Sloopactie Engelse 960-II ???

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 00:16 #1217026 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Iets dichterbij?
Hallo Jan-Geert

Jan-Geert schreef : wij van de liefhebbers hebben nog wel een plekje over.

Bedankt voor het aanbod, maar eigenlijk hoop ik op een plek iets dichter bij huis. Al heeft de A73 de trip wel iets ingekort.
Groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wytze Broerze
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
04-11-2008 01:44 #1217029 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Het is een kwestie van rekenen en je moet lange adem hebben
Assurantie kost je ruim 100 euro.
Verder gewoon alles te berekenen met dagelijkse bekende gegevens als brandstofprijzen tol en boot en vergeet je natje en droogje niet.
En buiten de assurantie, een must, moet je ook een beetje soepel om gaan met de wetgevingen in de doortrekkende landen. Je kunt hem alleen helemaal legaal hier krijgen op een aanhanger of oprijwagen.
Tevens moet je de gok aandurven dat het allemaal klopt wat de man zegt en dat je niet stil komt te staan na 20 kilometer.
Ik doe het even niet meer voorlopig. Nu weet je voldoende om je afweging te maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 01:53 #1217028 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Al eerder gedaan
Net als Wytze heb ik dit ook eens eerder gedaan.
Een engelse 960 via een kennis mee laten komen uit Engeland,rijdend en hier gesloopt.

Een paar goedbedoelde tips:
Als iedereen alleen interesse heeft in de "glimmertjes"van de auto en niet in de "echte" onderdelen zoals de motor en bak zal je nooit uit de kosten komen dus een tip: zorg dat je die als eerste hebt verkocht op voorhand!
Zorg dat je zelf een stalling hebt voor de auto en houdt er rekening mee dat de auto zeker minmaal 2 a 3 maanden staat(reken dus ook deze kosten mee) voor hij dusdanig kaal en kostendekkend is dat hij naar zijn eindbestemming doorkan.,lukt dat niet,dan niet aan beginnen.
Kun je bijvoorbeeld de achterklep compleet verkopen voor een goede prijs,doe dat dan,jammer voor degene die alleen de achterwisser wil maar kijk eerst goed naar de opbrengsten van grote en met name duurdere onderdelen.
Wil iemand alleen de linker voorstoel?dat kan maar dan wel de complete set stoelen/achterbank kopen,anders is de rest daarvan toch onverkoopbaar. Dit klinkt misschien niet sympathiek maar wel de enige manier om de kosten terug te verdienen.
Let ook goed op model/kleur/motor en bak, zoek een exemplaar in een populaire kleur en liefst 2.5 liter model met handbak(veel meer vraag naar) die mogen dan best iets duurder zijn maar is sneller kaal gesloopt/verkocht en brengt dus ook meer op/sneller kostendekkend.
De aanschafprijs lijkt altijd erg aanlokkelijk maar de kosten eer hij hier staat zijn meestal hoger,misschien beter een duits exemplaar halen.
Oftewel bezint eer ge er aan begint.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 10:32 #1217044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mits, als enzo
Hé Martijn,
als de koplampen van deze auto bruikbaar zijn in nederland, (en ze zijn goed) dan neem ik ze wel en heb ik inderdaad een rechter (en linker) koplampglas over. Maar, de reden dat ik die koplampen wil, is dat er in de mijne rechts een breukje zit. Dat wil zeggen, de rand van de koplamp (waar hij tegen het knipperlicht zit) daar zijn wat scherfjes af. Dus ik weet niet of je die dan wel wilt?
Groeten,
Richard

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-11-2008 14:09 #1217056 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Bi
Hallo Michael

Michael Oud schreef : Mits het doorgaat, en de achterklep in kleur 130 is (zilvergrijs, kan t op de foto's slecht zien) heb ik interesse in de achterklep.

De kleur is "silver grey". Ik heb even doorgevraagd en hoop dat ie de kleurcode nog doorgeeft.
@Allemaal: De motor is trouwens een 3 liter. Maar of het een F, FS of wat dan ook is, weet ik niet. Het zal géén bi-turbo zijn lijkt me.
Groetjes
Mathy

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 13:37 #1217140 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Waarom
Waarom wil iedereen nu zo vreselijk graag belasting betalen? Ik snap het niet...
<>Als je een auto uit het buitenland haalt, en hier NIET OP KENTEKEN zet, dan zijn er geen BPM-afdrachten of wat dan ook in het spel. Ook BTW niet, die heb je namelijk al als engelse VAT betaald.
Als je een auto naar nederland haalt om 'm op kenteken te zetten, dan mag je 14 dagen op het export-kenteken rondrijden, mits de wagen verzekerd is. Na die 14 dagen moet je dan naar  de douane om de BPM te betalen.
In dit geval wil je er niet mee rijden in nederland, want dan moet je inderdaad de BPM-afdracht doen, en dat maakt het geheel gelijk niet meer interessant. Op een trailer dus. Hoef je gelijk niet meer te verzekeren.
Houd er wel rekening mee, dat de 960 zo'n 1550 kg zal wegen, en een autoambulance meestal zo'n 600. Een personenwagen die dat legaal mag trekken vind je niet, dus ofwel een busje, ofwel een oprijwagen regelen. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 14:15 #1217149 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Navraagje
Hallo Willem
Het volgende is me nog niet helemaal duidelijk:
Stel ik wil hem rijdend hierheen halen. Dan kan ik hem dus verzekeren en er 14 dagen mee rondrijden. Maar ik wil hem daarna slopen. Wat moet ik dan doen?
Groetjes
Mathy (die hoopt dat het huren van een ambulance of oprijwagen duurder is dan het verzekeren van de auto plus de reiskosten (1 auto heen, 2 auto's terug)).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 14:36 #1217150 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vrijwaringsbewijs
Zorgen dat je binnen die 14 dagen een vrijwaringsbewijs hebt :) Maar ik zou goed uitzoeken of je daarmee onder de BPM uitkomt. Mocht je m als "schroot" uit Engeland halen dan lijkt een export/vrijwaringsbewijs me ook prettig.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 14:58 #1217153 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vrijwaringsbewijs
Hallo Henk, Volvisti
Ik heb sowieso een vrijwaringsbewijs voor de verkoper nodig.  Iemand een idee hoe ik daaraan kom?  Kan ik de auto gewoon op mijn naam zetten?
Groetjes
Mathy
PS er is nogsteeds niks definitief

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-11-2008 15:14 #1217155 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mathy,   hier hebben wij
Mathy,

hier hebben wij al vaker een aanhanger gehuurd mocht je nog een adres zoeken: www.anhaengerspezialist.de
Goede prijs en doet niet moeilijk. 

Mijn ervaring met het slopen van auto's is dat de onderdelen lastig te verkopen zijn, behalve dan de leukere delen als koplampen en stoelen. Motor zou beter verkoop baar zijn als het een redblock was, alhoewel er vast wel iemand is met een 6 cilinder met stukke kleppen. Beetje geduld en die motoris goed te verkopen lijkt me. 
Ik heb ruim 6 maanden geadverteerd met onderdelen van mijn 940 en maar weinig verkocht (was gekke kleur en motor+bak was voor mezelf dus dat had verband met de matige verkoop). houd hier rekening mee. Het kan zeker goed gaan, maar het duurt waarschijnlijk een maand of langer voordat er genoeg verkocht is. 
Bij avodie staat ook nog een 960 (model 1) heb je daar al eens naar gevraagd? 

JW

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC