[off-forum] digitale camera: advies gevraagd

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 14:38 #1218009 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Bas, tuurlijk, ook daar
Hé Bas,
tuurlijk, ook daar heb je gelijk in, de ULTRA II is, vergeleken met de huidige standaard geen snelle kaart. Alleen ik blik even terug op 2003/2004. Want toen kwam de 300D op de markt en kocht ik hem. Daar zat in de kit een standaard kaartje bij. Die heb ik in 2004 ge-upgrade naar een ULTRA II, wat toen een gigasnelle kaart was. Nú, 4 jaar later, is hij traag, daar heb je helemaal gelijk in. Overigens vraag ik mij af of de 300D wel uit de voeten kan met een 8gb EXTREME II, want ik dacht dat de max qua capaciteit lag op 2gb en qua snelheid denk ik dat de bottleneck de camera zelf is. (Kan er even geen getallen over vinden helaas)
Toen ik mijn 5D kocht, heb ik er, zoals jij ook (terecht) predikt, direct een snelle kaart bij gekocht, een Extreme II geloof ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 14:50 #1218011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

EndlessQuest schreef : Overigens vraag ik mij af of de 300D wel uit de voeten kan met een 8gb EXTREME II, want ik dacht dat de max qua capaciteit lag op 2gb en qua snelheid denk ik dat de bottleneck de camera zelf is. (Kan er even geen getallen over vinden helaas)

Dat zou best wel eens kunnen. De extreme III is een Class 6 card, volgens mij slikt de EOS300D alleen tot Class 4.
Ik vond trouwens net <a href=" www.digital-slr-photography-guide.com/camera-memory.html " target="_blank">deze site, waarop staat dat het wel zou moeten passen, alleen niet in de EOS1D Daar stond trouwens ook de SanDisk Extreme Ducati Edition CompactFlash op, die een verbijsterende 45 Mb/sec verstouwd.....Op zich nog niet eens zo duur ook, 4Gb voor 57 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 14:53 #1218012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Bas, het probleem van
Hé Bas,
het probleem van die vele apparaten herken ik. Als ik op vakantie ga, dan is het een drama; 1 camera, 4 objectieven, 1 flitser, 1 imagetank, een handvol kaartjes, 2 batterijen voor de camera, 8 batterijen voor de flitser, 1 back-up camera, 2 back-up objectieven, een oplader voor de imagetank, een oplader voor de batterij van de camera, een oplader voor penlites (flitser), 1 oplader voor de batterij van de back-up camera. Afijn, dan heb ik het nog maar over de fotospullen. Want dan moeten er nog 2 telefoons mee, navigatiesysteem etc. etc.
Al met al loop ik dus met een hoop electronica te zeulen. De fotografie spullen is ook zo volumineus, met als gevolg dat ik vaak óf 1 camera met 1 objectief mee neem, of zelfs helemaal niet. Ik loop ook al een tijdje met de gedachte te spelen om een "gewone" compact camera te kopen die ik wel overal mee naar toe kan nemen. Maar ja, helemaal verantwoord vind ik dat dan ook weer niet, want dan investeer ik in al die fotoshit en dan neem ik het niet mee.....
Dat veel mensen dus ook geen zin hebben om bijvoorbeeld objectieven te wisselen en dus een DSLR niet zien zitten, begrijp ik heel goed. Dat geldt natuurlijk net zo goed voor apparaten met meerdere functies. Ik spreek ook puur voor mijzelf als ik zeg dat ik combinatie apparaten geen voorkeur geef.
Tsja, ik werk eigenlijk bij een collega/concurent van je in Arnhem.....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:02 #1218013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hm, ik zie het. Ik zal eens
Hm, ik zie het. Ik zal eens zoeken of ik iets kan vinden, want het zit toch in m`n hoofd en dan vraag ik mij af waarom het daar zit
45Mb/sec, da`s wel een rappe zeg!!
[edit]Gevonden: <a href=" www.flickr.com/groups/digital_rebel_faq/...s/72157600053693694/ "> www.flickr.com/groups/digital_rebel_faq/...s/72157600053693694/ . Daar staat een stukje waarin genoemd wordt dat hij inderdaad wél 8gb aan kan, maar dat alles meer dan 2gb je snelheid gaat kosten. [/edit]

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:03 #1218016 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oh.

EndlessQuest schreef : Tsja, ik werk eigenlijk bij een collega/concurent van je in Arnhem.....

