als in de 400D spiegelreflex) ipv CCD, 20x optische zoom (28 - 520mm), hot-shoe voor flitser, 2.8inch draaibaar scherm en 1080p HD video!Hij schiet 4 a 5 foto's per seconde op hoge kwaliteit!
Ik heb nu nog een degelijke Sony F717 van 5,5 jaar oud, maar de Canon PowerShot SX1 gaat mijn nieuwe worden!
Momenteel het beste alternatief voor een spiegelreflex camera, als het aan mij ligt Prijs? Ergens tussen de 450 en de 500 euro.Helaas nog erg moeilijk leverbaar maar dat zal spoedig beter worden.
Kenmerken van de Canon PowerShot SX1 IS • Groothoeklens (28 mm, f/2.8) met 20x optische zoom en optische Image Stabilizer • 10.0 Megapixel resolutie • Canon CMOS-sensor voor continu opnamen met 5 bps en maximale resolutie • Full HD (1080p, 30 bps) movies plus HDMI-aansluiting • DIGIC 4 voor prachtige foto's en een snelle respons • Opnameprogramma's inclusief volledig handmatige bediening • Prachtige foto's van mensen met Gezichtsdetectie AF/AE/FE/WB • Face Select & Track en FaceSelf-Timer • High ISO Auto en optische Image Stabilizer • Motion Detection technologie en Servo AF • Automatische rode-ogen-correctie tijdens het fotograferen en weergeven • i-Contrast versterkt de helderheid en behoudt details in donkere delen • 2,8 inch breedbeeld vari-angle LCD II met grote kijkhoek • Multifunctioneel instelwiel en programmeerbaar My Menu
Er is ook een SX10 model; deze heeft een CCD ipv CMOS. Daardoor schiet hij "slechts" 1,4 foto's per seconde en gewone VGA filmpjes.Wel heeft deze óók 20x zoom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2009 14:00 #1229549 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tot slot

mbroeren schreef : Het is de Fujifilm FinePix F50fd geworden. Briljant ding! Zeer snel en gebruikt weinig zelf de flits omdat hij niet veel licht nodig heeft. Voor nog geen 150 een aanbieding van grote mazzel lijkt me. Er gaan (inmiddels?) SD-cards in.
Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken!

Voor de volledigheid en voor als iemand dit draadje leest en door mij van plan is dit toestel te kopen: niet doen. 
Om een een beetje goede foto te krijgen moet je hem handmatig op 100/200 iso zetten want zelf wil hij het liefst op de korrelige 600 tot 800 gaan staan. Zodra je de iso aan gaat passen, gaat hij ook weer vaker flitsen. Doe je dan niet dan wordt de boel weer korrelig. De snelheid van de eerste afdruk is dan aardig, de verwerking van iedere foto kost meer dan een seconde. Er zit nu supersnel geheugen in maar dat maakt niets uit. Laatst weer een Office Centre aanbieding van Canon in de hand gehad van iemand, en die was echt sneller en 'vanzelf' mooiere foto's. Met kleine kinderen wil ik gewoon meteen kunnen afdrukken.
Ik ben er klaar mee. Zodra de Nikkon D90 een beetje in prijs zakt (daarmee kun je ook filmen namelijk), ga ik over op Spiegel refl.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC