Sloopactie Engelse 960-II ???
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, je staat namelijk al op de planning in Gemert, dan ga je er toch nog een 6 cilinder in schroeven?................ Maar de 960T1 en de 940 zijn qua ruimte in de neus gelijk, dus zou het moeten passen, maar er komt meer bij kijken dan effe het blok swappen. Bak, aandrijflijn, as wellicht ook nog, compensatie voor het massaverschil van het blok voorin.Of de 960T2 motor ook in een 940 of 960T1 past, durf ik niet te zeggen.Miquelangelo1969 schreef : .....is die ook in mijn 945 uit '92 te 'lepelen'.....
Moet je doen met een 740 met opgeblazen kop, is een veel leuker project, die 16 klepper moet je lekker in ere houden.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten Henk Huisman
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Deze is wel binnenkort te zien: <a href=" cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220302377086 "> cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220302377086
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Deze auto schijnt inderdaad verkocht te zijn. Maar er komt vast nog wel eens een gelegenheid om een Engelse baksteen voor weinig te kopen.
Dus als nog iemand tips of antwoord op bovenstaande vragen heeft, hoor ik dat graag. Sinds de start van dit draadje zijn dik twee dagen vergaan. Alles ging dus erg vlug. Maar dat wisten we van te voren. De volgende keer zou ik het liefst voorbereid willen zijn.
Groetjes
Mathy
- Miquel Engelen (GAST)
- Nieuw lid
-
 Baseman schreef :
Nee, je staat namelijk al op de planning in Gemert, dan ga je er toch nog een 6 cilinder in schroeven?................ Moet je doen met een 740 met opgeblazen kop, is een veel leuker project, die 16 klepper moet je lekker in ere houden.Miquelangelo1969 schreef : .....is die ook in mijn 945 uit '92 te 'lepelen'.....
Je hebt gelijk hoor Bas, ik ben blij dat ik mijn klusje mag gaan doen in Gemert!
Ik zal Skepp niet te veel op een 960 gaan laten lijken, maar het was een soort van brainstormpje van me........ en dat van het 'pimpen' van een 740 oid ligt wel in de planning, dus misschien een leuk idee om er inderdaad een 6 cilinder in te gaan lepelen!

Gulle Groet,

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Nee, daarin heb je geen gelijk. Er is duidelijk meer ruimte gecreeerd voor de lange zescilinder in de 760's en 960's, door middel van een totaal ander schutbord. Ook het binneplaatwerk van de neus is behoorlijk anders, waarschijnlijk emt hetzelfde doel. Gezien de ruimte die je in een 960 hebt, betwijfel ik dan ook of het blok in een 940 gaat passen. Al heb ik het inmiddels ook al in een Amazon gezien...Baseman schreef : Maar de 960T1 en de 940 zijn qua ruimte in de neus gelijk, dus zou het moeten passen, maar er komt meer bij kijken dan effe het blok swappen.
960T2 is precies hetzelfde blok als een 960T1, dus dat gaat prima over en weer passen, amar zoals gezegd NIET in een 740 of 940. Tenminste niet zonder rigoreuze verbouwingen aan de carosserie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
<a href=" domeinen.minfin.nl/domeinenrz_nl/ead88d8...2&meerfotos=2145 " target="_blank" title="Link naar een Volvo die bij de domeinen te koop staat">Kan dit geen veel goedkopere mogelijkheid vormen?
Als je dit ding nu voor 300 euro kunt kopen...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Is misschien niet eens zo'n gek idee. Maar helaas heb ik weinig tijd om te gaan kijken voorlopig. Daarnaast is het voor mij lastig, om overdag te bellen.
Groetjes
Mathy (met voorlopig interesse voor elektrisch bediende stoelen indien voorhanden, bumper(s) indien in goed staat en grill. En het knopje met AUTO erop, van de elektrische raambediening)