&#160;
Ik vroeg me af waar je die kennins over fotografie vandaan haalt, maar dat is dus eigenlijk een uit de hand gelopen hobby, als ik het goed begrijp/ No offense trouwens, zo is het bij mij ook gelopen, op een ander vlak dan.
Mijn schoonzusje heeft er een beroep van gemaakt, <a href=" members.home.nl/josjeklouwens/Frames/Home.htm " target="_blank">Josje Klouwens Niet onverdienstelijk trouwens.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:07 #1218017 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leica
Vroeger werkte ik als trouwfotograaf, schoolfotograaf en deed ik ook wel wat vrij werk. Ik had daar proffesionele spullen voor. Tegenwoordig heb ik een compactcamera. 1, en niets anders meer. Het is een Leica D-lux 3. Ik en daar dik tevreden mee. Luek zoompje erop. doet weken met de oplaadbare batterij en tussen mijn flitsfotos zit zo'n 3 seconden.
Met dezelfde prachtige vario elmarit lens wordt ookde panasonic Lumix uitgerust. Die camera is een stuk goedkoper en de prestaties nagenoeg hetzelfde. De software is anders wat resulteert in wat hardere nuances. E.e.a. is wel weer aan te passen in photoshop, zeker als je in de standaard RAW fotografeert.
In ieder geval .ik vind die leica lekker makkelijk mee te nemen, je kunt er snel mee fotograferen, er zit een prachtige zoomlens in met de bekende "zachte Leica kwaliteit" en de batterij gaat ontzettend lang mee alvorens je die weer dient op te laden.. Een snellere en groter SD kaart dan meegeleverd is wel een pre..

Hier nog wat info:<a href=" www.pbase.com/koo22/leica_dlux_3 "> LEICA VS PANASONIC

succces!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:09 #1218018 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hé Bas, Inderdaad een uit
Hé Bas,
Inderdaad een uit de hand gelopen hobby. Begin dit jaar ben ik gestopt bij m`n vorige werkgever (ook een concurrent, maar dan in woerden ). Ik heb toen heel serieus onderzocht en overwogen er m`n beroep van te maken. Ik heb het uiteindelijk toch niet gedaan. Enerzijds wellicht koudwatervrees, maar ook het feit dat wij een ander huis wilden gaan kopen hebben mij er van weerhouden. En misschien wel de belangrijkste reden; ik fotografeer voor de lol en ik fotografeer alleen wat ik leuk vind. Als het beroepsmatig wordt, dan komt er druk op m`n schouders en dan vind ik het ineens een stuk minder leuk. En dat gaat bij mij vaak ten koste van de foto`s. Ik heb wel regelmatig opdrachten gedaan, trouwerijen, bedrijfsevenementen etc. Best leuk om dat af en toe te doen, maar vooral niet te vaak.
Je schoonzusje doet het leuk zeg! En een mooie website moet ik zeggen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:12 #1218019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en.........
En Martijn leest mee en denk: WTF? wat heb ik nou weer voor vraag gesteld.
Nog even voor je gezocht:
Ik vond <a href=" www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/De_b..._s_tot_200_euro.html " target="_blank">deze siteen deze
en ook nog <a href=" www.vergelijk.nl/digitale_camera " target="_blank">deze, allemaal tekst en uitleg over compacte digitale camera's, die er uw voordeel mee.
De consumentenbond heeft trouwens ook een <a href=" www.consumentenbond.nl/test/elektronica_...ca/digitale_cameras/ " target="_blank">test, van 200 camera's maar die kun je alleen bekijken met lidmaatschap. Iemand?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:21 #1218020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic leerzaam

Baseman schreef : En Martijn leest mee en denk: WTF? wat heb ik nou weer voor vraag gesteld.
Nog even voor je gezocht:
Ik vond <a href=" www.hetbesteproduct.nl/nl/Artikelen/De_b..._s_tot_200_euro.html " target="_blank">deze siteen deze
en ook nog <a href=" www.vergelijk.nl/digitale_camera " target="_blank">deze, allemaal tekst en uitleg over compacte digitale camera's, die er uw voordeel mee.
De consumentenbond heeft trouwens ook een <a href=" www.consumentenbond.nl/test/elektronica_...ca/digitale_cameras/ " target="_blank">test, van 200 camera's maar die kun je alleen bekijken met lidmaatschap. Iemand?

hahaha, nou het leerzamer dan ik aankan iig. Dank voor je sites.
Ik begreep overigens van de locale fotowinkel dat de nieuwe generatie compactcameras al weer stukken sneller zijn dan die van 3 jaar geleden....zei hij... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2008 15:23 #1218022 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad, Leica is er ook
Inderdaad, Leica is er ook nog. Heeft toch wel een beetje een status aparte imo. Mooie en goede camera`s. En een eervolle vermelding/sleutelrol in "De donkere kamer van Damocles!"

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC